Street Fighter V - nowości w systemie walki
Po kilku obowiązkowych reedycjach i remasterach czwartej odsłony "Ulicznego Wojownika" w końcu nadszedł czas, gdy fani tej kultowej mordoklepki od Capcom mogą z zapartym tchem wyczekiwać świeżutkich informacji o najnowszej, piątej już części serii.
Itchytude @ 12.06.2015, 14:49
I AM ERROR.
Kacper "Itchytude" Kutelski
pc, ps4
Po kilku obowiązkowych reedycjach i remasterach czwartej odsłony "Ulicznego Wojownika" w końcu nadszedł czas, gdy fani tej kultowej mordoklepki od Capcom mogą z zapartym tchem wyczekiwać świeżutkich informacji o najnowszej, piątej już części serii. Od jakiegoś czasu znamy cztery pierwsze potwierdzone postaci (Ryu, Chun-Li, M. Bison oraz Nash), jednak dopiero teraz ujawniono nieco więcej szczegółów na temat stanowiącego "mięsko" w tej wirtualnej uczcie systemu walki.
Najistotniejszą nowością wydaje się być obecność nowego paska zwanego V-Gauge oraz wszelkie związane z nim techniki specjalne. Po pierwsze - każda z postaci ma dysponować umiejętnością o mało wyszukanej nazwie V-Skill. Będzie ona posiadać zastosowanie defensywne i jej użycie nie będzie skutkowało zużyciem zawartości wspomnianego paska mocy. Co ciekawe, V-Skille zauważalnie różnią się między sobą - za jego pomocą Ryu sparuje cios niczym w legendarnym z tego względu Street Fighterze III, podczas gdy M. Bison użyje tej techniki by odbić pocisk wroga ze zdwojoną prędkością.
Dodatkowo każdy śmiałek otrzyma ruch zwany V-Reversal, przypominający do złudzenia mechanikę zwaną Alpha Counter, znaną z serii Street Fighter Alpha. Umiejętność ta pozwoli nam wyprowadzić błyskawiczną kontrę po zablokowaniu ciosu przeciwnika, jednak skorzystanie z niej będzie nas kosztować część energii uzbieranej w V-Gauge.
Jeśli jednak do wygrania bitwy potrzebne okażą się silniejsze argumenty, to z pomocą przyjdzie zdolność zwana V-Trigger, kosztująca nas całość naszego drogocennego paska energii. W zamian otrzymamy unikalną dla każdej postaci zdolność zauważalnie wspomagającą nasz bitewny repertuar - przykładowo - Nash otrzyma możliwość teleportu, a Chun-Li wzbogaci swoje ataki o dodatkowe uderzenia.
Gama nowych specjalnych technik wygląda więc naprawdę solidnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że V-Gauge nie zastąpi znanego z poprzedniej odsłony paska EX. Do korzystania z nowych umiejętności dodatkowo zachęcać ma fakt, że każdą rundę zaczynamy z wyzerowaną zwartością "paska V", przez co zawsze warto będzie spróbować dokonać niemożliwego i zniwelować najogromniejszą nawet stratę. Poniżej zobaczyć możecie efektowny i efekciarski zwiastun, prezentujący w akcji opisane powyżej nowinki, a więcej materiałów z SFV znajdziecie na oficjalnym blogu PlayStation.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler