Interfejs użytkownika z Dead Space w Mass Effect 3?
Dead Space to niewątpliwie jedna z ciekawszych nowych marek ostatnich lat. Tytuł jako jeden z nielicznych nie ma praktycznie żadnego ekranowego interfejsu, wszystko, począwszy od życia głównego bohatera, na amunicji skończywszy widzimy wyświetlane w trójwymiarowym, wirtualnym świecie.
bigboy177 @ 30.03.2011, 08:20
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Dead Space to niewątpliwie jedna z ciekawszych nowych marek ostatnich lat. Tytuł jako jeden z nielicznych nie ma praktycznie żadnego ekranowego interfejsu, wszystko, począwszy od życia głównego bohatera, na amunicji skończywszy widzimy wyświetlane w trójwymiarowym, wirtualnym świecie. Technika ta spodobała się bardzo ekipie ze studia BioWare, która w tym momencie zastanawia się nad tym czy nie warto by jej było zastosować w Mass Effect 3.
"Wciąż jesteśmy bardzo zainteresowani przeniesieniem informacji do świata gry. To jedna z rzeczy, którą uwielbiamy w Dead Space; interfejs... Jest naprawdę intuicyjny. Uwielbiam jego zastosowanie." - napisał programista pracujący przy serii Mass Effect - Brenon Holmes - na oficjalnym forum BioWare.
"Staramy się w tym momencie przerzucić część elementów z interfejsu ekranowego do świata gry... zobaczymy co uzyskamy." - dodaje.
Co ciekawe, BioWare starało się już wcześniej przenieść życie i energię na pancerz Sheparda, wygląda jednak na to, że rezultat nie był w pełni satysfakcjonujący, gdyż w innym przypadku znaleźlibyśmy go w Mass Effect 2.
"Było w porządku gdy Shepard był wysunięty zza zasłony. Problemy zaczęły się pojawiać, gdy zaczęliśmy korzystać z osłony i kamera zmieniała swoją orientację by ukazać wskaźnik energii. Zaczynała po prostu szaleć. Sprawiało to, że na polu bitwy powstawało sporo zamieszania. Myślę, że jeśli byśmy uprościli wskaźnik energii i zastosowali tylko jeden pasek, byłoby łatwiej."
Teraz pozostaje nam czekać i mieć nadzieję, że BioWare nie przedobrzy. Muszą pamiętać, że Mass Effect to nie Dead Space.
■ fotka w newsie pochodzi z Mass Effect 2.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler