
Red Dead Redemption II to trzecia odsłona cyklu gier akcji rozgrywających się na Dzikim Zachodzie (pierwsze było Red Dead Revolver) w czasach rewolucji przemysłowej. Za jej opracowanie ponownie odpowiada studio Rockstar - twórcy znakomicie ocenianej serii Grand Theft Auto.
Red Dead Redemption II prezentuje wydarzenia rozgrywające się przed akcją znaną z pierwszego Red Dead Redemption. Mamy rok 1899 i gang Dutcha Van Der Lindego święci swoje największe "tryumfy". Do momentu, kiedy podczas napadu na bank w mieścinie Blackwater dochodzi do wpadki i członkowie po tym fiasku muszą ukrywać się w leśnych zaroślach, tworząc tam obozy i unikając kontaktu z większymi ośrodkami miejskimi.
Wcielamy się w postać Arhura Morgana, który pełni rolę zastępcy i prawej ręki przywódcy gangu. To właśnie na jego - i jego szefa - barkach spada odpowiedzialność za dość liczny skład osobowy szajki. Oprócz tego nierzadko przychodzi nam podejmowanie trudnych decyzji moralnych, wybierając między lojalnością, a własnymi przekonaniami.
Akcja Red Dead Redemption II osadzona jest w otwartym świecie o rozmiarze porównywalnym do San Andreas z Grant Theft Auto V. Terytorium w którym się poruszamy jest zróżnicowane nie tylko pod względem krajobrazów, lecz również pogody (deszczowo/słonecznie/zachmurzenie/czyste niebo etc.) ale również i flory oraz fauny. W RDR II znajdziemy zarówno pustynne prerie typowe do wypasania bydła, jak również bagna z aligatorami pochowanymi po niewielkich jeziorach, purpurowe zachody słońca, brudne od błota i deszczówki ulice miasta oraz lasy.
Jednak nie tylko środowisko jest różnorodne. Tyczy się to również wszelkich postaci niezależnych mieszkających na traktach oraz w miastach - NPC są bardzo wyczuleni na nasze działania, więc jeśli obierzemy wersję "Arthura siejącego postrach", wtedy ludzie nie będą dla nas życzliwi, często odmawiając interakcji i przestając zlecać zadania poboczne (oczywiście tylko wybrani).
W Red Dead Redemption II element ekonomiczny związany jest z zarządzania obozowiskiem. Z racji tego iż musimy się ukrywać, te prowizoryczne przystanki namiotowe stanowią rodzaj hubu, gdzie odpoczywamy, słuchamy zabawnych historyjek, gramy w karty itd. Ważne w tym wszystkim są morale kompanów, o które dbamy opiekując się np. stanem pożywienia w obozowisku, ale i realizując z tymi NPC-ami aktywności poboczne w postaci napadów, rabunków etc.
Do naszej dyspozycji oddany został także swoisty tryb detektywa, pozwalający wytropić zwierzynę (polowanie stanowi ważny czynnik), czy też mechanizmy związane z dbaniem o rumaka. Opieka (np. czesanie) pozwala na rozszerzenie więzi pomiędzy zwierzęciem a graczem, dzięki czemu będzie on bardziej zwrotny i posłuszny, zaś wydajniejsze/mniej subordynowane konie stanowić mają cechę charakterystyczną krajobrazu, który nie zawsze nam sprzyja.
Idąc śladem wytyczonym przez GTA Online, również i Red Dead Redmeption II otrzymało po premierze osobny tryb wieloosobowy. Nazywa się RDR Online i pozwala na identycznych zasadach - wrzucając graczy do jednego świata, oferując im możliwość dobierania się w gangi, organizowania napadów etc. - współpracować.
Red Dead Redemption II trafiło do sklepów w zeszłym miesiącu. Z naszą recenzją dość długo zwlekaliśmy ze względu na to, iż chcieliśmy projekt sprawdzić naprawdę dokładnie. Często jest bowiem tak, że p...
Najnowszy materiał z Red Dead Redemption 2 przyniósł nie tylko dozę pewności dotyczącą terminu wydania gry, ale przede wszystkim pokazał z czym w ogóle będziemy mieli do czynienia. Po zaprezentowanych...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler