Death Stranding (PS4) - okladka

Death Stranding (PS4)

Premiera:
08 listopada 2019
Premiera PL:
08 listopada 2019
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa / Akcja
Język:
Producent:
Strona:

ObserwujMam (14)Gram (2)Ukończone (9)Kupię (4)

Opis Death Stranding (PS4)
DevMat @ 14:59 16.06.2016
"DevMat"

Śr. długość gry: 68h 54min

+ czaswięcej

Death Stranding to nowa gra znanego japońskiego producenta, Hideo Kojimy. Autor m.in. marki Metal Gear Solid po opuszczeniu firmy Konami dostał finansowe i techniczne wsparcie Sony, dzięki czemu mógł pozwolić sobie na stworzenie nowej gry, przygodowej gry akcji utrzymanej w charakterystycznym dla siebie klimacie.

W Death Stranding wcielamy się w Sama Portera Bridgesa, którego postać odgrywa aktor Norman Reedus. Główny protagonista jest czymś w rodzaju kuriera, a jego zadaniem jest transportowanie różnych dóbr pomiędzy ostatnimi osadami ludzkimi na Ziemi.

Co stało się, że ludzie praktycznie wymarli? W bliżej nieokreślonej przeszłości miało miejsce tragiczne wydarzenie, w ramach którego śmierć zaczęła "wdzierać" się do naszej rzeczywistości. Ludzie masowo umierali, a niewielkie grupy, które pozostały przy życiu walczą teraz bezustannie o przetrwanie.

Największym wrogiem ludzi są teraz tajemnicze mroczne postaci zwane wynurzonymi. Pojawiają się one podczas opadów temporalnych, polując na ludzi. Śmierci unikamy wówczas pozostając w bezruchu, a w miarę potrzeby wstrzymując także oddech. Powolne przemieszczanie się jest jedynym sposobem na ujście z życiem.

Prócz wynurzonych w świecie gry występują bandyci - ludzie, którzy nie chcą "bawić" się w schrony i założyli własne obozowiska. Gromadzą w nich surowce, napadając na innych i kradnąc ich zasoby. Bridges kilkakrotnie się z nimi zmierzy, choć starcia w Death Stranding nie są istotnym elementem rozgrywki.

Na potrzeby projektu nagrano dziesiątki minut scenek przerywnikowych. W każdej występuje wielu znanych aktorów, a wspólnie tworzą one rozbudowaną i zagmatwaną fabułę, tak charakterystyczną dla wszystkich dzieł Hideo Kojimy. Za zaawansowaną grafiką w Death Stranding stoi silnik Decima opracowany przez studio Guerrilla Games, czyli twórców Horizon: Zero Dawn.

PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Death Stranding (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfebra1976   @   22:40, 07.02.2017
Kurczę im dłużej oglądam te zajawki, tym bardziej jestem zaintrygowany ostatecznym wyglądem gry. To nieludzkie tak traktować graczy, mister Kojima będzie się pan smażył w piekle.
2 kudosguy_fawkes   @   19:40, 14.05.2023
Jak to często u mnie, zdążyłem już naskrobać gigantycznego posta, po czym zrezygnowałem z takiej formy, bo znowu się odezwał we mnie krytyk sprzed lat. Tak czy siak po 75h ukończyłem Death Stranding, na zagranie w które czekałem od pierwszego, dziwacznego trailera. Myślałem o platynie, bo ta jest całkiem łatwa, ale musiałbym na nią poświęcić jeszcze z kilkanaście godzin, a to dla świeżo upieczonego ojca przeszkoda trudniejsza do pokonania, niż ośnieżone góry w butach Sama Portera.

Sumarycznie jestem zarówno zakochany w drobiazgowym podejściu do gameplayu, skupionym wokół planowania następnych dostaw i niespiesznego pokonywania kolejnych kilometrów w ciężkim terenie, jak i nieco rozczarowany finałem, który trochę mi przypomniał wiele z powieści Stephena Kinga. Death Stranding ma nietuzinkowy pomysł na kreację świata: Kojima przez większość gry przygotowuje odbiorcę na coś wielkiego, a na koniec funduje bardziej materiał do refleksji, niż opad szczęki. Rozumiem to jednak w kontekście jego twórczości, gdzie poszczególne Metal Geary również koncentrowały się wokół konkretnych pojęć.

Niemniej czekam na sequel i mam nadzieję, że ogram go już na PS5, bo na zakup tej konsoli jeszcze czekam.