Interaktywne filmy przyszłością branży gier video?

Ubiegłoroczne Heavy Rain to prawdopodobnie najznamienitszy tytuł, któremu udało się zatrzeć granicę między grą video, a filmem.

@ 24.11.2011, 22:01
Bartek "bat2008kam"
ps3


Ubiegłoroczne Heavy Rain to prawdopodobnie najznamienitszy tytuł, któremu udało się zatrzeć granicę między grą video, a filmem. Interaktywny thriller przygotowany przez Quantic Dream zachwycał nie tylko recenzentów, ale również i graczy, o czym najdobitniej świadczy ponadprzeciętna sprzedaż oraz opinie, na jakie można natknąć się na wszelkiej maści forach.

Sony żywi nadzieję, iż nie jest to ostatni tego typu projekt i kolejne studia również dołączą do trendu zapoczątkowanego przez Davida Cage’a, szefa Quantic Dream.

"Myślę, że Heavy Rain to prekursor nowego gatunku, będący również niespotykanym doświadczeniem w branży elektronicznej rozrywki. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że gra niemiłosiernie wciągała osoby nie mające na pozór nic wspólnego ze spędzaniem czasu przed konsolą" – powiedział John Rostron, dyrektor europejskiego oddziału Sony Computer Entertainment.

"W pełni zgadzam się z wypowiedzią Johna" – mówi Michael Denny, wiceprezes SCE Worldwide Studios - "Uważam, że tego typu produkcje to przyszłość naszej branży. Technologia motion capture rozwija się z dnia na dzień, umożliwiając stworzenie fotorealistycznego obrazu, w którym to gracz będzie nie tylko obserwatorem rozgrywanych na ekranie wydarzeń, ale przede wszystkim ich uczestnikiem".

Interaktywne filmy przyszłością branży gier video?

Aktualnie David Cage pracuje nad dwoma niezapowiedzianymi jeszcze projektami, które swymi założeniami będą przypominać dzieło sprzed roku. Kiedy dołączą do niego inni deweloperzy? Nie ukrywam, że wizja interaktywnych filmów opartych o zaawansowaną technologię i odpowiednio głęboką fabułę jest bardzo pociągająca. A jakie jest Wasze zdanie?

Sprawdź także:
Heavy Rain

Heavy Rain

Premiera: 24 lutego 2010
PS3, PS4, PC

Heavy Rain jest grą przygodową inspirowaną głównie poprzednim tytułem studia odpowiedzialnego za owy produkt - Fahrenheit. Do tego ostatniego właśnie gra jest najbardziej...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDaffodil   @   22:09, 24.11.2011
Oby więcej takich gier jak Heavy Rain. W tym jest przyszłość.
0 kudosSzajch   @   22:22, 24.11.2011
Wiadomo, że będzie git, ale mimo wszystko nie powinno się zapominać o innych gatunkach (zwłaszcza podupadające ostatnio platformery).
0 kudoskrycha7120   @   22:34, 24.11.2011
Moim zdanie Heavy Rain to jedna z najlepszych gier 2010 roku i jak powiedział Daffodil oby więcej takich gier Uśmiech
0 kudosLuksib   @   22:46, 24.11.2011
Gdybym miał PS3 już dawno rzuciłbym się na Heavy Rain.
0 kudosFox46   @   22:59, 24.11.2011
Gdyby każda gra miała by być jak Heavby Rain to nie było by za ciekawie taka prawda. Nudne by były zleksza.

Wyobrażacie sobie nie wiem Metal Gear Solid jako interaktywny film. Ograniczona swoboda działania to by zabiło taką grę. Tak samo gdyby w innych gatunkach miał występować Interaktywny film to nie było by za ciekawie
0 kudosDante41k   @   23:05, 24.11.2011
Przecież interaktywne filmy były już dawno, dawno temu. Ale kto o tym pamięta. Uśmiech HR to gra wybitna, z resztą pierwsze dziecko studia, czyli Fahrenhait też było dziełem ponad przeciętnym. Wszystko już kiedyś było, tylko teraz się do tego wraca. Filmy 3D były wyświetlane już w latach 60-70 ubiegłego wieku, filmy interaktywne były czesto spotykane w latach 80-90.
0 kudosfebra1976   @   23:13, 24.11.2011
Nie neguję że to super rzecz ale czy to przyszłość rynku gier? Szczerze mówiąc nie chciał bym. Interaktywny film, jestem jak najbardziej za, nowy gatunek gier dlaczego nie, lecz jeżeli to stanie się standartem w większości produkcji to podziękuję.
0 kudosDirian   @   23:54, 24.11.2011
Cytat: Szajch
Wiadomo, że będzie git, ale mimo wszystko nie powinno się zapominać o innych gatunkach (zwłaszcza podupadające ostatnio platformery).


Platformówki podupadały kilka lat temu, teraz imho wcale nie jest z nimi tak źle. Przecież regularnie dostajemy coś ciekawego.
0 kudosPokora   @   00:30, 25.11.2011
Ja pamiętam interaktywne filmy ^ ^ Tzn... słabo, ale zawsze ; ) A co do przyszłości branży... to tak samo powiem jak febra: Jeśli każda gra miałaby tak wyglądać, to ja podziękuję, ale jeśli to miałby być całkiem nowy gatunek dla gier fabularnych... jak najbardziej za ; )
Dodaj Odpowiedź