Rise of the Tomb Raider (PC) - okladka

Rise of the Tomb Raider (PC)

Premiera:
28 stycznia 2016
Premiera PL:
29 stycznia 2016
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Przygodowa
Język:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (46)Gram (10)Ukończone (29)Kupię (19)

Opis Rise of the Tomb Raider (PC)
Materdea @ 13:34 11.06.2014
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl

Śr. długość gry: 17h 19min

+ czaswięcej

Rise of the Tomb Raider to kolejna odsłona znanej serii gier akcji, której pierwsza część pojawiła się na rynku w 1996 roku. Produkcja jest kontynuacją wydanego w 2013 roku restartu cyklu pod tytułem Tomb Raider.

Główną bohaterką znów jest młoda pani archeolog, Lara Croft. Fabuła w tej części jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z poprzedniczki, a zatem po ucieczce z japońskiej wyspy Croftówna zaraz rusza w kolejną eskapadę. Tym razem postawiła sobie za cel spełnienie magnum opus swojego tragicznie zmarłego ojca - odszukanie zaginionego przed wiekami miasta Kitież. Według legend spoczywa tam źródło nieśmiertelności, mogące odwrócić losy świata. Kitież, podobno, znajduje się na terytorium Syberii, dokąd wyrusza ze swoim przyjacielem - Jonahem.

Miejsce akcji nie jest typowym otwartym światem, ponieważ nie możemy swobodnie się po nim poruszać. Syberia została podzielona na mniejsze oraz większe segmenty, które odblokowujemy wraz z postępami w fabule. Świat gry obfituje nie tylko w główne zadania związane z kampanią dla pojedynczego gracza, ale również szereg pobocznych aktywności. W Rise of the Tomb Raider znajdziemy klasyczne znajdźki, grobowce oraz jaskinie do eksploatacji, a także mniejsze zadania oraz wyzwania zlecane nam przez postacie niezależne.

Lara Croft, jak na łowcę przystało, może obrać dwa sposoby rozprawienia się z przeciwnościami - albo przemknięcie za plecami oponentów, albo bezpardonowe ich zaatakowanie. W zależności od tego, jaki preferujemy styl, Lara odnajdzie się w obu - wystarczy, byśmy w odpowiednim kierunku rozwinęli naszą protagonistkę. Drzewko umiejętności dzieli się na trzy - specjalizację Awanturnika, Łowcy oraz Tego Trzeciego. Jeśli stawiamy na bezszelestne działania, kierujemy się w stronę Łowcy i Tego Trzeciego. Z kolei jeśli chcemy budzić grozę i niszczyć wszystkich na swojej drodze, powinniśmy zdecydować się na Awanturnika. Każde z drzewek posiada odpowiednią ilość umiejętności do zdobycia, które specjalizują się tylko w danej dziedzinie.

Ogromną rolę w Rise of the Tomb Raider pełnią, znane z poprzedniej odsłony serii, obozy. Stanowią punkty kontrolne w obrębie danej lokacji, pozwalając nie tylko rozdysponować zdobyte punkty doświadczenia, ale również ulepszyć nasz ekwipunek, stworzyć nowe przedmioty oraz amunicję. Powraca system craftingu, a więc kreowania elementów inwentarza dzięki znajdowanym w świecie gry surowcom. Oprócz naturalnych składników takich jak drzewo czy liście roślin, deweloperzy porozrzucali w rozmaitych zakamarkach skrzynie z nieco bardziej specjalistycznymi rzeczami - nakrętkami czy też fragmentami metalowych części. Do tego należy doliczyć również możliwość skórowania zwierząt, co także powiększa nasze zapasy o skóry i ew. pozostałe elementy penetrowanego stworzenia.

Całość oparta została technologii na Foundation Engine, a więc autorskim silniku grafiki studia Crystal DynamicsRise of the Tomb Raider prezentuje efektowne krajobrazy, realistycznie wyglądające warunki pogodowe (np. śnieg) oraz tekstury najwyższej jakości. Wszystko przy utrzymaniu stałych 30 klatek na sekundę.

PEGI: Od 18 latZawiera przemoc
Screeny z Rise of the Tomb Raider (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfronczakgames   @   18:42, 21.06.2014
Zapowiada się znakomita gra lecz nie wiem czy mój komputer to pociągnie Smutny Jeżeli chodzi o część z 2013 roku była ona niesamowita i tego możemy się spodziewać po tej która wyjdzie.

Myślę, że może być też to zła informacja dla fanów starszych część ponieważ gra z 2013 była oparta na fabule i eliminowaniu wrogów, a starsze części opierały się na logicznych zagadkach. Pewnie dowiemy się więcej za jakiś czas.
0 kudosVerdyct   @   13:31, 03.02.2016
Pograłem nieco i ze smutkiem muszę stwierdzić, że na pewno nie jest to rewelacja, ani nawet dobra gra. Gdyby to było DLC do poprzedniej części, to jeszcze, a tak wygląda to bardzo przeciętnie. Do tego jeszcze nie ma wsparcia nVidia 3Dvision.
Jeśli ktoś nie oczekuje nic więcej jak powtórki z 2013 roku, to się nie zawiedzie.
Jeżeli mam być szczery, to jestem zawiedziony, i trochę mi szkoda wydanej kasy, no chyba że w dalszej części będzie lepiej... dużo lepiej
... a i optymalizacja, mimo ze nie ma 3D, jest słaba, fakt, że tylko momentami, ale potrafi mi spaść do 20-kilku fps ( a dokładnie to waha mi się od ok. 120 do 25 klatek)
0 kudosdabi132   @   16:05, 29.05.2018
Rise of the Tomb Raider za mną. Na początek jeśli chodzi o płynność gry. Tytuł działał u mnie na detalach wysokich, nie uświadczyłem spadków, które wpływały by na komfort gry nawet podczas intensywnych scen.
Fabuła gry jest bardzo ciekawa i trzyma poziom. Opowiedziano interesującą historię. Uncharted to to nie jest, ale gra się przyjemnie. Znajdźki dają nam sporo informacji, które rozszerzają przedstawioną opowieść. Zabijanie jest przyjemnie wciągające. Można podkraść się do wroga i wyeliminować go po cichu, użyć łuku, który także nie zaalarmuje innych wrogów. Natomiast kiedy zrobi się gorąco wystarczy użyć głośniejszych zabawek i po problemie. W sumie przydała by się możliwość przejścia bez zabijania kogokolwiek, ale czy wtedy miał by to sens? Dla mnie gra jest jak najbardziej warta kupna, miłość spędziłem przy niej czas i wciągnęła mnie na te kilkanaście godzin. Teraz czekam na Shadow of the Tomb Raider i nie mogę się doczekać co tym razem przygotują dla nas twórcy.