Premiery miesiąca - październik 2019
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 18 października
Po niezwykle ciepło przyjętym Plants vs. Zombies: Gardne Warfare 2, drugiej części wariacji marki Plants vs. Zombies (w końcu oryginalnie to gra zręcznościowa dedykowana urządzeniom mobilnym), na kilka lat słuch o TPS-ie w nietypowym uniwersum zaginął. Oficjalna zapowiedź Garden Warfare 3, a raczej Battle for Neighborville – bo tak brzmi oficjalny tytuł – pojawiła się dopiero w wakacje tego roku.
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville pozwala stanąć w obrotnie atakowanego miasteczka Neighborville - w grze wcielimy się zarówno we frakcję bojowych roślin, jak i zombie. Oprócz klasycznych lokacji, w które wrzuca nas gra, istnieje swego rodzaju hub znany z np. gier MMO - jego rolę pełni Dave Manor. Możemy się tam spotkać z innymi graczami i podrasować wygląd bohaterów.
Założenia rozgrywki pozostały takie same – kamera za plecami sterowanej postaci, sporo rodzajów pukawek do wyboru, umiejętności specjalne postaci, klasy, rozmaite tryby rozgrywki, zmagania sieciowe. W grze znajdziemy starych znajomych - Słonecznika, Kaktusa, Supermózg czy też Kapitana Siwobrodego - ale również znajdziemy nowe archetypy - Kung Fungusa, Smoka, Elektrozombie oraz Kosmicznego Kadeta.
The Outer Worlds (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 25 października
Jeśli Obsidian Entertainment robi jakąś grę, to raczej nie powinniśmy bać się o jej jakość – ważne, żeby miała solidne RPG-owe mechanizmy. Tak też zapowiada się The Outer Worlds – połączenie Fallout: New Vegas z Borderlands, gdzie postapokalipsa (i pierwszoosobowa kamera) oraz science-fiction idą ze sobą w parze.
W The Outer Worlds wcielamy się w samodzielnie wykreowaną postać – bohater zostaje wybudzony z hibernacji statku kosmicznego, orbitującego wokół krążącej na krawędziach galaktyki ludzkiej kolonii Halcyon. Przypadkiem natrafiamy na spisek zagrażający jej istnieniu, zatem powinnością naszą staje się uratowanie rodzimej enklawy.
W trakcie przygody naturalnie podejmujemy decyzje – nasze wybory wpływają nie tylko na scenariusz i popychają w konkretnym kierunku niektóre wątki, ale również decydują o kilku cechach protagonisty, a także na kompanów w drużynie. Dostajemy rozwijanie protagonisty i wbijanie nowych perków oraz umiejętności, crafting, rozmowy z postaciami niezależnymi, sporo akcji oraz nietuzinkowy setting – czego chcieć więcej?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler