Premiery miesiąca - październik 2019
Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 4 października
Ubisoft w tym roku atakuje kolejną dużą grą – w marcu mieliśmy okazję sprawdzić się w alternatywnej wizji postapokaliptycznego Waszyngtonu w Tom Clancy’s The Division 2, a już pół roku później na półkach sklepowych (tych fizycznych oraz cyfrowych) ląduje Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakopoint.
W Breakpoint, w odróżnieniu od poprzedniej odsłony podserii Ghost Recon, czyli Wildlands, dużo więcej elementów nastawionych jest na nieco bardziej realistyczny gameplay. Rozgrywka nadal stawia przede wszystkim na zmagania w kooperacji (w grupach czteroosobowych), jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by samemu – w ciszy i spokoju – eksplorować wątek fabularny. Jako zespół Duchów zostajemy wysłani na wyspę Auroa położoną na środku Pacyfiku, a naszym zadaniem jest walka o przetrwanie z Wilkami, byłymi towarzyszami broni, którzy się zbuntowali i pracują dla pewnej technologicznej korporacji.
Wspomniany realizm gameplayu objawia się w tym, że teraz obrażenia działają w kontekście trafienia w daną część ciała – jeśli mamy uszkodzoną nogę, będziemy kuleć etc. Ponadto samo opatrywanie ran nie polega na prostym wykorzystaniu apteczki. Potrzebujemy nieco miejsca i czasu, ponieważ odpalana jest dodatkowa animacja np. wyciągania kuli z ręki lub owijania nogi bandażem. Sama rozgrywka jest też ponadto o wiele wolniejsza i nieco bardziej taktyczna.
Concrete Genie (PlayStation 4) – 8 października
Concrete Genie to prawdopodobnie jeden z ostatnich tytułów ekskluzywnych (oprócz m.in. zaplanowanego na listopad Death Stranding i na luty 2020 r. The Last of Us: Part II) dedykowanych konsoli PlayStation 4 – lada moment do sprzedaży trafi nowa generacja, na horyzoncie majaczą PlayStation 5 i nowy Xbox z potwierdzoną premierą na święta przyszłego roku.
Produkcja studia PixelOpus to przygodowa gra akcji z kamerą umieszczoną za plecami bohatera. W grze wcielamy się w młodego chłopaka imieniem Ash – nastolatek ma problemy w szkole z powodu gnębiących go kolegów, ucieka zatem na ulicę, by nocą malować ściany opuszczonych budynków. I to w gruncie rzeczy opisuje gameplay Concrete Genie – naszym zadaniem jest rysowanie na murach takich kształtów, by te pozwoliły nam rozwiązać zagadki środowiskowe stawiane nam na drodze. A robią to w prosty sposób – ożywając i stając się normalnymi przedmiotami.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler