Interaktywne filmy przyszłością branży gier video?
Ubiegłoroczne Heavy Rain to prawdopodobnie najznamienitszy tytuł, któremu udało się zatrzeć granicę między grą video, a filmem.
bat2008kam @ 24.11.2011, 22:01
Bartek "bat2008kam"
ps3
Ubiegłoroczne Heavy Rain to prawdopodobnie najznamienitszy tytuł, któremu udało się zatrzeć granicę między grą video, a filmem. Interaktywny thriller przygotowany przez Quantic Dream zachwycał nie tylko recenzentów, ale również i graczy, o czym najdobitniej świadczy ponadprzeciętna sprzedaż oraz opinie, na jakie można natknąć się na wszelkiej maści forach.
Sony żywi nadzieję, iż nie jest to ostatni tego typu projekt i kolejne studia również dołączą do trendu zapoczątkowanego przez Davida Cage’a, szefa Quantic Dream.
"Myślę, że Heavy Rain to prekursor nowego gatunku, będący również niespotykanym doświadczeniem w branży elektronicznej rozrywki. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że gra niemiłosiernie wciągała osoby nie mające na pozór nic wspólnego ze spędzaniem czasu przed konsolą" – powiedział John Rostron, dyrektor europejskiego oddziału Sony Computer Entertainment.
"W pełni zgadzam się z wypowiedzią Johna" – mówi Michael Denny, wiceprezes SCE Worldwide Studios - "Uważam, że tego typu produkcje to przyszłość naszej branży. Technologia motion capture rozwija się z dnia na dzień, umożliwiając stworzenie fotorealistycznego obrazu, w którym to gracz będzie nie tylko obserwatorem rozgrywanych na ekranie wydarzeń, ale przede wszystkim ich uczestnikiem".
Aktualnie David Cage pracuje nad dwoma niezapowiedzianymi jeszcze projektami, które swymi założeniami będą przypominać dzieło sprzed roku. Kiedy dołączą do niego inni deweloperzy? Nie ukrywam, że wizja interaktywnych filmów opartych o zaawansowaną technologię i odpowiednio głęboką fabułę jest bardzo pociągająca. A jakie jest Wasze zdanie?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler