Gothic II: Noc Kruka (PC)

ObserwujMam (1239)Gram (400)Ukończone (518)Kupię (43)

Recenzja gry Gothic II: Noc Kruka (PC)


@ 20.10.2008, 00:00
"Hawk"

Gothica przedstawiać nikomu nie trzeba. Jest to jedna z tych serii gier, które od swych narodzin zdołały zszokować i omamić graczy swą wspaniałością.

Gothica przedstawiać nikomu nie trzeba. Jest to jedna z tych serii gier, które od swych narodzin zdołały zszokować i omamić graczy swą wspaniałością. Nikomu dotąd nieznane studio Piranha Bytes wraz z dniem premiery Gothic I odnalazło sobie miejsca w sercach graczy za długie godziny spędzone w każdemu znanym świecie, jakim była w części pierwszej Górnicza Dolina. Później mieliśmy jeszcze większy i jeszcze lepszy sequel, który poszerzał horyzonty aż do krańców wyspy Khorinis. Teraz mam okazję zaprezentować państwu oficjalne rozszerzenie o podtytule Noc Kruka i powiem szczerze, żę po raz kolejny jest w co pograć! Dodatek nie jest samodzielny, co oznacza, że do działania niezbędne jest posiadanie podstawki. Wynika to z samej konstrukcji programu, który w mistrzowski sposób łączy się ze znaną dotąd przygodą, otwierając nowe możliwości i całkowicie osobny wątek na zamglonej do tego czasu części wyspy.

Zaczynamy tak samo jak w Gothic II i już w czasie pierwszej rozmowy dane jest nam dostrzec nowinki. Xardas wspomina bowiem – oprócz oczywiście spraw upadku Bariery, Oka i smoków – o „nowym zagrożeniu”, w którego centrum zainteresowań znalazł się potężny (a jakże!) artefakt, beliarowy - odpowiednik Oka Innosa. Aktualnie jest on w posiadaniu (nie zgadniecie) rąk niepowołanych, co nie wróży zbyt dobrze dla przyszłości krainy. W wielkiej chwale powracają Magowie Wody, wśród których Bezimienny spotyka starych dobrych znajomych – przyszłych sojuszników w jeszcze jednej walce dobra ze złem. Zanim jednak do tej ostatniej na dobre dojdzie, trzeba powłóczyć się nieco po terenach „podstawowej” wyspy, a ściślej rzecz biorąc: ukończyć pierwszy rozdział. Dopiero wtedy na dobre zasmakujecie dobrodziejstw Nocy Kruka. Źle?



Tylko trochę. Co prawda, Bezimienny jeszcze jeden raz jest z początku tym samym gałganem o zerowych statystykach i wszędzie rozpoznawalnej facjacie, lecz pomimo tego ponowne niszczenie butów na dawno poznanych ścieżkach może być – i jest – niezwykle aprobujące. Wynika to z faktu, iż w czasie wędrówek nie tylko napotyka się nowych NPC-tów, ale też stają przed nami nowe zadania. Naszą ambicją będzie zasilenie szeregów Wodnego Kręgu, który jest tajną organizacją, podporządkowaną Magom Wody. W tym celu przyjdzie nam rozwiązać pewną sprawę związaną z bandytami, którzy prowadzą nie do końca legalne interesy z piratami, którzy... Dość. Nowa przygoda już w Khorinis jest niezwykle ciekawa, rzekłbym, że trzyma bardzo wysoki, „gothicowy” poziom. Mało tego, dalej jest jeszcze ciekawiej, kiedy to Bezimienny trafia w końcu na nieznaną część wyspy. Odnotować należy fakt, iż konieczność zaliczenia pierwszego rozdziału podstawki wiąże się z przynależnością do jednej z głównych organizacji, to znaczy: straży, najemników czy Magów Ognia. Z racji swej podziemnej strategii działania, członkami Kręgu są ludzie z wyżej wspomnianych ugrupowań, co pozwala poszerzyć horyzonty na całe Khorinis. Całe, oprócz...



Jarkendaru. Pradawne miasto w klimacie pustynno-tropikalnym, odgrodzone od reszty Khorinis niemożliwym do przejścia łańcuchem górskim oraz morzem stanowi docelowy punkt naszych wojaży. Tam bowiem rozegra się najważniejsza walka o przywrócenie równowagi świata, to tam jako członek Wodnego Kręgu staniemy do boju z okrutnym Krukiem. Wyspa jest świetną odskocznią od szarej codzienności Gothic II. Mamy tu wspaniały krajobraz, niezbadane tereny oraz mnóstwo zabawy nie tylko z nową florą, ale także fauną. Ponownie spotkać można błotne węże i harpie, acz poza nimi mieszkają tu sobie przerośnięte modliszki, brzytwiaki, a choć także i orki. Wśród tak nieprzyjemnego środowiska Bezimienny spotyka obozy Magów Wody, piratów i bandytów, do których oczywiście z powodzeniem można się przyłączyć. Oznacza to nowe znajomości, questy, etc... Dodatek to dodatek, wnosi naprawdę wiele nowinek, a przecież na samej fabule i nowym wątku się nie kończy.


Screeny z Gothic II: Noc Kruka (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosadrian199797   @   17:01, 01.09.2009
Dodatek daje bardzo dużo i SUPER!
0 kudosadzik221993   @   23:38, 10.12.2009
nie lubię gotika ale widziałem u kolegi i on stwierdził że jest super
0 kudoskapka96   @   19:25, 03.04.2010
Jestem fanem serii Gothic i stwierdzam, że Gothic II + noc kruka jest świetny 9/10 ; )
0 kudosSzYmOnNh   @   13:39, 30.07.2010
To jest cudowny eRPeG z bardzo wciągającą fabułą. Grając w Gothica 2 Noc Kruka nie mogłem się od komputera oderwać otwarty świat, duża rozmaitość wyboru broni. Bardzo bardzo polecam ! Uśmiech
0 kudosBubtownik   @   12:48, 01.12.2010
Jak ktoś nie lubi serii Gothic to po jaką cholera włazi na te strony,tylko zaśmieca całą stronę o tym cyt.,,że nie lubi serii Gothic''jak nie lubi to nie ale niech nie wchodzi na strony Gothic'a!
0 kudossebogothic   @   15:14, 18.02.2011
Jeśli ktoś ma Gothica II i Noc Kruka to w samą podstawkę nie opłaca się grać. Dodatek Noc Kruka dodaje mnóstwo rzeczy, nie tylko nowe postacie i lokacje, ale też inne rozwiązania questów z podstawki. Ogólnie dodatek bardzo dobry. Dodaje różnorodne, egzotyczne lokacje. Dla tych, którym brakuje Obozu Bractwa jest Obóz Bandytów, położony także na bagnach. Zostają dodane nowe utwory, wyposażenie i potwory. Dodatek starcza na jakieś 30 godzin rozgrywki, czyli dość sporo. Obecnie sam wątek główny w niektórych grach trwa przeciętnie 10 godz.
0 kudosLehita   @   15:35, 18.02.2011
Nie wiedziałem że można grać w ten dodatek bez podstawki . Ja mam na jednej płytce i gra przechodzi płynnie w dalsze przygody "Beziego" Uśmiech
0 kudosluk1995   @   16:06, 19.08.2011
Jedynkę przeszedłem biorę się za Dwójkę i NK Szczęśliwy
0 kudosLehita   @   16:09, 19.08.2011
Ja przez wakacje przeszedłem wszystkie gry tej serii . Takie letnie wietrzenie półki Puszcza oko Uśmiech
0 kudossebogothic   @   23:56, 08.07.2012
Pod recenzją się podpisuję, z tym, że nie irytuje mnie bezdenny plecak i to, że nowe kwestie dialogowe odstają od tych z podstawki, stąd moja ocena jest o 0.5 pkt wyższa Uśmiech
0 kudosJamal404   @   18:57, 09.07.2012
Bardzo dużo wnosi do gry polecam Uśmiech
Sorki za błędy jbc
Dodaj Odpowiedź