Dark Souls III

Carthuskie katakumby - wiki Dark Souls III

Po wejściu do katakumb (z pomieszczenia, w którym walczysz ze Stróżami Otchłani) idź przed siebie, a następnie kręć w lewo. Na końcu korytarza dostrzeżesz ciało (carthuski nóż x2). Skręć potem w prawo i do przodu, a potem przez bramę. W środku skieruj się schodami do góry i skręć w prawo, na końcu korytarza będą dwa szkielety i ciało (dusza nieznanego żołnierza). Przeszukaj je po czym wróć się i idź w lewo.

Na końcu przejścia skręć w prawo. Uważając na pułapkę przed sobą dojdź do drabiny i zejdź nią w dół. U podnóża zauważysz ciało (dusza nieznanego żołnierza). Przeszukaj je, po czym brnij przed siebie. Dojdziesz do nieco większego pomieszczenia z dwoma filarami. Będzie tu szybki przeciwnik, więc ostrożnie, a także ciało (ostry klejnot).

Idź następnie dalej przed siebie, uważając na kolejnego oponenta. W pomieszczeniu tym będzie jeszcze jedna pokraka, więc bądź czujny. Po zlikwidowaniu jej, nie przechodź przez wrota prowadzące do schodów w dół, ale zamiast tego rozglądnij się po okolicy. Będą tu schody prowadzące do góry (stamtąd przyszedłeś), a po prawej stronie schodów ciało (odłamek tytanitu x2).

Pierwsze spotkanie z Anri

W pobliżu tego ciała będzie też przejście, skorzystaj z niego. Pozbądź się czterech szkieletów, które się pojawią, a potem idź do przodu, w prawo i wąskim przejściem na niższy poziom. Tam dostrzeżesz rycerza – spokojnie, to Anri (poznałeś ją lub jego wcześniej). Zapyta ona o Horace, odpowiedź wpłynie na to, jak potoczy się wątek fabularny nie tylko Anri, ale także całej gry.

Po rozmowie idź dalej. Trafisz na niewielki balkon. Będzie tu ciało (kępka krwawego mchu) oraz uciekająca pokraka – nie musisz za nią pędzić, spadnie na dół i sama się zabije, a ty dostaniesz migoczący tytanit. Wróć teraz do góry i idź w lewo, po czym skorzystaj z długiego przejścia, z pomocą którego zejdziesz w dół. Uważaj, bo mniej więcej w połowie schodów zacznie pędzić w Twoją stronę kula ze zwłok. Staraj się więc jak najszybciej zbiec na dół i odskoczyć na bok.

Patrząc do góry, na schodach zauważysz ciało, możesz oczywiście się po nie udać. Najpierw jednak idź nieco w głąb tutejszego korytarza i skręć w lewo, odejdziesz kawałek to kula rozbije się o pobliską kratę, wtedy możesz spokojnie wrócić się do góry i przeszukać zwłoki (żar). Następnie wróć do przejścia, w którym rozbiła się kula i zmierzaj przed siebie.

Dojdziesz do kolejnego sporego pomieszczenia, po jego drugiej stronie dostrzeżesz ciało, ale na razie się do niego nie dostaniesz idź więc przed siebie. Po prawej stronie zauważysz wreszcie mnóstwo waz. Za nimi będzie ciało (carthuski mleczny pierścień), ale rozbijając naczynia uwolnisz też magiczne kule i przeciwników, więc uważaj. Po przeszukaniu ciała idź dalej przed siebie.

Patrząc znowu w prawo, zauważysz przeciwnika z mieczem. Kawałek dalej będą jeszcze dwaj, ale także dwa ciała do przeszukania. Przy pierwszym będzie duża dusza nieznanego podróżnika, a przy drugim żar. Nie zeskakuj w dół do dziury, ale skorzystaj z przejścia obok. Gdy zbliżysz się do wyjścia z tunelu ruszy kula zwłok, więc uważaj.

Najpierw wyjdź w lewą stronę i przeszukaj tamtejsze ciało (duży odłamek tytanitu), po czym idź do przodu, trzymając się lewej i wejdź do pierwszego przejścia. Na końcu, przed bramą dostrzeżesz ognisko (Carthuskie katakumby) – rozpal je. Wróć się potem do miejsca, w którym krąży kula i idź w lewo. Przyczaj się obok tunelu, w który ona wjeżdża i wyczuj odpowiedni moment, aby pędzić nim na dół, po czym odskoczyć na bok.

Trafisz do sporego pomieszczenia. Uważaj w nim na szczury. Stojąc tyłem do wejścia, którym wbiegłeś udaj się najpierw w lewo, przy filarze będzie ciało (odłamek tytanitu x2), a kawałek dalej przeciwnik. Pozbądź się go, po czym idź do przeciwległego krańca pomieszczenia. Po lewej stronie dostrzeżesz wielkiego szczura, a po prawej dość długi tunel. Idź nim do przodu (uważając na gluty spadające z sufitu).

Po przejściu kawałka zauważysz przeciwnika z kołem oraz ciało (odłamek tytanitu x2). Na suficie będzie też pełzająca pokraka. Na samym końcu korytarza skręć w lewo, a w tunelu zauważysz ciało (carthuski krwawy pierścień) – idź tam jednak ostrożnie, pamiętając o glutach na suficie.

Wróć się następnie do miejsca, w którym lata kula ze zwłok i przejdź przez pierwszy korytarz po prawej stronie. Zostaniesz zaatakowany przez ducha (Zabójca rycerzy Tsorig), więc uważaj – jeśli przegrasz dostaniesz gest bardzo dziękuję. Jeśli wygrasz Pierścień zabójcy rycerzy. Przy ciele obok znajdziesz natomiast żar.

Wyjdź teraz do głównego przejścia i idź do kolejnej bramy po prawej, zaprowadzi Cię ona schodami do góry. Będzie tam kilku przeciwników, a także trzy ciała na przeciwległych krańcach. Przy jednym będzie carthuski nóż, przy drugim duży odłamek tytanitu, a przy trzecim popioły strażnika grobów (oddaj je opiekunce kapliczki). Obok tego ciała będą schody w dół. Skorzystaj z nich, a na końcu zniszcz iluzoryczną ścianę. Trafisz do przejścia, z którego przed momentem wyszedłeś.

Droga do Wielkiego Władcy Wolnira

Rozglądnij się dookoła, powinieneś zauważyć świecącą kulę, w miejscu, w którym latała kula ze zwłok. Uległa ona zniszczeniu, a przy resztkach znajdziesz klejnot mroku. Następnie idź do samego końca, trzymając się prawej i przejdź przez ostatnie przejście. Wejdziesz w ten sposób do jaskini.

Po przejściu kawałka dostrzeżesz niebieską pokrakę, ubij ją, a dostaniesz ognisty klejnot. Idź następnie dalej w głąb jaskini. Trafisz wreszcie do sporej groty z linowym mostem. Po lewej stronie wyjścia będzie ciało (żółta pigułka z robaka x3). Przeszukaj je i idź do przodu, kolejną bramą. Będą tu dwa ciała. Przy pierwszym duża dusza nieznanego żołnierza, a przy drugim czarna pigułka z robaka x2. Pociąg też za dźwignię, aby otworzyć sobie skrót. Za podniesioną bramą walczyłeś z duchem Tsoriga.

Most linowy, drugie spotkanie z Anri

Idź następnie w stronę mostu. Po jego prawej stronie dostrzeżesz ścieżkę prowadzącą do góry, na jej końcu będzie Anri. Ponownie zapyta Cię o to, czy widziałeś Horace’a. To, co teraz zrobisz wpłynie na przebieg głównego wątku fabularnego, a także historię kobiety (więcej informacji w tym miejscu). Wróć teraz na most, przejdź przez niego, po czym zniszcz bronią liny utrzymujące go na miejscu. Most zamieni się w drabinę, którą możesz zejść na dół. Jeśli natomiast pójdziesz dalej (co wpłynie na wątek z Anri, zmieniając też możliwe zakończenia) dotrzesz do kolejnego bossa, Wielkiego Władcy Wolnira.

Uwaga: Po wejściu przez podwójne wrota i dostaniu się na arenę z bossem podejdź do ciała przed sobą, zgarniesz przy nim przedmiot, Piromancje strażnika grobów. Jeśli nie udało Ci się tego zrobić, tom będzie w miejscu, w którym dotknąłeś czaszki, obok schodów.

Droga do Niegasnącego jeziora

Jeśli zdecydowałeś się nadal eksplorować katakumby, po (albo przed) zlikwidowaniu Wielkiego Władcy Wolnira wróć do zniszczonego mostu i zejdź nim na dół. U stóp prowizorycznej drabiny kieruj się ścieżką w głąb jaskini i do kolejnych pomieszczeń. Będzie tu ognisty demon. Jeśli go pokonasz wpadnie Ci w ręce dusza demona. Idź potem schodami do góry (tam skąd przyszedłeś) i przejdź dookoła areny demona, a znajdziesz skrzynię – chlaśnij ją kilka razy, albowiem to mimik. Zabij go, a wpadnie Ci Czarna klinga. Wróć potem na arenę i w lewym rogu skorzystaj ze schodów prowadzących w dół. Znajdziesz tam dwa ciała. Przy pierwszym będzie duży odłamek tytanitu, a przy drugim duża dusza nieznanego żołnierza.

Po zebraniu wszystkiego idź przez tutejsze przejście dalej. Trafisz do kolejnego tunelu, a na jego końcu będzie ciało (przepaska starego mędrca oraz pierścień wojny). Idź następnie przez przejście obok, a znajdziesz ognisko (Opuszczony grobowiec). Rozpal je, po czym kontynuuj drogę do przodu. Dojdziesz w ten sposób do Niegasnącego jeziora.

bigboy177
edytował(a): 7 razy   ●   zmienił(a): 7791 znaków

1 kudosDevirahaman   @   12:51, 20.10.2020
Po lewej stronie tego pierwszego długiego mostu polecam zerknąc w dół, jest poniżej mała platforma z łucznikiem, a kawałek dalej tom Carthuskie Piromancje

"Najpierw jednak idź nieco w głąb tutejszego korytarza i skręć w lewo, odejdziesz kawałek to kula rozbije się o pobliską kratę, wtedy możesz spokojnie wrócić się do góry i przeszukać zwłoki (żar). Następnie wróć do przejścia, w którym rozbiła się kula i zmierzaj przed siebie"

Kula eksploduje tylko wtedy kiedy zabijemy kontrolującego ją szkieleta, (w kapeluszu maga) stoj zaraz za wejściem po prawej stronie, z kuli wypada Fragment kości nieumarłego, warto o tym wspomnnieć