Mass Effect 3 (PC) - okladka

Mass Effect 3 (PC)

Premiera:
06 marca 2012
Premiera PL:
09 marca 2012
Platformy:
Gatunek:
Akcja / RPG
Język:
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (293)Gram (86)Ukończone (238)Kupię (123)

Opis Mass Effect 3 (PC)
SpajderBot @ 17:28 21.01.2010
Wojtek "SpajderBot" Cichoń

Śr. długość gry: 39h 21min

+ czaswięcej

Mass Effect 3 to zwieńczenie trylogii losów komandor Sheparda. Trzecia odsłona dostarcza więcej akcji, bardziej emocjonującą fabułę oraz ponownie, ciężkie wybory. Wzorem poprzedników mamy do czynienia z epicką, kosmiczną grą akcji, wzbogaconą elementami RPG.

Zabawę w Mass Effect 3 zaczynamy na Ziemi. Komandor Shepard trafia tam w ramach procesu sądowego, związanego z wydarzeniami, które mieliśmy okazję obserwować w dodatku do Mass Effect 2, zatytułowanym Arrival. Podczas rozprawy Ziemia zostaje zaatakowana przez Żniwiarzy, a Shepard ze względu na znacznie przeważającą siłę wroga zmuszony jest do ucieczki. Od tej pory robi wszystko by zebrać odpowiednio dużą armię i wrócić w celu uratowania nie tylko swego domu, lecz także innych ras przed podobnym losem.

Fabuła w Mass Effect 3 jest całkowicie nieliniowa, a deweloper skonstruował grę w taki sposób, że gracz jest w stanie realnie przegrać. Kilka niewłaściwych decyzji podczas przechodzenia głównego wątku fabularnego doprowadzi do nieuniknionej porażki, w tym także śmierci protagonisty. Tytuł jest w znacznej mierze liniowy, oferuje jednak misje, w których możemy zdecydować którą ścieżką podążyć. Co ważne, osoby posiadające zapisane stany gry z poprzedników mogą je importować. Wpływa to zarówno na przebieg rozgrywki, jak i bonusy, które otrzymujemy na starcie.

Grając w Mass Effect 3 gracz zwiedza wiele ciekawych i zróżnicowanych miejsc, a w każdym z nich ma szereg misji głównych i pobocznych do zrealizowania. Pośród najistotniejszych planet warto wymienić dom rasy Salarian - Sur'Kesh, dom Asari - Thessia oraz dom Quarian - Rannoch. Każda lokacja charakteryzuje się własnymi mieszkańcami, unikatową architekturą oraz klimatem.

Istotną rolę w grze odgrywa rozwój głównego bohatera. Ten jest nieco bogatszy niż w dwójce i oferuje nawet rozgałęzienia. Wybór pierwotnej klasy postaci nie jest jedynym jakiego dokonujemy. W pewnym momencie ponownie decydujemy, w którym kierunku chcemy brnąć, wybierając jedną z dostępnych ścieżek rozwoju. Wzorem poprzedników, gromadzimy i poprawiamy też uzbrojenie by skuteczniej stawić czoła napotkanemu niebezpieczeństwu.

Mass Effect 3 duży nacisk kładzie na akcję, rozgrywka poszła zatem w stronę trzecioosobowej strzelanki. W ramach tej idei mamy lepszy system zasłon, dokładniejsze celowanie oraz błyskawicznie reagującego protagonistę. Tytuł wymaga w związku z tym większej zręczności.

Mass Effect 3 działa na silniku graficznym Unreal Engine 3, oferującym wysokie jakości oprawę wizualną, rozbudowaną fizykę oraz płynność animacji niezależnie od wybranej platformy sprzętowej.


Wkład w encyklopedię mieli:   Gilberto, Lucas-AT, MicMus123456789, pawelecki96, rewen., TheCerbis,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Mass Effect 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskobbold   @   15:14, 12.03.2017
To przejdź ją jeszcze raz i sprawdź ile rzeczy Ci umknęło Uśmiech
0 kudosshuwar   @   16:32, 12.03.2017
Kiedy kobbold ma rację. Za drugim razem znalazłem drugie tyle ciekawostek Uśmiech

Co do zakończenia:
spoiler
Za pierwszym razem wybrałem Zniszczenie: Żniwiarzy i syntetyków, w tym EDI i Gettów. Shepard przeżył.

Jednak czułem się rozdarty z poświęcenia przyjaciół i "innego" życia. Dlatego też przy drugim podejściu wybrałem Kontrolę poświęcając się dla dobra innych. I to dopiero był właściwy - ten mój - wybór.

Kontrola, to mój wybór kanoniczny.
0 kudosTheCerbis   @   17:57, 12.03.2017
Cytat: shuwar
Kiedy kobbold ma rację. Za drugim razem znalazłem drugie tyle ciekawostek Uśmiech

Co do zakończenia:
spoiler
Za pierwszym razem wybrałem Zniszczenie: Żniwiarzy i syntetyków, w tym EDI i Gettów. Shepard przeżył.

Jednak czułem się rozdarty z poświęcenia przyjaciół i "innego" życia. Dlatego też przy drugim podejściu wybrałem Kontrolę poświęcając się dla dobra innych. I to dopiero był właściwy - ten mój - wybór.

Kontrola, to mój wybór kanoniczny.
Może ja przechodzę inaczej. :>

Kontynuując spoilery:
Ja nic nie poświęciłem. Wszystko da się odbudować, nawet EDI. Załoga/przyjaciele przeżyli (prócz Mordina, Legiona, pewnie EDI oraz Thane'a, nie wspominając o Kaidanie z pierwszej części o którym nic nie było pod koniec), Shepard prawdopodobnie również (bo tego i tak nie wiadomo), a przekaźniki masy zostały tylko uszkodzone. Kontrola mówisz? Katalizator miał cię w garści i zindoktrynował, abyś wybrał właściwe dla niego rozwiązanie, choć jeszcze lepsza byłaby synteza. ;)
0 kudosshuwar   @   18:04, 12.03.2017
Cytat: TheCerbis
choć jeszcze lepsza byłaby synteza
i znowu spoiler
Synteza nie przemawiała do mnie, bo organizmy żywe i syntetyki, to odmienne istoty i takie powinny pozostać - moim zdaniem.

A czy zostałem zindoktrynowany? Nie sądzę Uśmiech

0 kudoskobbold   @   18:14, 12.03.2017
A udało Wam się
doprowadzić do pokoju quarian i gethów? To jest dopiero najlepsze zakończenie, cała galaktyka zjednoczona Uśmiech

0 kudosshuwar   @   18:31, 12.03.2017
Mi się udało... ale dopiero za drugim razem. Za pierwszym mimo moich wielkich starań nic z tego nie wyszło, choć bardzo chciałem. Za drugim razem podszedłem do tego strategicznie Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   19:17, 12.03.2017
Cytat: kobbold
A udało Wam się
doprowadzić do pokoju quarian i gethów? To jest dopiero najlepsze zakończenie, cała galaktyka zjednoczona Uśmiech

Tak. Za pierwszym razem, wszystko udało mi się zrobić. Cała galaktyka zjednoczona oraz duża siła zbrojna zdecydowały o najlepszym zakończeniu.
0 kudosMicMus123456789   @   20:52, 12.03.2017
Mnie też pokój udał się osiągnąć za pierwszym podejściem. W ogóle jakoś tak się udało zjednoczyć wszystkich za pierwszym razem.
Choć przyznam, że za pierwszym razem jak grałem ukrywałem spisek na Tuchance, ale i na końcu powiedziałem co i jak i pomogłem oczywiście Wrexowi za drugim razem i dalej to od razu poruszałem temat, bo myślałem, że da się pogodzić Salarian i Krogan.
0 kudosTheCerbis   @   22:47, 12.03.2017
Spoiler:
Tak czy siak, jeśli ktoś grał i nie czytał o teorii indoktrynacji polecam to, ale jest masa spoilerów oczywiście: https://gameplay.pl/news.asp?ID=92937
Finał trylogii uważam za świetny, emocjonalny oraz zapamiętywalny. Wciąż chodzi mi po głowie.
1 kudosshuwar   @   07:38, 13.03.2017
Cytat: TheCerbis
Finał trylogii uważam za świetny
O, to jest nas dwóch Uśmiech
0 kudosPredaToRxd123   @   12:27, 13.03.2017
szkoda że w andromedzie nie będzie żadnego odniesienia do trylogi
0 kudosshuwar   @   14:11, 13.03.2017
Cytat: PredaToRxd123
szkoda że w andromedzie nie będzie żadnego odniesienia do trylogi
A kto powiedział, że nie będzie? Nie jakieś znaczące... ale już słyszałem głos Liary przemawiającej jako osoba opowiadająca o Cytadeli (?) w e-bibliotece Uśmiech
0 kudosPredaToRxd123   @   18:13, 14.03.2017
hm może coś będzie ale tak ogólnie o shepardzie i żniwiarzach
0 kudosshuwar   @   18:18, 14.03.2017
Ma coś czuję, że Bioware przemyci co nieco, więc bym się nie przejmował.
Dodaj Odpowiedź