Mimo że God of War to kontynuacja ostatniej części trylogii, gra przy tytule nie ma kolejnego numerka. Deweloperzy chcą dać nam w ten sposób znać, że to zupełnie nowa opowieść oraz całkiem odmienny sposób prezentacji kolejnych przygód słynnego Kratosa.
Najistotniejszą zmianą w stosunku do oryginalnej trylogii jest fakt, że God of War nie nawiązuje już do mitologii greckiej, ale nordyckiej. Głównym jej bohaterem nadal jest Kratos, z tym że znacznie starszy, posiadający rodzinę. Podczas kolejnych rozdziałów gry obserwujemy jak protagonista brnie przez zupełnie nowe krainy, walczy z napotkanymi przeciwnikami i rozwiązuje zagadki strukturalne. Co ciekawe, co jakiś czas towarzyszy mu też jego syn. W trakcie tego typu misji zmienia się zupełnie sposób rozgrywki, albowiem jest nieco mniej pojedynków, a większy nacisk na historię.
Jak na God of War przystało, najistotniejszym elementem zabawy są potyczki z napotkanymi adwersarzami. Najczęściej mamy do czynienia z rozlicznymi potworami z nordyckiej mitologii, ale okazyjnie stajemy też do walki z bardziej pospolitym wrogiem (np. jakimś rycerzem). Choć starcia są na mniejszą skalę niż poprzednio ze względu na mniej liczne grupy wrogów, są one znacznie bardziej efektowne, a nad Kratosem mamy większą kontrolę. Głównie ze względu na bardziej dopracowany repertuar ciosów oraz kamerę umieszczoną blisko pleców wojownika, a nie, jak to było wcześniej nieco ponad nim.
Produkcja działa na zaawansowanym silniku graficznym, opracowanym przez studio Sony Santa Monica, oferującym fantastyczne otoczenie, płynne animacje oraz mnóstwo efektów specjalnych. Całość uzupełniają charakterystycznie dialogi, sugestywne efekty specjalne oraz budująca klimat muzyka.
God of War to – w mojej opinii – jedna z najlepszych gier ekskluzywnych dla konsoli PlayStation 2. Pierwsza odsłona cyklu była naprawdę wyśmienita i pod wieloma względami unikatowa, dwójka...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler