Blizzard zaczynał z budżetem 20 tysięcy dolarów

Skromne początki nie przeszkodziły studiu w zdobyciu sławy, popularności i pieniędzy.

@ 14.09.2017, 10:39
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Blizzard zaczynał z budżetem 20 tysięcy dolarów

Jak donosi redakcja portalu Tweak Town, Blizzard miał bardzo skromne początki. Firma powstała w zasadzie dzięki niewielkiej pożyczce jednego z współzałożycieli, Mike'a Morhaime'a.

Pieniądze, o których mowa to kwota 15 tysięcy dolarów. Morhaime otrzymał ją od swojej babci. Pożyczyła mu je ona bez żadnych odsetek, mimo że w momencie gdy zakładano Blizzard studio nie miało żadnych gier. Niczego, na czym mogło by zarabiać.

"Allen Adham i ja dołożyliśmy po 10 tysięcy dolarów. Abym ja mógł dołożyć moje 10 tysięcy, pożyczyłem 15 tysięcy od mojej babci", powiedział Morhaime podczas transmisji z okazji zbliżającego się BlizzConu. "Nie policzyła mi żadnych odsetek, to było miłe z jej strony. Nim mieliśmy jakiekolwiek gry, nim zrobiliśmy cokolwiek, to był nasz początek".

Mimo że niełatwo przełożyć to na obecne czasy, opowieść może być oczywiście inspiracją dla deweloperów niezależnych, zaczynających w podobny sposób. Studio Blizzard zaczynało skromnie, jego pierwszą grą było RPM Racing dla SNES'a, a obecnie jest jednym z największych deweloperów na świecie, tworzących multiplatformowe przedsięwzięcia z wielomilionowymi budżetami.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?