Red Dead Redemption II (PC) - okladka

Red Dead Redemption II (PC)

Premiera:
05 listopada 2019
Premiera PL:
05 listopada 2019
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (9)Gram (4)Ukończone (4)Kupię (8)

Opis Red Dead Redemption II (PC)
DevMat @ 17:06 04.10.2019

Śr. długość gry: 60h 20min

+ czaswięcej

Red Dead Redemption II to trzecia odsłona cyklu gier akcji rozgrywających się na Dzikim Zachodzie (pierwsze było Red Dead Revolver) w czasach rewolucji przemysłowej. Za jej opracowanie ponownie odpowiada studio Rockstar - twórcy znakomicie ocenianej serii Grand Theft Auto.

Red Dead Redemption II prezentuje wydarzenia rozgrywające się przed akcją znaną z pierwszego Red Dead Redemption. Mamy rok 1899 i gang Dutcha Van Der Lindego święci swoje największe "tryumfy". Do momentu, kiedy podczas napadu na bank w mieścinie Blackwater dochodzi do wpadki i członkowie po tym fiasku muszą ukrywać się w leśnych zaroślach, tworząc tam obozy i unikając kontaktu z większymi ośrodkami miejskimi.

Wcielamy się w postać Arhura Morgana, który pełni rolę zastępcy i prawej ręki przywódcy gangu. To właśnie na jego - i jego szefa - barkach spada odpowiedzialność za dość liczny skład osobowy szajki. Oprócz tego nierzadko przychodzi nam podejmowanie trudnych decyzji moralnych, wybierając między lojalnością, a własnymi przekonaniami.

Akcja Red Dead Redemption II osadzona jest w otwartym świecie o rozmiarze porównywalnym do San Andreas z Grant Theft Auto V.  Terytorium w którym się poruszamy jest zróżnicowane nie tylko pod względem krajobrazów, lecz również pogody (deszczowo/słonecznie/zachmurzenie/czyste niebo etc.) ale również i flory oraz fauny. W RDR II znajdziemy zarówno pustynne prerie typowe do wypasania bydła, jak również bagna z aligatorami pochowanymi po niewielkich jeziorach, purpurowe zachody słońca, brudne od błota i deszczówki ulice miasta oraz lasy.

Jednak nie tylko środowisko jest różnorodne. Tyczy się to również wszelkich postaci niezależnych mieszkających na traktach oraz w miastach - NPC są bardzo wyczuleni na nasze działania, więc jeśli obierzemy wersję "Arthura siejącego postrach", wtedy ludzie nie będą dla nas życzliwi, często odmawiając interakcji i przestając zlecać zadania poboczne (oczywiście tylko wybrani).

W Red Dead Redemption II element ekonomiczny związany jest z zarządzania obozowiskiem. Z racji tego iż musimy się ukrywać, te prowizoryczne przystanki namiotowe stanowią rodzaj hubu, gdzie odpoczywamy, słuchamy zabawnych historyjek, gramy w karty itd. Ważne w tym wszystkim są morale kompanów, o które dbamy opiekując się np. stanem pożywienia w obozowisku, ale i realizując z tymi NPC-ami aktywności poboczne w postaci napadów, rabunków etc.

Do naszej dyspozycji oddany został także swoisty tryb detektywa, pozwalający wytropić zwierzynę (polowanie stanowi ważny czynnik), czy też mechanizmy związane z dbaniem o rumaka. Opieka (np. czesanie) pozwala na rozszerzenie więzi pomiędzy zwierzęciem a graczem, dzięki czemu będzie on bardziej zwrotny i posłuszny, zaś wydajniejsze/mniej subordynowane konie stanowić mają cechę charakterystyczną krajobrazu, który nie zawsze nam sprzyja.

Idąc śladem wytyczonym przez GTA Online, również i Red Dead Redmeption II otrzymało po premierze osobny tryb wieloosobowy. Nazywa się RDR Online i pozwala na identycznych zasadach - wrzucając graczy do jednego świata, oferując im możliwość dobierania się w gangi, organizowania napadów etc. - współpracować.

Wymagania: Twórcy gry Red Dead Redemption II ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.

Wkład w encyklopedię mieli:   urban1212,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera treści związane z narkotykamiZawiera treści związane z hazardem
Screeny z Red Dead Redemption II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPodbalalajke   @   12:33, 07.11.2019
No i wszystko jasne.Na sprzęcie podanym powyżej mam średnio 20 klatek na najniższych ustawieniach ale w 1080p.O dziwo ta ilość fpsów jest super płynna pomimo tego, że ruch jest spowolniony, trochę jak w smole.Ogólnie grać się da.U kolegi na i5 6600k z gtx 1060 6gb gra chodzi o wiele gorzej niż na moim sprzęcie pomimo tego, że generuje ponad 2 x więcej fpsów.Czuć u niego wyrazne szarpanie
0 kudosdabi132   @   18:24, 07.11.2019
Cytat: Podbalalajke
No i wszystko jasne.Na sprzęcie podanym powyżej mam średnio 20 klatek na najniższych ustawieniach ale w 1080p.O dziwo ta ilość fpsów jest super płynna pomimo tego, że ruch jest spowolniony, trochę jak w smole.Ogólnie grać się da.U kolegi na i5 6600k z gtx 1060 6gb gra chodzi o wiele gorzej niż na moim sprzęcie pomimo tego, że generuje ponad 2 x więcej fpsów.Czuć u niego wyrazne szarpanie

20 klatek? Toż to nie ma żadnej przyjemności z grania tylko męczarnia.
0 kudosPodbalalajke   @   19:50, 07.11.2019
Myślę, że zależy to od gry, od jej optymalizacji itp.Jedna gra będzie przy 20 klatkach grywalna a druga przy 40fpsach będzie szarpać.Owszem ruch postaci jest spowolniony ale da się coś ustrzelić.
0 kudosurban1212   @   20:28, 07.11.2019
20 klatek i gra super płynna? nie wierzę w to co czytam XD
0 kudosPodbalalajke   @   21:25, 07.11.2019
Np na ps4 fat w takim assassinie origins na samym początku wjeżdżając do wsi Siwa czy też Siva gra spada wyraznie do 20paru klatek i ludzie nie narzekają, Ja w rdr2 mam klatki na poziomie 17-27,częściej niżej jak wyżej i daje radę.Kwestia przyzwyczajenia.Chodzi mi o to, że te około 20 klatek pomimo spowolnionego ruchu nie jest jakieś szarpiące dlatego uznaje to za płynną rozgrywkę.Są przecież takie gry w których jest możliwe ustawienie limitu klatek na określoną wartość.Jak dobrze pamiętam to w sleeping dogs w menu było możliwe 20fps do wyboru a skoro tak tzn, ze twórcy gry brali pod uwagę granie w takim klatkarzu
0 kudosKrecikOwsik   @   16:51, 21.12.2019
No nie wiem. Mam już tą grę od ponad miesiąca i przegrałem zaledwie 25 godzin. Pomijam początkowe problemy z płynnością, optymalizacją i crashami. Grze jak dla mnie brakuje czegoś co by ciągnęło fabułę do przodu, może dopiero coś takiego się pojawi. Wszystko jest pięknie dopracowane, animacje są fenomenalne, dubbing rewelacyjny, klimacik jest ale gra jest po prostu nudna. Trochę taki symulator jazdy konnej. Pojedź od punkt A do punktu B, przy okazji zatrzymaj się w połowie i pomóż wstać kobiecie, której zdechł koń (ewentualnie ją zastrzel i okradnij). Jesteś już w punkcie B? Super, wsiadaj na konia i jedziemy pół mapy do punktu C i tam zastrzelimy kilku ludzi.
Jak dla mnie, sporym mankamentem jest absolutny brak wpływu na fabułę. Z jednej strony można sobie nabijać pozytywną reputację, z drugiej musisz wybić całe miasteczko z jednym z kompanów, bo tak chcę twórcy i już. Bardzo mocno przehypowana gra. Na pewno nie warta swojej ceny.
0 kudosshuwar   @   09:46, 22.12.2019
Ja mam za sobą 15h i uważam, że wątek fabularny jest bardzo ciekawy. Każde zadanie jest inne, nieszablonowe. Może faktycznie głównie poruszamy się konno z A do B, ale podróżując wiecznie spotykam coś ciekawego (zdarzenie, postacie, zadania...).

Co do wpływu na fabułę. To nie RPG i w sumie wpływ na fabułę jest podobny jak w GTA V.

Wielkim minusem są błędy "uruchomieniowe". Wczoraj przez 30 min walczyłem, by zreanimować grę, bo po załadowaniu słyszałem dźwięk, ale zero obrazu.
0 kudosgajda1000   @   10:56, 23.12.2019
Cytat: shuwar
Ja mam za sobą 15h i uważam, że wątek fabularny jest bardzo ciekawy. Każde zadanie jest inne, nieszablonowe. Może faktycznie głównie poruszamy się konno z A do B, ale podróżując wiecznie spotykam coś ciekawego (zdarzenie, postacie, zadania...).

Co do wpływu na fabułę. To nie RPG i w sumie wpływ na fabułę jest podobny jak w GTA V.

Wielkim minusem są błędy "uruchomieniowe". Wczoraj przez 30 min walczyłem, by zreanimować grę, bo po załadowaniu słyszałem dźwięk, ale zero obrazu.

W ten tytuł wygodniej każdy pogra na konsoli. To takie GTA 4 na PC.
0 kudosVerdyct   @   12:43, 05.01.2020
Wymagania gry kosmiczne, nie da się grać na najwyższych bez ścinek, ale sama treść rzeczywiście bardzo ciekawa, choć z masą błędów. Szkoda tylko, że klimat nie jest bardziej preriowy, skalisty taki "żółty" piaszczysty. Jak dla mnie za zielono, jak w Europie, a wolałbym bardziej westernowy Uśmiech
Dodam jeszcze, że ani razu nie miałem problemów z odpaleniem, wieszaniem, czy wywalaniem do pulpitu i to od samej premiery (to chyba jakiś cud Uśmiech
0 kudosshuwar   @   08:53, 06.01.2020
Nie bój, nie bój... doczekasz się. Ja już 2 razy musiałem robić godzinny reseach jak to zreanimować (podpowiem dla potomnych - poprzez usuwanie folderu użytkownika z ustawieniami gry). Ja po ograniu połowy fabuły mogę powiedzieć, że to ciekawa i przyjemna gra, ale niestety zaczyna mnie nieco nużyć. W fabule brakuje przełomowych, przewrotnych momentów jakie mieliśmy w GTA V.

Mimo wszystko jeśli nawet nie dokończę fabuły, to sama zabawa w otwartym świecie jest przednia.
0 kudosstasiekmor   @   18:52, 14.01.2020
Gra wciąga mega, ale jak chociaż masz te min 30 klatek na sekundę, jak jest niżej moim zdaniem to odbiera całą przyjemność z gry
0 kudosbat2008kam   @   21:37, 26.01.2020
Cześć wszystkim. Nie mam już tak wiele czasu na granie jak kiedyś, ale niedługo biorę tydzień urlopu i naszło mnie na RDR2. Jak w chwili obecnej wygląda sprawa z optymalizacją? Bo swego czasu w sieci było głośno o licznych niedoróbkach w tej kwestii, a że newsów growych nie śledzę od kilku lat, to zapytam Was: czy Rockstar wypuścił w międzyczasie jakieś łatki poprawiające płynność rozgrywki? I czy laptop, który przetrawił Wiedźmina 3 na prawie najwyższych ustawieniach da radę pociągnąć Reda przynajmniej na średnich? Sprawdzałem wymagania minimalne i optymalne, ale jak wszyscy wiemy, bardzo często mają się one nijak do rzeczywistości, dlatego liczę na odpowiedź kogoś ogarniętego w temacie.
0 kudosDirian   @   22:35, 26.01.2020
Wypuścił parę łatek eliminujących błędy, ale optymalizacja drastycznie się nie poprawiła. Niemniej jeśli w Wiedźmina grałeś na prawie ultra, (pod warunkiem, że nie było to 20 fps Dumny ) to RDR2 na tych średnich powinno latać.
0 kudosshuwar   @   13:23, 27.01.2020
U mnie jeśli chodzi o płynność, to jest gitara, myślę że w granicach 40-45 klatek (tak z testu wychodziło). Chodzi płynnie. Ale jest nadal bug z psującymi się zapisami, także tego... backupy ręczne wskazane.
0 kudosgajda1000   @   16:06, 27.01.2020
Cytat: bat2008kam
Cześć wszystkim. Nie mam już tak wiele czasu na granie jak kiedyś, ale niedługo biorę tydzień urlopu i naszło mnie na RDR2. Jak w chwili obecnej wygląda sprawa z optymalizacją? Bo swego czasu w sieci było głośno o licznych niedoróbkach w tej kwestii, a że newsów growych nie śledzę od kilku lat, to zapytam Was: czy Rockstar wypuścił w międzyczasie jakieś łatki poprawiające płynność rozgrywki? I czy laptop, który przetrawił Wiedźmina 3 na prawie najwyższych ustawieniach da radę pociągnąć Reda przynajmniej na średnich? Sprawdzałem wymagania minimalne i optymalne, ale jak wszyscy wiemy, bardzo często mają się one nijak do rzeczywistości, dlatego liczę na odpowiedź kogoś ogarniętego w temacie.


Odnośnie płynności, to ja miałem problem z za szybkim zegarem w grze. Szybko zmieniał się dzień i pogoda. Ale po aktualizacji (ok. 2 miesiące temu) wszystko jest ok.
Dodaj Odpowiedź