Gothic II: Dzieje Khorinis - prace nad modyfikacją zostały anulowane

Złe wieści dla fanów wyczekujących modyfikacji do Gothic II - projekt anulowano.

@ 27.08.2023, 23:52
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Gothic II: Dzieje Khorinis - prace nad modyfikacją zostały anulowane

Twórcy Gothic II Dzieje Khorinis poinformowali na swoim Facebooku o anulowaniu projektu - powstająca od 15 lat modyfikacja nie ujrzy światła dziennego! Powodem ma być "brak motywacji" i problemy w kwestiach koordynacyjnych między twórcami.

Wedle zamieszczonej informacji, prace nad modyfikacją zaczęto już w 2008 roku - i niestety wychodzi na to, że nigdy nie zostaną skończone. Twórców najwyraźniej przerósł ich projekt i sami przyznają, że gdzieś po drodze pogubili się przy jego tworzeniu, a założenia okazały się zbyt ambitne do realizacji. Efektem jest anulowanie dalszego rozwoju modyfikacji.

Gothic II: Dzieje Khorinis gracze mieli wcielić się w Larsa, który zostaje wplątany w intrygę na wyspie Vaduz należącej do królestwa Myrtany. W trakcie rozgrywki mieliśmy mieć okazję do spotkania znanych z Gothic i Gothic II postaci, zaś same wydarzenia miały być prequelem toczącym się 11 lat przed historią z pierwszej odsłony Gothica.

Prace nad Dziejami Khorinis zapewne były w dość zaawansowanym etapie, a modyfikacja / dodatek miała nawet posiadać dubbing. Część aktorów z oryginalnych Gothiców zdecydowała się nawet nagrać za darmo swoje kwestie na potrzeby moda (niektórzy z nich już zmarli), ale ostatecznie nastąpiły po drodze liczne zawiłości i projekt musiał zostać anulowany.

"Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań "nestorów", którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego "oryginalnego" dubbingu nie mają sensu. Żałujemy także, że nagrania nestorów nie zostaną zaimplementowane do modyfikacji. Mamy jednak nadzieję, że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać." - wyjaśniają jego twórcy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   12:07, 28.08.2023
Wynika z tego że kwestie dubbingowe zaważyły. Fakt że polski dubbing w Gothikach zapadł w uszy i bez niego to cieńko by było. Szkoda. Smutny Innym naszym modem Kronikami Myrtany byłam zachwycona. Polacy chyba lepiej nawet czują ten klimat niż Niemcy. Uśmiech
1 kudosIgI123   @   14:13, 28.08.2023
Niby człowiek wiedzioł, ale się łudził. Śpij słodko aniołku [*]
Dobrze że ekipa Kronik Myrtany ewakuowała się w porę z tego tonącego statku i dali światu doskonałego moda. Fajnie jakby assety DK zostały udostępnione, aby inni twórcy mogli je wykorzystać.
0 kudosDaroxs   @   20:34, 28.08.2023
Cytat: IgI123
Fajnie jakby assety DK zostały udostępnione, aby inni twórcy mogli je wykorzystać.


Święte słowa. Nie ma nic gorszego niż całkowite zaprzepaszczenie lat ich pracy. A jednak wszyscy wiedzą że modów do gothica to raczej dla pieniędzy się nie robi.
2 kudosKerberos   @   01:59, 29.08.2023
Nigdy się nie nauczą... Kiedyś takie sprawy załatwiało się inaczej xD
0 kudosgregory16mix   @   10:29, 29.08.2023
Cytat: Barbarella.
Wynika z tego że kwestie dubbingowe zaważyły. Fakt że polski dubbing w Gothikach zapadł w uszy i bez niego to cieńko by było. Szkoda.
Nie sądzę by to dubbing decydował. Na moje ekipa ma swoje życie, rodziny, problemy - brak czasu. Z tego samego powodu ja z MG zniknąłem na kilka długich lat.
Szkoda, nadzieję jednak mam, że kiedyś (jak ja) czasu nieco znajdą, albo ktoś będzie kontynuował to dzieło Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   11:20, 29.08.2023
Szkoda, jeszcze miałem nadzieję, że powstanie.
1 kudosGuilder   @   00:20, 01.09.2023
Cytat: IgI123
Fajnie jakby assety DK zostały udostępnione, aby inni twórcy mogli je wykorzystać.
O ile jakiekolwiek wartościowe w ogóle są. To od dłuższego czasu zakrawało na scam.
Dodaj Odpowiedź