Ubisoft nie zamierza rezygnować z ogromnych otwartych światów

Zapomnijcie o projektach ze zwartym, przemyślanym i bogatym w detale światem w stylu Assassins Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood czy Assassin's Creed Unity. Ubi stawia na ogromne światy.

@ 11.09.2019, 12:48
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Ubisoft nie zamierza rezygnować z ogromnych otwartych światów

Pierwsze odsłony Assassin's Creed z reguły oferowały świetnie zrealizowane światy, które ciężko było uznać za małe. Jednocześnie były na tyle zwarte i sprawnie przemyślane, że z pewnością nikt nie czuł się zamknięty w puszce. Wystarczy przypomnieć sobie chociażby Paryż z Assassin's Creed Unity.

Wirtualna odsłona francuskiej stolicy do dziś pozostaje jednym z najbardziej imponujących projektów, jaki zrealizowano na potrzeby gier wideo. Prawdopodobnie nieprędko zobaczymy podobny projekt - przynajmniej nie z ramienia Ubisoftu.

Potwierdził to Yves Guillemot, CEO Ubisoftu, z którym rozmawiała redakcja GameIndustry. Prezesa francuskiego koncernu zapytano o to, czy w przyszłości otrzymamy projekty z bardziej zwartym światem, w stylu Unity. Ten stanowczo zaprzeczył.

"Nie. Naszym celem jest stworzenie przygody w stylu Unity wewnątrz świata w stylu Odyssey. Jeśli chcesz mieć historię na 15 godzin, to możesz ją mieć, ale możesz też przeżyć inne przygody. Żyjesz w tym świecie i decydujesz, co chcesz w nim robić. Masz doświadczenie w stylu Unity, a także wiele podobnych doświadczeń" - wyjaśnia.

Guillemot zaznacza też, że stworzenie tak zwartego świata, gdzie trzeba poświęcić więcej uwagi detalom, jest po prostu droższe. Nie przekłada się jednak na większą sprzedaż. Mało tego, CEO Ubisoftu zaznacza, że gry w stylu Origins czy Odyssey, przyciągnęły do zabawy znacznie więcej graczy. A to sprawia, że tworzenie znacznie większego, ale dużo mniej bogatego świata z licznymi elementami kopiuj-wklej opłaca się po prostu znacznie bardziej.

Cóż, nie brzmi to specjalnie dobrze, ale z drugiej strony - biznes to biznes. Jeśli gracze głosują portfelami i wolą rozległe, ale na dłuższą metę niezbyt bogate w szczegóły światy, to Ubisoft właśnie takie gry będzie nam dostarczać.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosomen89   @   13:29, 11.09.2019
Pograłem ok.15 godzin w AC: Odyssei i odpuściłem bo gra wydała mi się zbyt rozwleczona przez ten gigantyczny świat. Zdecydowanie wolę starsze odsłony więc znów trzeba zrobic sobie przerwe od tej serii skoro idzie to w tym kierunku
0 kudoskrzywy_banen   @   13:46, 11.09.2019
Ja bym chciał żeby zaczęli robić gry z dobrym gameplayem, bo np. taka seria jak assassins creed nie miała go nigdy moim zdaniem. Far cry wypada nieco lepiej ale wciąż nie jest to nic wybitnego.
0 kudosdabi132   @   18:13, 11.09.2019
No to obstawiam, że i nowy Splinter Cell będzie grą z otwartym światem. Jeśli tak, to ja podziękuję. Gry korytarzowe również są potrzebne, a jeśli Ubisoft nie potrafi zrobić ciekawego i wciągającego wątku fabularnego, no to faktycznie że lepiej robić wszystko metodą kopiuj-wklej, a i jeszcze wykorzystywać w kolejnych odsłonach serii te same mapy tylko inaczej wypełnione.
0 kudosMicMus123456789   @   22:35, 11.09.2019
Ciężko powiedzieć czy to dobrze czy źle, sam aktualnie ogrywam Odyssey i gra mi się dobrze tak jak w każdą poprzednią część z wyjątkiem Liberation xD Niestety przy Odyssey widać, że Ubi nie umie jeszcze robić gier RPG, spartolili system umiejętności jak i błędy są w samym scenariuszu i złudnym poczuciu, że mamy na coś wpływ.
0 kudosfrycek88   @   19:57, 12.09.2019
Jak dla mnie to bomba. Lubię ogromne sandboxy i taką swobodną rozrywkę. Z resztą. Niech robią to w czym czują się najmocniejsi. Byle by gry były dobre.
0 kudosuser313513   @   15:24, 22.12.2022
gra była by lepsza gdyby była bardziej liniowa, bez dłużyzn, zawracania, szukania czegokolwiek.....
0 kudosLucas-AT   @   17:31, 22.12.2022
Cytat: dabi132
No to obstawiam, że i nowy Splinter Cell będzie grą z otwartym światem. Jeśli tak, to ja podziękuję. Gry korytarzowe również są potrzebne, a jeśli Ubisoft nie potrafi zrobić ciekawego i wciągającego wątku fabularnego, no to faktycznie że lepiej robić wszystko metodą kopiuj-wklej, a i jeszcze wykorzystywać w kolejnych odsłonach serii te same mapy tylko inaczej wypełnione.

Sądzę, że Splinter Cell nadawał by się na otwarty świat, gdyby zrobiono to dobrze. Mniejszy, ale bardziej gęsty świat, bez tony znaczników, z ciekawymi zamkniętymi lokacjami. Coś w stylu Batmana. Ale takich światów Ubisoft nie robi. Na pierwszym miejscu tak czy owak wolę grę korytarzową.
Dodaj Odpowiedź