Dark Souls III

Szczyt arcysmoków - wiki Dark Souls III

Aby dotrzeć na Szczyt arcysmoków musisz najpierw przejść przez Lochy Irithyllu, a także pokonać Oceirosa, Zatraconego Króla. Po jego zlikwidowaniu będziesz mógł przeszukać dokładnie jego arenę i pozyskać gest Droga smoka. Mając go udaj się do Lochów Irithyllu, a tam idź od pierwszego ogniska drogą wskazaną na poniższym materiale filmowym.

Dotrzesz w ten sposób do miejsca, z którego rozpościera się widok na Szczyt arcysmoków. Tam musisz podejść do krawędzi i wykonać gest Droga smoka, co zainicjuje scenkę przerywnikową, a ty zostaniesz przeniesiony w nowe miejsce.

Droga do Starożytnej wiwerny

Rozpoczynając zaczniesz niejako nad przepaścią. Idź w związku z tym przed siebie. Przy drzewie po lewej stronie dostrzeżesz wreszcie ciało (dusza zmęczonego wojownika). Przeszukaj je, a potem kontynuuj wspinaczkę. Zostaniesz zaatakowany przez wiedźmy, a kawałek dalej przekroczysz wreszcie granicę Szczytu arcysmoków.

Kawałek dalej, zerkaj w prawo, na sporym pagórku dostrzeżesz ciało (klejnot błyskawic). Przeszukaj je i wracaj na ścieżkę, którą tu szedłeś, po czym śmigaj dalej. Po wyjściu spomiędzy skał, zerknij na kupkę kamieni – tam też będą zwłoki (kość wiodąca do domu x2). Przeglądnij je i zmierzaj w stronę pokraki miotającej ogniem.

Przy drzewie na rogu zauważysz bramę. Gdy przez nią wejdziesz trafisz na windę, niestety chwilowo niesprawną, nie kłopocz się więc i zmierzaj przed siebie. Po dotarciu do stworów ziejących ogniem, rozglądnij się, albowiem za skałą będzie ciało (grudka tytanitu). Przeszukaj je i idź dalej przed siebie. Dostrzeżesz wreszcie ognisko (Szczyt arcysmoków) oraz jeszcze jedne zwłoki (żar).

Śmigaj następnie schodami do góry. Na pierwszym stopniu, zarówno  prawej, jak i lewej stronie dostrzeżesz ciała (dusza nieznanego żołnierza oraz grudka tytanitu). Sprawdź je, a następnie idź dalej przed siebie, w stronę wielkich wrót. Stojąc przed nimi zerknij w prawo, a zauważysz schody oraz ciało (grudka tytanitu). Przeszukaj je po czym skorzystaj ze schodów, zwracając uwagę na tamtejsze pokraki. Na górze znajdziesz oczywiście kolejne zwłoki (wielka tarcza starożytnego smoka). Przeszukaj je, a potem wróć do wielkiej bramy.

Otwórz ją, ale nie przechodź od razu na drugą stronę, zamiast tego idź w lewo, wąską ścieżką. Na jej końcu będzie ciało (szponiasty pierścień błyskawic). Teraz możesz spokojnie iść do głównych wrót, co rozpocznie walkę z kolejnym bossem, Starożytną wiwerną.

Arena Starożytnej wiwerny

Gdy przejdziesz przez wrota pojawi się wielka wiwerna. Nie walcz z nią jednak bezpośrednio, ale biegnij przed siebie. Musisz się dostać na szczyt niniejszej lokacji, stamtąd będziesz w stanie zeskoczyć wiwernie na głowę i zlikwidować ją jednym ciosem. Więcej szczegółów na ten temat przedstawiamy na podstronie Starożytnej wiwerny.

Po wygranej przeniesiony zostaniesz do kolejnego ogniska (Mauzoleum Smoczego Rodu). Pamiętaj, aby je rozpalić, a następnie wróć się do miejsca, w którym rozpocząłeś potyczkę z wiwerną. Przeszukaj dokładnie lokację, celem zdobycia wszystkich przydatnych gratów. Najlepiej przenieś się w tym celu do ogniska Szczyt arcysmoków, znajdującego się przed bramą i idź przed siebie.

Po wyjściu na schody przed dzwonem dostrzeżesz ciało (duża dusza zmęczonego wojownika), przeszukaj je, po czym skręć w prawo i zejdź kolejnymi schodami w dół - będą tam kolejne trzy ciała, a przy nich żar x2 oraz ciasto z łajna z łodygą x6. Wróć potem do góry i idź w przeciwną stronę.

Po prawej stronie, przy schodach do budynku zauważysz ciało (duża dusza nieznanego żołnierza) - przeszukaj je, po czym zerknij po przeciwnej stronie. Tam też będzie ciało (urna błyskawic x4) - przy barierce. Przeszukaj je i wchodź do środka, zachowując ostrożność. Będzie tu grupka pokrak.

Pozbądź się ich, a następnie ruszaj schodami po lewej stronie w dół. W następnym budynku trzymaj się lewej strony. Przejdź pomiędzy filarami i zerknij przed siebie - zauważysz ciało (grudka tytanitu). Przeszukaj je, a potem rozglądnij się. Dostrzeżesz drabinę, prowadzącą w dół. Po skorzystaniu z niej dojdziesz do ciała (migoczący tytanit x2).

Mając wszystko, wracaj drabiną do góry i idź przed siebie, dojdziesz w ten sposób do schodów. Po prawej stronie, przy krawędzi będzie ciało (ciasto z łajna x3) - przeszukaj je, a następnie dalej śmigaj przed siebie. Na szczycie czeka Cię grupka pokrak, pozbądź się ich i przejdź przez tunel.

Po drugiej stronie trzymaj się lewej strony i wyjdź po tamtejszych schodach do góry. Czekają tam na Ciebie dwie mniejsze pokraki, a także jedna większa wyposażona w topór. Pozbądź się ich i przeszukaj tutejsze ciało (grudka tytanitu x2). Następnie zmierzaj w stronę budynku w oddali.

Prowadzi do niego długi pomost. Wyeliminuj stojące na nim stwory i brnij do końca, aż znajdziesz drabinę prowadzącą w górę. Wyjdź nią, skręć w lewo i cały czas przed siebie. Na końcu drewnianego pomostu znajdziesz ciało (migoczący tytanit x2). Przeszukaj je, po czym wróć się z powrotem i zejdź na dół. Dotrzesz w ten sposób do miejsca, w którym drabiną wyszedłeś do góry. Za bramą jest natomiast budynek, w którym znajduje się ognisko (Mauzoleum Smoczego Rodu), do którego trafiasz po pokonaniu wiwerny.

Droga do Bezimiennego Króla

Wejdź przez drzwi do środka i zmierzaj na górę, będzie tam wiedźma, przywołująca rycerzy. Pozbądź się jej jak najszybciej, a następnie zajmij się rycerzem, którego przyzwała - za jego ubicie dostaniesz wielki miecz smoczej krwi. Dopiero mając względny spokój, rozglądnij się dookoła. Na górnym piętrze znajdziesz ciało, a przy nim będzie dusza przygnębionego rycerza. Będzie tu też winda, skorzystaj z niej, zjedź na dół i do góry, aby odblokować sobie skrót. Kolejne ciało będzie w okolicy miejsca, w którym była wiedźma, wyjdź tylko na zewnątrz na balkon. Przy ciele będzie łuska z tytanitu.

Następnie idź tutejszymi schodami w dół, a po prawej, na balustradzie dostrzeżesz kolejne zwłoki (łuska z tytanitu). Obróć się potem w lewo i dalej do przodu. Potem ponownie w lewo. Wejdziesz do pomieszczenia, w którym zaczynałeś. Staniesz przed ołtarzem, wykonaj tam gest Droga smoka, a otrzymasz pierścień katastrofy. Idź następnie po schodach do góry i na wprost. Zauważysz wyjście i schody prowadzące w kierunku wrót.

Podejdź do wrót i wejdź z nimi w interakcję, a w Twoje ręce wpadnie włócznia zabójcy smoków. Idź następnie w dół schodami po prawej stronie. Na dole wejdziesz do długiego korytarza i napotkasz kilka pokrak. Na końcu korytarza skręć w prawo i wyjdź na zewnątrz. Po lewej będzie przerośnięta pokraka, więc uważaj. Ubij ją i wejdź na drewniany balkon, a potem drabiną do góry. Na szczycie znajdziesz ciało (pierścień z kamieniem gromu). Zejdź na dół drabiną i idź przez długi drewniany pomost.

Po wejściu do budynku naprzeciwko zobaczysz niebieską pokrakę, ubij ją, a dostaniesz migoczący tytanit x3. Podejdź następnie do okna i przeskocz, korzystając z kupki kamieni po prawej, w stronę ciała (dusza zmęczonego wojownika). Zejdź na dół i rozglądnij się, dostrzeżesz skrzynię – otwórz ją i przeszukaj (łuska z tytanitu x3).

Po czym wróć na dół i wyjdź na zewnątrz. Zaatakują Cię dwa kamienne stwory, więc uważaj. Ubij je i idź przed siebie, nagle zaatakowany zostaniesz przez smoka. Wykorzystaj dostępny teren, aby wyeliminować gada, a w Twoje ręce wpadnie:

• Grudka tytanitu x6;
  • Łuska tytanitu x3;
  • Migoczący tytanit x3.

Wyjdź na zewnątrz i zmierzaj do góry ścieżką, w kierunku miejsca, z którego nadleciał smok. Jak dojdziesz do schodów uważaj, bo będą tu cztery kamienne jaszczury, zaatakują Cię jak tylko się zbliżysz. Pozbądź się wszystkich i wchodź do zrujnowanej wieży. W środku zmierzaj w jedynym możliwym kierunku, aż dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się wiedźma. Spróbuj się jej jak najszybciej pozbyć. Po lewej stronie dostrzeżesz gołego kolesia z koroną na głowie, załatw go, a dostaniesz Rapier Ricarda.

Idź następnie w jedynym możliwym kierunku. Dojdziesz wreszcie do miejsca, w którym dostrzeżesz potężny dzwon (zostaw go na razie w spokoju), jeśli pójdziesz kawałek dalej, dotrzesz do ogniska (Wielka Dzwonnica). Rozpal je, po czym skorzystaj z przejścia znajdującego się obok.

Trafisz w ten sposób na zrujnowany pomost, musisz nim brnąć do przodu. Po zejściu ze schodów zerknij w prawo, pomiędzy zniszczonymi kolumnami będzie ciało (duża dusza przygnębionego rycerza). Zerknij następnie do tyłu, a zauważysz schody idące do góry. Idź tam, a znajdziesz skrzynię (migoczący tytanit x3). Obok jest też drabina, którą możesz wspiąć się do góry. Uczyń to, a znajdziesz zwłoki smoka oraz stojącego przed nimi Havela – postać niezależną – dość mocną, trzeba przyznać.

Po zabiciu oponenta w Twoje ręce wpadnie smoczy ząb oraz wielka tarcza Havela. Koniecznie podejdź też do zwłok tutejszego smoka – będzie obok niego sztaba tytanitu.

Teraz spokojnie wróć na dół i przejdź przez otwarte wrota obok. Znajdziesz tam jeszcze jedno ciało (żar). Dopiero po jego przeszukaniu idź dalej, w stronę końca pomostu. Przed wejściem do ruin na końcu zerknij w lewo. Zauważysz ścieżkę. Na jej końcu będzie ciało (popioły ścigającego smoki). Przeszukaj je i wróć się do ruin. Przy ołtarzu na końcu ścieżki wykonaj gest Droga smoka, a dostaniesz migoczący kamień smoczego korpusu (dzięki niemu będziesz mógł kontynuować wątek Hawkwooda).

Wróć wreszcie do wielkiego dzwonu i skorzystaj z niego. Gdy to zrobisz, świat zostanie spowity chmurami. Idź wówczas w kierunku mgły, aby wkroczyć na arenę Bezimiennego Króla - jednego z najtrudniejszych bossów w Dark Souls III. Po walce pamiętaj, aby przespacerować się po arenie. Idąc do przodu dostrzeżesz ciało (sztaba tytanitu). Przeszukaj je i zmierzaj dalej przed siebie, do zrujnowanego budynku.

Przed wejściem do niego, po lewej stronie dostrzeżesz jeszcze jedno ciało (hełm, zbroja, rękawice oraz nogawice zabójcy smoków). Wchodź wreszcie do budynku. Wrócisz z powrotem do miejsca z wiedźmą przyzywającą rycerzy. Po lewej znajdziesz ognisko, z pomocą którego możesz wrócić do Kapliczki zjednoczenia i kontynuować eksplorację kolejnych lokacji, np. Wielkich Archiwów.

bigboy177
edytował(a): 6 razy   ●   zmienił(a): 10069 znaków
Dirian
edytował(a): 1 raz   ●   zmienił(a): 9 znaków

1 kudosmarek507799   @   14:17, 27.05.2018
Za schodami gdzie był 2x żar i ciasto z łajna z łodygą należy wejść na krawędź za barierkę i dalej jest do wzięcia pierścień stalowej ochrony. Pozdro