Gothic II: Noc Kruka (PC) - okladka

Gothic II: Noc Kruka (PC)

Premiera:
22 sierpnia 2003
Premiera PL:
20 stycznia 2005
Platformy:
Gatunek:
RPG / Akcja
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (1255)Gram (401)Ukończone (528)Kupię (43)

Opis Gothic II: Noc Kruka (PC)
CD Projekt @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 54h 57min

+ czaswięcej

Noc Kruka to pierwszy oficjalny dodatek do hitu z 2002 roku - gry Gothic II. Poza typowymi ulepszeniami, które programiści serwują nam w rozszerzeniach, a więc poprawioną grafiką, dźwiękiem oraz usunięciem błędów z wersji podstawowej, tytuł oferuje zupełnie nowe atrakcje w czasie rozgrywki.

Najważniejszym "ficzerem" jest zdecydowanie nowy wątek fabularny, który nie ma nic wspólnego z głównym. Niestety - zapisy stanu rozgrywki z podstawowej wersji gry na nic się nie przydadzą w przypadku dodatku. Jeśli chcemy zaznajomić się z historią zaprezentowaną w Nocy Kruka musimy zaczynać całą przygodę z Bezimiennym od początku.

Rozszerzenie wprowadza także blisko stu świeżych bohaterów niezależnych, rozbudowuje znane z podstawki lokacje, ale także i całkowicie nowe, jak np. dżungla oraz kilka jaskiń. Ponadto 10 niewidzianych dotąd potworów, ulepszoną sztuczną inteligencję bestii znanych z Gothica II i ozszerzony ekwipunek pod postacią 15 nowych broni i 30 artefaktów.


Wkład w encyklopedię mieli:   Kaleder21, Materdea, TheCerbis,
PEGI: Od 12 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Gothic II: Noc Kruka (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosforst   @   12:32, 15.09.2016
Ten dodatek wyniósł G II na nowy poziom. Niezapomniana gra i fantastyczna rozgrywka - aż mam ochotę pograć jeszcze raz.
0 kudossebogothic   @   18:41, 22.10.2016
Pierwsze próbki dubbingu do Dziejów Khorinis: https://www.youtu(...)rype5Wss
Obecnie obsada liczy 50 aktorów, a twórcy nie zamierzają poprzestać na tej liczbie. A pamiętajmy, że obsada do dwóch pierwszych Gothiców liczyła kilkunastu aktorów. No i jak to jest, że do moda podkładają głosy profesjonalni aktorzy a do gry AAA jacyś youtuberzy? Pokręcony
0 kudosJackieR3   @   18:54, 22.10.2016
Kurka.Kiedy to ostatni raz grałem w jakiegoś Gothica ? W każdym razie daaaawno.A ten mod może sprawić że chętnie sobie przypomnę jak to Khorinis wygląda.I to może być nawet najbardziej przeze mnie wyczekiwana gra {obok nowego South Parku } Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   12:52, 06.11.2016
Za nic nie mogę sobie przypomnieć tej jaskini z orkiem lub martwego orka... U mnie był jeden samotny zwiadowca po lewej stronie od wejścia do miasta i tyle.
0 kudossebogothic   @   17:08, 06.11.2016
To znak, że jak nic trzeba powrócić do Gothica. Uśmiech Ja też w sumie najczęściej tą broń zdobywam podczas polowania z Bartokiem.
0 kudosTheCerbis   @   23:30, 06.11.2016
A myślałem, że ta gra nie ma przede mną już żadnych tajemnic... Kilka razy grałem w jedynkę i dwójkę a nie miałem pojęcia o takiej jaskini. Rety.
0 kudosADik4848   @   14:18, 27.09.2017
Jest jakiś sposób by uruchomić Gothica 2 na karcie dedykowanej bez wykorzystywania moda Directx 11?? Oczywiście podstawowe zmiany w sterownikach oraz uruchomienie za pomocą procesora graficznego nvidia nie pomagają, bo ta gra jest tak stara, że tak czy siak odpala tylko na zintegrowanej..Gra zacina się co chwilę.. można jakoś wyłączyć zintegrowaną kartę ? system pack i inne pierdoły już instalowałem..a gra dalej się odpala na integrze.. ma ktoś jakieś pomysły ? a na DirectX 11 nie mam ochoty grać.
Procesor: Intel Core i5 7200U 2.50 GHZ
Karta Graficzna: Geforce 940MX 2 GB
Ram: 8GB
System operacyjny: Windows 10
to mój sprzęt.
0 kudosIgI123   @   20:53, 28.04.2018
Obczajcie tego moda. 14 lat pracy, ja pierdziu ale widzę że będzie coś wielkiego. Ciekawe ile modów do Gothika zdoła mnie jeszcze zaskoczyć.
0 kudosTheCerbis   @   21:34, 28.04.2018
Wow, niesamowity. Chciałbym położyć na nim łapy, ale widzę że jeszcze trochę do roboty im zostało.
0 kudosIgI123   @   15:32, 29.09.2019
Jako iż dawno nie grałem, pobrałem sobie i przeszedłem nowego modzika o nazwie Cienie Przeszłości, którym społeczność gotikonów jest ostatnio bardzo zajarana. Plusy to z pewnością pomysłowe zadania, do moich ulubionych należy śledztwo i łapanie cieniostwora; dwie linie fabularne które prowadzą do różnych zakończeń (ale nie sprawdzałem czy różnią się linią questową) fajne wykonanie i stabilność, bo nie wysypało mi go ani razu, no i fajna fabuła, będąca prequelem Gothika.
Minusy - spodziewałem się tych 10 godzin zabawy, wyszło nieco ponad 5 tylko, mechanika losowych kombinacji do zamków też jest irytująca, no a w jednym queście podążający NPC lubił się zbugować.
Tak czy siak, serdecznie modzika polecam!
0 kudosIgI123   @   01:30, 18.10.2019
Sorry za dubla.
Z rozpędu pobrałem i zainstalowałem innego świeżego polskiego moda - Ucieczka. Zabrał on cholernie dużo czasu, bo ponad 30 godzin. Na wstępie na pewno trzeba docenić ogrom pracy włożony w świat, który ogranicza się do Górniczej Doliny, ale i tak jest mocno przerobiona. Nie wiem ile z tego to gotowe assety a ile ręczna robota, ale i tak - robi wrażenie.
Początek jest mega klimatyczny, fabuła polegająca na przetrwaniu i ucieczce z wrogiego terenu bardzo mi się podobała. Gdzieś tam od połowy gry twórcy się jednak zatracili. Demony, bogowie, klątwy, cuda na kiju... Logika świata też nieco kuleje. Mamy dwa zgrupowania ludzkie, ściśle ze sobą współpracujące, więc właściwie po cholerę dwa? Do tego odsłonięte praktycznie na talerzu dla Orków. Połowa moda obraca się wokół zdobycia zamku. Mieszkańcy przenoszą się do niego po zdobyciu? Gdzie tam! Lepiej siedzieć w rozpadających się chatkach z drewna.
Tu wszystko jest nierówne. Gameplay zawiera sporo ciekawych questów, a jednak też tony fedexów, podczas których marvin f8 kusił aż za bardzo. Dubbing w niektórych miejscach jest super, a podczas niektórych dialogów krwawią uszy. Poziom trudności na początku doprowadza do szału, by później było banalnie. Bugi są, także w zadaniach głównych, więc bez pomocy kodów bym go nie ukończył. No i blokowanie się npców towarzyszących graczowi, prawdziwa zmora.
Ja bym ocenił tak na 6+/10. Widać włożone serce, projekt jest imponujący, ale twórcy chcieli za bardzo w paru kwestiach. Mod trwa dobre 10 godzin za długo. Tak czy siak, całkiem warto zagrać.
0 kudosBarbarella.   @   00:40, 30.11.2021
No to żebyś nie musiał popełnić kwadrupleta. Szacunek do serii mam ale nie wiem czy mam ochotę do tego wracać .Czasu mało a ja chyba nie jestem groupie Bezia. Puszcza oko
1 kudosIgI123   @   15:45, 11.02.2022
Kroniki Myrtany nie mają własnej strony w encyklopedii (a powinny), zatem komentarz tutaj - lepszego Gothika nigdy nie było. Archolos wciągnęło mnie bez reszty na prawie 60 godzin, a ja czułem dziecięcą nostalgię jak za najlepszych czasów, gdy przechodziłem pierwsze części. Twórcy moda włożyli w niego ogrom serca i to czuć na każdym kroku. To Gothic z masą nowych rzeczy i wykonany z większą starannością niż którakolwiek gra Piranii, ani przez sekundę nie czuć że to modyfikacja, a pełnoprawna odsłona. Jedyne co zdradza rodowód to niektóre kwestie dialogowe w których z tyłu słychać lekki szum, ale jest ich niewiele i znaczna większość jest wykonana bardzo profesjonalnie. Poza tym to ciężko się do czegokolwiek przyczepić.
Myślę że to mus dla każdego fana serii, a i osoby które nigdy nie miały okazji w Gothiki grać, mogą zacząć od Archolos, jako iż jest bardziej dopracowane oraz mniej toporne.
Dodaj Odpowiedź