Diablo III (PC) - okladka

Diablo III (PC)

Premiera:
15 maja 2012
Premiera PL:
15 maja 2012
Platformy:
Gatunek:
RPG / Akcja
Język:
polski i angielski
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (228)Gram (113)Ukończone (77)Kupię (254)

Opis Diablo III (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 64h 51min

+ czaswięcej

Diablo III to wyjątkowe połączenie elementów RPG oraz gry akcji. Program stanowi kontynuację jednej z najlepszych serii dedykowanych komputerom PC.

Podobnie jak w edycjach poprzednich, rozgrywkę rozpoczynamy od stworzenia swojego bohatera. Do wyboru mamy kilka zróżnicowanych klas postaci, a wśród nich są między innymi barbarzyńca oraz witch doctor. Każdy heros dysponuje odmiennym uzbrojeniem, magią oraz umiejętnościami. Dzięki temu wielokrotne przejście gry nie sprawia żadnego problemu. Tym bardziej, że bohaterowie przez cały czas poprawiają swoje zdolności, pozyskując punkty doświadczenia. Najlepsi wojownicy muszą spędzić przy grze wiele godzin, jest ona bowiem bardzo czasochłonna.

Fabuła Diablo III rozgrywa się w Sanktuarium, mrocznym świecie fantasy. Dwadzieścia lat temu, grupa walecznych wojowników ocaliła Sanktuarium przed demonicznymi siłami. Niestety, bohaterowie pomimo odniesienia zwycięstwa nie wyszli z boju bez szwanku. Większość z nich oszalała, lub zginęła w późniejszych latach na skutek odniesionych ran. W Diablo III nowi bohaterowie zawitają do Sanktuarium i spróbują po raz kolejny ujarzmić panoszące się tam zło.

Prócz rozgrywki dla jednego gracza, projekt studia Blizzard Entertainment oferuje także zabawę wieloosobową, w tym również rozbudowany tryb współpracy. Po jego odpaleniu możliwe jest ukończenie wątku fabularnego w gronie przyjaciół.

Diablo III posiada bardzo zaawansowany silnik graficzny, generujący niezwykle sugestywną oprawę wizualną oraz wspaniałe efekty fizyczne. Gra charakteryzuje się prostym interfejsem użytkownika, dynamiczną akcją, ciekawą fabułą oraz rozbudowanym trybem wieloosobowym.

Wymagania: Twórcy gry Diablo III ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.

Wkład w encyklopedię mieli:   Dirian,
PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Diablo III (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosSmoczyca19977   @   23:55, 31.08.2013
Diablo 3 Do mojej kolekcji trafiło w dzień premiery. Zaczęłam grać. Stwierdzam iż 2 jest lepsza
0 kudosnovy13   @   14:40, 06.09.2013
Fajna gra ale jeśli porówna do dwójki to lipa troche 2 cześć przeszedłem 6 razu imogłem dalej a tą 2 razy i basta, coś w tym jest. Poirytowany
0 kudosseshs   @   14:45, 06.09.2013
Obecne Diablo 3 jest monotonne i poza fajnym systemem walki nic dobrego nie ma do zaoferowania Uśmiech system lootu jest lipny a jak chcesz mieć dobre EQ to musisz farmic dom aukcyjny Konsternacja brak możliwości modyfikacji ekwipunku etc etc. Póki co jest biednie, nawet bardzo biednie
Kieeedyś pewnie to zmienią, ale kiedy? Tylko bli$$ wie
Zobaczymy co się zmieni przy dodatku do gry
0 kudosPabloMG   @   09:06, 09.04.2014
Diablo III jest trudne do ocenienia z jednej strony dobry system walki, rozwój postaci wbrew pozorom nie jest zły, ale patrząc z drugiej strony grę się przechodzi za szybko, niektórzy przeciwnicy mają za duży rozmiar (amerykanie to lubią), fabuła mogła być lepsza za mało zwrotów akcji, nowa oprawa graficzna niby lepsza ale gra traci swój mroczny klimat. Reasumując Diablo III to do dobra gra po wprowadzeniu systemu paragonów, poprawieniu statystyk znajdowanych przedmiotów i likwidacji domu aukcyjnego który psuł balans gry. Jednakże po dłuższym graniu można poczuć znużenie lokacje podobny wygląda mają, mogły by wpadać różne elitarne przedmioty nie co jakiś czas ta sama wersja tylko z lepszymi statystkami i balans klas mógł być lepszy jedyni szybciej dostają przydatne umiejętność drudzy wolniej.
0 kudosMarcoTheArchangel   @   13:33, 13.08.2014
Kontrowersji wkoło tej gry narosło co niemiara, a od premiery trochę minęło. Jako-tako trzeźwej ocenie sprzyja ten upływ czasu, bo chłodzi emocje i można bardziej "rzetelnym" okiem ów twór Blizzarda ocenić. Przynajmniej, jeśli ktoś nie zraził się zaraz po premierze.
Ja miałem to szczęście, że gdy na Diablo III był hype i ludzie nabywali je w milionach egzemplarzy, a duża część wylewała na tę grę wiadro pomyj, ja byłem z góry nastawiony tak sceptycznie, że nie kupiłem.
Za to kupiłem w tym roku, bodajże zimą, gdy problemów było mniej. Jeszcze w trakcie nieśpiesznej gry pierwszą postacią (Łowczynią Demonów) doczekałem się systemu loot 2.0, by po przejściu kampanii i zwycięstwie nad Najwyższym Złem zacząć ponowną grę, tym razem Mniszką i na wyższym poziomie trudności, czyli Mistrzu.
Gra to grywalna. Przyjemna. Siła Diablo III od początku leżała w systemie walki, który jest mięsisty, sprawny i po prostu dobrze się klika, mordując te zastępy Piekieł. Że ta walka to taka nieco chaotyczna? Prawda. Że rozwój postaci.... jaki rozwój postaci? Na dobrą sprawę z tym wyborem umiejętności tak źle nie jest, jak mogłoby się wydawać - na jakąś tam indywidualizację pozwala, sam widziałem na przykład Czarownika zbudowanego tak, by umiejętności i ekwipunek pozwoliły mu na skuteczną walkę wręcz. Nadal to nie jest system idealny, ale do konwencji gry pasuje.
No bo właśnie. Jeśli coś w trzecim Diabełku jest uboższe, niż rozwój naszych Nefalemów, to jest to fabuła produkcji. Szczątkowa, sztampowa, nudna, przewidywalna, miałka... i można takimi epitetami ją piętnować w nieskończoność. Gdzieś tam drobniusie przebłyski może były, jak np. postać Lei, do której zapałałem swoistą sympatią, nadal jednak dany nam scenariusz jest po prostu żaden. Tyle lat tworzenia gry, którą wypuszcza się z nieistniejącą fabułą to trochę obelga dla gracza - ale cóż, wszyscy scenarzyści Blizza zapewne poświęcili się poszczególnym częściom drugiego Starcrafta. ;)
Kwestia grafiki... no cóż, jest przyjemnie, dość barwnie i ładnie. Nieźle to w ogólnym rozrachunku wygląda i broni się. Że kolorowo, że nie mroczno? Nie czuję w podstawce Diablo III dojmująco mrocznego klimatu, a projekty mobków i podziemi wcale nie są złe, żeby nie powiedzieć - fajne.
Muzycznie nic nie zapada w pamięć, jak np. motyw z Dragon Age'a : Początku, ale jest dobrze i na poziomie. Co do dubbingu, mam uczucia podobne, jak autor recenzji gry - udał się w sumie i zły nie jest.
Jednakowoż, jak tak się gra w tego Diabełka, to gra pokazuje, że nie jest niczym złym ani koszmarnym, przynajmniej teraz. To przyzwoita siekanina, do tego nawet ładna. Grywalna, jak wspomniałem. Tyle, że to jest bardzo mało, jak na takie oczekiwania... ;)

0 kudospawelecki96   @   00:42, 15.08.2014
Cytat: MarcoTheArchangel
Że rozwój postaci.... jaki rozwój postaci?
No właśnie... Postać rozwija się sama. Przywykłem po jakimś czasie, ale początkowo mnie to drażniło, że punkty umiejętności dodają się z automatu, a skille odblokowują się na określonych poziomach. W dodatku system ich odpalania zakrawa o MOBA Dumny To najgorszy element Diablo III.
Cytat: MarcoTheArchangel
fabuła produkcji. Szczątkowa, sztampowa, nudna, przewidywalna, miałka... i można takimi epitetami ją piętnować w nieskończoność. Gdzieś tam drobniusie przebłyski może były, jak np. postać Lei, do której zapałałem swoistą sympatią, nadal jednak dany nam scenariusz jest po prostu żaden.
A jaka była w Diablo II? Uśmiech To hack n slash, gatunek nastawiony na gameplay, nie fabułę. Nie była taka najgorsza zważywszy, że ma głównie nadać jakiś cel szlachtowaniu hordy piekielnej.
0 kudosmareczek_89   @   01:41, 15.08.2014
Według mnie akurat to że skille i runy do nich odblokowują się przy danym poziomie jest normalne. Na te najlepsze trzeba zapracować. No i w końcu idzie rozwojem postaci sterować. Za poziomy mistrzowskie dostajemy punkty które sami rozdajemy w danej kategorii na co uważamy. Idzie w dobry kierunku gra, jak by porównać Diablo III na premierę a teraz to jest znaczący postęp na plus. Zresztą Blizzard ma czas Szczęśliwy tak samo było z Diablo II przypomnijcie sobie czy rzeczywiście było tak grywalne w dniu premiery czy dopiero dodatki zrobiły z niego tym czym jest (legendą).
0 kudosMarcoTheArchangel   @   02:30, 15.08.2014
Cytat: mareczek_89
Według mnie akurat to że skille i runy do nich odblokowują się przy danym poziomie jest normalne. Na te najlepsze trzeba zapracować. No i w końcu idzie rozwojem postaci sterować. Za poziomy mistrzowskie dostajemy punkty które sami rozdajemy w danej kategorii na co uważamy. Idzie w dobry kierunku gra, jak by porównać Diablo III na premierę a teraz to jest znaczący postęp na plus. Zresztą Blizzard ma czas Szczęśliwy tak samo było z Diablo II przypomnijcie sobie czy rzeczywiście było tak grywalne w dniu premiery czy dopiero dodatki zrobiły z niego tym czym jest (legendą).

Co do tego, że gra idzie w dobrym kierunku, to się faktycznie zgodzę. Zdecydowanie poziom "fajności" tego kawałka kodu idzie w górę.
Co do tego, że Blizzard ma czas - on może ma i czas, i mnóstwo siana, ale nie znaczy to, że gracze mają czas, chęci i motywację by czekać, aż kolejne łatki i dodatki uczynią Diablo 3 takim, jakim go oczekiwano.
0 kudosmareczek_89   @   03:12, 15.08.2014
Nie zapominajmy że to Blizzard i się nie śpieszy, ile czasu czekaliśmy na III część Diabełka? Pod tym względem są niereformowalni a to że ktoś na ich forum napisze że nie kupi gry to ich to rybka kupi 100tyś innych Dumny
0 kudosMarcoTheArchangel   @   03:38, 15.08.2014
Czekaliśmy dekadę, żeby dostać produkt wykończony dopiero pierwszym pudełkowym dodatkiem.
Taka polityka Blizza nie sprzyja nastrojom wśród społeczności. Nie wiem, czy widzisz jak fair są traktowani gracze np. takiego Guild Wars 2 od ArenaNet, albo jak CD Projekt dba o nabywców ich gier.
Żeby nie było - nadal uważam, że fajnie jest sobie pograć w Diablo 3, bo sieka się miodnie. Tylko wypominam dosyć istotne wady, nie leżące już bezpośrednio w samym gameplayu.
0 kudosMicMus123456789   @   20:20, 29.12.2016
I proszę po tylu latach od premiery i kilku miesiącach od zakupu w końcu i mnie się udało przejść D3 Dumny Jako, że nie należe do osób masterujących Diablo fabułę rozegrałem na normalnym poziomie trudności grając Krzyżowcem i muszę powiedzieć, że całkiem przyjemnie się grało. Zginąć mi sie nie udało ani razu, ale za to bardzo przyjemnie masakrowało się kolejne grupki wrogów. Fabuła była wciągająca, a przerywniki filmowe wyglądają rewelacyjnie i przyjemnie się ich oglądało.
0 kudosJackieR3   @   21:05, 29.12.2016
Taka legendarna seria na którą ksiądz Natanek rzucał klątwy a ja nie miałem z nią styczności.Czas by może nadrobić tę zaległość i rozejrzeć się za Diabolem Trzecim.
1 kudosDirian   @   03:30, 30.12.2016
Jak kto nie grał to proponuję ograć DII, przy którym DIII to shit Uśmiech
0 kudosshuwar   @   09:32, 30.12.2016
Cytat: JackieR3
Taka legendarna seria na którą ksiądz Natanek rzucał klątwy

DiabOlo, pokemony, Star Wars... Uśmiech

Przyznam się, że współlokatorzy w akademiku zagrywali się w DiabOlo, mnie jednak nigdy nie ciągnęło do tego typu gier (z tą kamerą u góry). Ja wtedy męczyłem Dooma Uśmiech
0 kudosHejterek   @   09:54, 30.12.2016
Doom to klasyka gatunku i bardzo dobrze, że w nowej odsłonie powrócili do takiego "staroświeckiego" podejścia. Diablo 3 to dla mnie - mówiąc najkrócej - dramat przemieszany z tragedią... Kupiłem w dniu premiery za 200zł (jeżeli dobrze pamiętam), a okazało się, że prawdopodobnie nie była warta nawet połowy z tego Uśmiech Zresztą Blizzard ostatnio daje ciała ze swoimi produkcjami.
Dodaj Odpowiedź