Dark Souls III

Zamek Lothric - wiki Dark Souls III

Do Zamku Lothric dostajesz się po zlikwidowaniu Tancerki z Mroźnej Doliny w lokacji zwanej Wysoką Ścianą Lothric i umieszczeniu na ołtarzu misy ślubów. Pojawia się wówczas drabina, którą można wyjść do góry, do zamku.

Na górze masz dwie możliwości. Jeśli pójdziesz przed siebie, zwiedzisz całą niniejszą lokację, a finalne dotrzesz też do tutejszego bossa, Zbroi zabójcy smoków. Jeżeli zdecydujesz się pójść w lewo przejdziesz do miejsca zwanego Ogrodem zatraconego króla. Przebywa tam inny boss - niejaki Oceiros, Zatracony Król.

Zwiedzanie zamku Lothric

Najpierw polecamy iść przed siebie. Wejdziesz po schodach do góry, a następnie do sporych rozmiarów komnaty, coś jakby grobowca. Zajmij się tutejszymi przeciwnikami – szczególnie trudny będzie rycerz z mieczem (jest szansa, że da Ci on fragment pancerza rycerza Lothric) – po czym przeszukaj ciało przy ołtarzu (dusza przygnębionego rycerza).

Idź następnie schodami po prawej stronie, tam także czekają na ciebie rycerze Lothric. Jeden z halabardą, a kolejny wyposażony w miecz. Będą też dwie czarujące pokraki, zadbaj o to, aby zginęły jako pierwsze, będą bowiem przywracać utracone punkty życia rycerzom. Po zlikwidowaniu każdego z nich zgarniesz prawdopodobnie kolejne fragmenty pancerza. Idź następnie na wprost, przez korytarz. Trafisz do komnaty z czerwonym dywanem oraz ogniskiem (Zamek Lothric) po lewej stronie – rozpal je.

Od ogniska będziesz miał dwie drogi, jedną po schodach do góry, drugą na balkon (zaprowadzi cię niejako z powrotem w pobliże drabiny, prowadzącej na arenę Tancerki z Mroźnej Doliny). Wybierz więc tę po schodach. Zaraz po wyjściu na nie dostrzeżesz skrzynię – możesz ją spokojnie otworzyć, to nie mimik. W środku będzie kaptur, szata oraz spódnica modlitwy. Naprzeciwko skrzyni będą kolejne schody, a na nich ciało przy balustradzie (grudka tytanitu). Przeszukaj je i idź krętymi schodami do góry.

Na górze trzymaj się lewej, zniszcz drewnianą barierę i zejdź na dół po niewielkich schodach, będzie tam ciało (grudka tytanitu). Wróć się do góry i idź w prawo, w kierunku ciała i drabiny, z góry spadnie grubaśny rycerz. Pozbądź się go, a dopiero wtedy przeszukaj ciało (migoczący tytanit). Wejdź drabiną do góry i przejdź do końca pomostu, będzie tam iluzoryczna ściana, a za nią dwa ciała. Przy pierwszym będą hełm, zbroja, rękawice oraz nogawice skrzydlatego rycerza. Przy drugim tarcza świętego rozkwitu. Przeszukaj oba, zejdź na dół, wyjdź na zewnątrz wieży i idź kolejnymi schodami do góry.

Na górze zejdź w dół po drugiej stronie, ubij pokraki i przeszukaj dwa ciała. Jedno po lewej (dusza duża zmęczonego wojownika), drugie po prawej (grudka tytanitu x2). Wróć się teraz do góry kawałek i przechodź przez bramę schodami do góry. Mniej więcej w połowie tutejszych schodów zauważysz kolejne ognisko (Smocze Koszary) – rozpal je – a obok niego ciało (żar). Po jego przeszukaniu zmierzaj jeszcze wyżej.

Smoki dwa

Tam idź w lewo, do samego końca, a znajdziesz ciało (Wielka lanca). Gdy je przeszukasz wróć się na środek i ponownie zmierzaj do góry. Zobaczysz przed sobą dwa potężne smoki, aby iść dalej, musisz się nimi zająć, najlepiej z wykorzystaniem jakiejś broni dystansowej, np. łuku. Wystarczy, że zabijesz jednego smoka, a drugi też zginie – zakładając, że każda strzała zrobi około 70 obrażeń, 100 strzał powinno Ci wystarczyć na smoczysko po lewej stronie.

Po ubiciu gadów przechodź przez most na drugą stronę. Tam znajdziesz łącznie 4 ciała, a przy nich będą:

• Urna błyskawic x6;
  • Żar x2;
  • Wykwintny klejnot.

Główne wrota będą zamknięte, więc skieruj się w lewo. W pomieszczeniu obok, za filarem będzie ciało (duża dusza nieznanego żołnierza). Przeszukaj je, a następnie idź w lewo, w stronę balkonu. Tam także dostrzeżesz zwłoki (czysty klejnot). Po jego przeszukaniu, wróć się kawałek i zejdź schodami na dół. Będzie tam szybki przeciwnik, powodujący odmrożenia, z którym wcześniej walczyłeś idąc w kierunku Ofiarnej drogi. Pozbądź się go. Paskuda jest podatna na ogień, więc wykorzystaj go. Po wygranej dostaniesz Irithyllski rapier.

Następnie przeszukaj tutejsze skrzynie. Będą w sumie 4, dwie po lewej stronie pokoju i dwie po prawej (żadna nie będzie mimikiem, więc bez obaw).

• Pierwsza od lewej: migoczący tytanit x2;
  • Druga od lewej: migoczący tytanit;
  • Trzecia od lewej: łuska z tytanitu;
  • Czwarta od lewej: tarcza z herbem duchowego drzewa.

Mając wszystko, wracaj do góry i przejdź przez drzwi po lewej stronie. Wyjdziesz w ten sposób na zewnątrz. Skieruj się tu najpierw w prawą stronę – będzie tam dwójka rycerzy. Spróbuj pozbyć się każdego z osobna, inaczej pojedynek będzie dość trudny. Nic przy rycerzach nie znajdziesz, ale później powinno Ci być łatwiej zeskoczyć ze znajdującego się powyżej dachu.

Idź teraz w przeciwnym kierunku, ubij garść pokrak i schodź w dół schodami. Następnie trzymaj się prawej strony i przeszukaj ciało na końcu przejścia (grudka tytanitu). Przed sobą po drugiej stronie zauważysz jeszcze jedno, wróć zatem na most i zeskocz z niego na poniższą półkę – nie na sam dół, bo ciało jest nieco wyżej. Znajdziesz przy nim fragment kości nieumarłego.

Mając go zeskocz jeszcze niżej, przygotowując się na starcie ze zmutowanym stworem, przypominającym Iudexa Gundyra, w drugiej fazie walki – starcie dość łatwe, pamiętaj tylko aby nie być zbyt łapczywym). Po ubiciu stwora przeszukaj trzy ciała (dwa w głównym przejściu, jedno w zakamarku na jego końcu):

• Grudka tytanitu;
  • Migoczący tytanit x2.

A następnie idź w jedynym możliwym kierunku, przejdź przez bramę i wyjdź schodami do góry. Pomiędzy beczkami zauważysz ciało (urna błyskawic x3). Przeszukaj je i przechodź przez kolejne wrota, a za nimi skręcaj w prawo i pędź przed siebie. Dostrzeżesz niebieską pokrakę (migoczący tytanit). Zlikwiduj ją i nadal do przodu, a po prawej zauważysz jeszcze jedne zwłoki (duża dusza nieznanego żołnierza) oraz niejako skrót prowadzący do ogniska (Smocze Koszary).

Na pobliskich niewielkich schodach będzie przerośnięte bydle z toporem. Ubij je, a potem wędruj po murze przed siebie. Kawałeczek dalej znajdziesz kolejne ciało (kusza snajperska, bełt snajperski x11). Po jego przeszukaniu zeskocz w dół, a znajdziesz się na drodze do ogniska. To tędy tu przyszedłeś.

Wróć się teraz do smoków i zamiast iść w lewo od mostu, idź w prawo. Tam schodami do góry. Będzie tu garść pokrak, rzucających bombami, więc pozbądź się ich. Na samej górze schodów, zerknij w lewo, dostrzeżesz przejście. Będzie tam grupka przeciwników, a także ciało na krawędzi. Pozbądź się najpierw oponentów, a potem przeszukaj ciało (duża dusza nieznanego żołnierza). Ubij też dziwną narośl na łapie smoka, a dostaniesz 2x grudka tytanitu oraz 2x żar.

Zejdź następnie tutejszą drabiną na dół i przeszukaj ciało (czarna bomba zapalająca x3), które wcześniej zostawiłeś. Wróć drabiną do góry i idź w lewo. Wyjdziesz na zewnątrz, a wówczas śmigaj dookoła muru. Znajdziesz w ten sposób ciało na krawędzi (grudka tytanitu), a kolejne nieco dalej, jeśli nadal pójdziesz wzdłuż muru (łuska z tytanitu).

Zeskocz potem w dół i wróć do pomieszczenia po prawej, a następnie schodami wejdź na samą górę. Na szczycie powinieneś dostrzec przed sobą ciało, w rogu (żywica bladej sosny). Obok będzie skrzynia – mimik. Ubij go, a w Twoje ręce wpadnie łuska z tytanitu x3. Wyjdź następnie przez drzwi na zewnątrz, a znajdziesz jeszcze jedno ciało (łuska z tytanitu).

Po przeszukaniu go wracaj do środka i idź przez bramę po przeciwnej stronie. Zawitasz w sporych rozmiarów komnacie. Po prawej stronie będzie ciało (duża dusza zmęczonego wojownika), a przed Tobą dźwignia – pociąg za nią. Otwiera ona wielkie wrota w okolicy smoków. Możesz udać się do nich, albo zeskoczyć tutaj w dół, bo jest taka możliwość. Lepiej jednak wybrać pierwszą opcję, bo ułatwi to odciągnięcie stojącego tutaj rycerza, od spacerującego maga. Zwróć uwagę, że na dole będzie jeszcze jeden rycerz – pozbądź się obu, po czym zerknij po lewej stronie schodów – będzie tam ciało (żar). Przeszukaj je i wychodź schodami do góry.

Zbroja zabójcy smoków

Trzymaj się lewej strony i wyjdź sporą bramą na zewnątrz. Staniesz naprzeciwko areny bossa, Zbroi zabójcy smoków. Nie przechodź jednak przez mgłę, ale trzymaj się nadal lewej. Zauważysz ciało (słoneczny medal), a obok niego pomieszczenie z windą – skorzystaj z niej. Otworzysz sobie w ten sposób dość znaczący skrót – w zasadzie do samego pierwszego ogniska, tudzież do areny z Tancerką z Mroźnej Doliny.

Wróć następnie windą do góry, wyjdź z niej i nadal w lewo. Dojdziesz w okolice miejsca, gdzie leży ciało drugiego smoka. Zaraz się nim zajmiesz, najpierw zerknij w lewo, a dostrzeżesz drabinę. Wejdź nią do góry. Trafisz na dach. Na jego krawędzi, tej skierowanej na arenę bossa będzie ciało (grudka tytanitu). Przeszukaj je i zerknij na drugą stronę dachu, dostrzeżesz przejście.

Po jego drugiej stronie zejdź drabiną w dół i przeszukaj ciało w tutejszej komnacie (pierścień rycerza). Następnie śmigaj do przodu przez pomost, na końcu którego jest rycerz. Za jego plecami znajdziesz bramę – otwórz ją, aby otworzyć skrót. Zwróć uwagę na ołtarz słońca, do którego możesz się pomodlić (otrzymując gest Chwalmy słońce) i przy którym zwracasz medale słońca w ramach przymierza Wojowników Słońca; a także skrzynię (łuska z tytanitu x3).

Wyjdź przez wrota i zwróć się w lewą stronę i podejdź do krawędzi. Będą tam zwłoki smoka, a na nich narośl. Pozbądź się jej, smok zniknie, a ty otrzymasz 2x grudka tytanitu i 2x żar. Wówczas możesz też podejść i przeszukać tutejsze ciało (dusza przygnębionego rycerza). Gdy to zrobisz wejdź do budynku przy którym był smok. W środku będzie skrzynia – mimik. Po jego ubiciu zgarniesz słoneczny prosty miecz. Powyżej będzie natomiast ciało (święta księga brajlem z Lothric). Po jej wzięciu spokojnie wyjdź na zewnątrz, a trafisz przed wielkie wrota.

Idź przez nie, potem w lewo, aż dojdziesz przed arenę bossa. Zerknij w prawo, a zauważysz wrota. Gdy przez nie przejdziesz zauważysz znak przyzwania Eygona z Carimu. A także schody. Gdy z nich skorzystasz po prawej stronie, pomiędzy ławkami znajdziesz ciało (zardzewiała moneta) oraz skrzynię (łuska z tytanitu).

Po przeszukaniu skrzyni idź przez wrota naprzeciwko niej (brama na środku prowadzi do niesprawnej windy), wyjdziesz na balkon, a na nim będzie ciało (sygnet czerwonego łzokamienia). Możesz tu następnie przeskoczyć przez barierkę na dach poniżej. Będzie tu jeszcze jedno ciało (Dzwonek Caithy). Przeszukaj je, po czym zeskocz na dół i wracaj na arenę z bossem, Zbroją zabójcy smoków.

Naprzeciwko niej, przed samymi schodami zauważysz jeszcze jeden znak przyzwania – Sirris z Krain Zmroku. Wezwij ją lub nie i przechodź przez mgłę.

Droga do Wielkich Archiwów

Po wygranej pamiętaj o odpaleniu ogniska (Zbroja zabójcy smoków) - znajduje się po przeciwnej stronie areny. Tam też będzie duża brama, prowadząca do Wielkich Archiwów. Po przejściu przez nią, skieruj się w prawo i zejdź krętymi schodami w dół. Znajdziesz tu ciało (grudka tytanitu). Przeszukaj je i wracaj do góry, a następnie schodami jeszcze wyżej i przez kolejne wrota. Będzie tu jeszcze jedno ognisko (Wielkie Archiwa) – przed nim natomiast następnie ciało (klucz do Wielkich Archiwów oraz bliźniacze miecze Gottharda). Po przeszukaniu ich idź spore wrota, wkroczysz w ten sposób do Wielkich Archiwów.

bigboy177
edytował(a): 5 razy   ●   zmienił(a): 11359 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?