Fallout 3 (PC) - okladka

Fallout 3 (PC)

Premiera:
28 października 2008
Premiera PL:
31 października 2008
Platformy:
Gatunek:
RPG
Język:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (592)Gram (212)Ukończone (243)Kupię (79)

Opis Fallout 3 (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 56h 22min

+ czaswięcej

Fallout 3 to trzecia część jednej z najsłynniejszych gier RPG osadzonych w postnuklearnym świecie. Program powstał w studio Bethesda Softworks i dedykowany jest komputerom PC oraz konsolom Xbox 360 i PS3.

Głównym bohaterem Fallout 3 jest młody mężczyzna, którego rodzinie udaje się przeżyć globalną wojnę atomową z 2077 roku. Po około 200 latach przebywania w potężnym bunkrze zwanym Vault 101 przyszedł jednak czas na wyjście na zewnątrz i sprawdzenia w jakmi stanie jest piękna niegdyś ziemia. Kiedy nasz protegowany osiąga wiek 19 lat, jego ojciec z bliżej nieokreślonych powodów postanawia opuścić zacisze Vault 101. Nie zostawia żadnej notki, nie żegna się... po prostu wychodzi i więcej nie wraca. Nie pozostaje więc nic innego jak wyruszyć na jego poszukiwania i przy okazji zbadać otaczający nas świat.

Fallout 3 to bardzo rozbudowana fabularnie gra RPG, a co za tym idzie prócz wciągającej historii i wspaniale opracowanych lokacji znajdziemy w niej także system doświadczenia oraz wiele innych niezwykle rozbudowanych elementów. Tak prosta czynność jak strzelanie nabiera w Fallout 3 nowego znaczenia. Mamy tutaj bowiem tzw. aktywną pauzę, dzięki której możemy celować dokładnie w części ciała opresora pozbawiając go tym samym możliwości chodzenia, zmniejszając celność itd. Oczywiście każda czynność wymaga punktów ruchu bez których ciężko jest wyjść zwycięską ręką.

Fallout 3 działa na silniku graficznym wykorzystanym między innymi w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion. Generowany przez niego obraz pełen jest szczegółów, wysokiej jakości tekstur oraz mnóstwa efektów specjalnych. Engine bez problemu radzi sobie z mocą drzemiącą w nowym sprzęcie komputerowym oraz konsolach Xbox 360 i PS3!


Wkład w encyklopedię mieli:   urban1212,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Fallout 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfebra1976   @   19:42, 20.05.2023
Na temat Fallout'a 3 opinie były zawsze mocno podzielone, z inwektywami łącznie. Puryści nie mogli wybaczyć przejścia w pełne 3D i "splugawienia" pierwszej i drugiej odsłony. Mi tam się podobało, tyle tylko że zanim podążyłem za fabułą to zwiedziłem 2/3 mapy. No i grałem po polsku (podstawka i dlc na płytach)
0 kudosshuwar   @   09:20, 21.05.2023
Do F3 podchodziłem 2 razy. Za drugim razem poddałem grę po jakiś 15-20h. Za to Fallout 4... ruiny wciągnęły mnie bez reszty. Miałem problem z wyłączeniem gry, bo: "jeszcze zajrzę tu, albo jeszcze tam".
1 kudosBarbarella.   @   10:09, 21.05.2023
Cytat: shuwar
Do F3 podchodziłem 2 razy. Za drugim razem poddałem grę po jakiś 15-20h. Za to Fallout 4... ruiny wciągnęły mnie bez reszty. Miałem problem z wyłączeniem gry, bo: "jeszcze zajrzę tu, albo jeszcze tam".

A wiesz że miałam no i dalej mam chętkę żeby usunąć Trójkę i zainstalować Czwórkę. No i jeszcze Ty dałeś mi do myślenia. Może jak będę rozbrajać tę bombę w Megatonie to pierdyknie i problem sam się rozwiąże. Szczęśliwy
0 kudosfebra1976   @   13:03, 21.05.2023
UP. Mały spoiler. Jest taka możliwość w jednym z questów 😁
0 kudosIgI123   @   15:00, 21.05.2023
F3 trzeba w szczególności cenić za ponury klimat postapo, którym rozbraja moim zdaniem i FNV i F4.
0 kudosGuilder   @   16:58, 21.05.2023
Cytat: IgI123
F3 trzeba w szczególności cenić za ponury klimat postapo, którym rozbraja moim zdaniem i FNV i F4.
Na pewno było bardziej ponuro niż w NV (o czwórce nie ma co w takiej rozmowie wspominać), ale IMHO dodatek Lonesome Road przebija także w tym względzie wszystko, co zobaczyliśmy w trójce. Może The Pitt byłoby blisko.
0 kudosKononowicziMajor   @   11:38, 22.05.2023
Na liczniku mam już 25 h i jeszcze nie zwiedziłem wszystkiego. Jak patrzy się na mapę wydaje się że świta jest malutki a jak zacznę zwiedzać świat jest ogromny. Posiadam Fallout 3: Game of the Year Edition oczywiście pomarańczowa kolekcja. Posiadam z pomarańczowej kolekcji Fallout New Vegas Ultimate. Będzie granie na całego oczywiście gdy wrócę z roboty.
0 kudosBarbarella.   @   12:01, 22.05.2023
To już trochę dopakowany i uzbrojony jesteś. Ja z tym kijem bejsbolowym, wiatrówką i pistolecikiem chyłkiem się na razie przemykam a jak zobaczę czerwone punkciki na radarze to myk w drugą stronę. Taki urok erpegów i lubię to. Uśmiech
0 kudosKononowicziMajor   @   12:51, 22.05.2023
Ekwipunek sama broń palna w razie co mam super młot gdyby brakło mi amunicji. Zauważyłem że nie docenia się broni białej w Fallout 3 a ja zaryzykowałem to powiem szczerze że dałem punktów 50 w broń biała + ekwipunek mi jeszcze dodał + 10 to mam 60 punktów. Łupniecie porządne to przeciwnik zawsze jest w kawałeczka Dumny

0 kudosBarbarella.   @   13:57, 25.05.2023
No niech mnie rzuci. Nie umiem opanować otwierania zamków. Na bardzo łatwym połamałam wszystkie spinki do włosów. Oczywiście przed próbą otwarcia zapisałam grę więc mogę próbować do woli. A tak poza tym to zaczynam się wciągać w grę.
0 kudosGuilder   @   20:48, 25.05.2023
Zaczynasz np. przesuwając spinkę do końca z jednej strony i delikatnie naciskasz przycisk obrotu zamka. Zwłaszcza przy trudniejszych zamkach ten klawisz wręcz trzeba "pykać" i od razu puszczać, jak tylko zobaczysz, że ekran zamka zaczyna drżeć. Wtedy przesuwasz spinkę odrobinę dalej i powtarzasz. To nie jest wybitnie skomplikowane, jak załapiesz, to tylko na bardzo trudnych będziesz pojedyncze spinki gubiła.
0 kudosfebra1976   @   21:41, 25.05.2023
Ten sposób otwierania zamków powtarza się w kolejnych odsłonach, dlatego warto opanować technikę.
0 kudosGuilder   @   22:42, 25.05.2023
W Skyrimie też jest, więc gdy za X lat wyjdzie TES VI, pewnie też się pojawi.
0 kudosBarbarella.   @   07:34, 26.05.2023
Coś mi się przypomina z tego Skyrima tylko że tam ten zamek chyba faktycznie drżał a tutaj to nie wiem. Czytałam że jakiś kolo specjalnie do tego otwierania podpinał pada bo wtedy ten pad mu drżał. W każdym razie dzięki za wskazówkę bo nawet tego nie wiedziałam że trzeba szukać różnych położeń spinki. Tutorialowy zamek w krypcie otwarłam za pierwszym razem przy pionowym ustawieniu spinki i myślałam że tak ma być. Spolszczenie napisów mam trochę dziwne, nie ma polskich liter i chyba instrukcję otwierania nie do końca zrozumiałam. Najgorsze że jak opanuję, wychwycę te drżenie, otworzę zamek to nie będzie euforii bo po drugiej stronie tych drzwi łażą jakieś zombiaki-mutanty i czeka mnie walka o życie.
Edit:
Dzięki poradzie na drugi dzień poszło za pierwszym razem. No ale dzięki ghulom i tak musiałam to wczytywać cztery razy.
0 kudosBarbarella.   @   14:37, 14.07.2023
Ukończyłam wątek fabularny. Zaskoczona jestem że zupełnie niezła i wciągająca ta fabuła. No i gameplayowo oprócz typowego bethesdowego łażenia po dość dużym świecie było sporo emocjonujących momentów, strzelanin z mutantami, żołnierzami enklawy, jakieś zwroty akcji. Jakiś złoty środek między otwartym światem a akcją z adrenaliną udało się tu osiągnąć. Podobał mi się system VAULT bodajże który pozwalał podczas walki pauzować czas i jak w turówce wykańczać przeciwników. Miałam przy tym uciechę bo wtedy kamera pokazywała widok mojej bohaterki, takiej drobnej dziewuszki. Na buźce nieśmiały uśmiech, pociąga za spust i trach, mutant albo bandzior bez głowy. Dosłownie tracili dla niej głowy. Szczęśliwy Cieszę się że to jeszcze nie koniec, misje poboczne i chyba 3 DLC mi zostały. A z takimi oporami mi początkowo szło z tym Falloutem.
Dodaj Odpowiedź