Star Wars Jedi: Ocalały

Koboh - Otwórz leśną bramę - wiki Star Wars Jedi: Ocalały

By kontynuować realizację wątku fabularnego, udaj się na północ od Azylu Wędrowca. Jeśli pójdziesz po prostu na północ, będziesz w stanie namierzyć garść znajdziek, a wśród nich także szczelinę mocy zwaną Pęknięta Determinacja. Czeka cię w niej wyzwanie, którego wykonanie da Ci dodatkowy punkt umiejętności.

Po wykonaniu wyzwania, wróć na klif z lewej i kontynuuj, aż dostrzeżesz kolejny wodospad, a pod nim przerośniętą pokrakę zwaną Kwasowcem. Pokonaj oponenta, a potem znajdź na tyłach wodospadu ścianę, po której możesz biec i wskocz na półkę skalną. Śmigaj tam do przodu.

Pokonaj grupę droidów i wskocz do góry. Przeszukaj okolicę, by zgarnąć ewentualne graty, a potem idź do białej bramy, aktywując przy okazji skrót i będąc gotowym do kolejnego starcia. Zbadaj zwłoki szturmowca przy ścianie, po czym wejdź w interakcję z wielkimi wrotami. Staną one otworem, więc kontynuuj.

Dotrzyj do leśnego węzła.

Po przejściu przez bramę idź przed siebie. Przed przepaścią zobaczysz wyrzutnię lin. Niestety nie będziesz mógł z niej skorzystać, bo skała z przodu przeszkadza. Przebiegnij w związku z tym po ścianie z lewej i przedostań się na drugą stronę wodospadu. Pokonaj tamtejszego stwora i zniszcz filary podtrzymujące sklepienie. Pod jednym będzie odłamek priorytu, a inny stworzy pomost. Przejdź po nim w kierunku skały blokującej wyrzutnię lin i usuń skałę, przez którą nie możesz przerzucić nad przepaścią liny. Następnie nakaż BD-1 wystrzelenie liny i skorzystaj z niej. Z drugiej strony idź przed siebie.

Z drugiej strony pokonaj kolejnego stora i zeskanuj skały bazaltowe, po czym idź w jedynym możliwym kierunku. Biegnij po ścianie i przeskakuj z lewej na prawą, bo inaczej się ześlizgniesz. Na końcu wystrzel linkę z hakiem i odwróć się, a zobaczysz za sobą obszar, na który możesz się dostać biegnąć po ścianach. Będzie tam odłamek priorytu. Mając wszystko, przejdź przez wąskie przejście. Następnie kieruj się na lewo i do przodu. Droga będzie jedna, więc się nie zgubisz. Za moment natrafisz na punkt medytacji. Skorzystaj z niego i idź dalej.

Uważaj, bo przed tobą będzie grupa przeciwników. Pokonaj ich, zeskanuj dziwny obiekt z prawej, a potem do przodu. Wespnij się na pnącza w jaskini (z lewej), a potem wejdź na sklepienie i przed siebie. Pokonaj kolejną grupę przeciwników, po czym wyczuj echo nieopodal miejsca, w którym stali i kontynuuj, będąc gotowym na kolejne starcia. Znajdziesz też wyrzutnię lin, więc aktywuj ją, by uruchomić skrót w pobliże punktu medytacji.

Po przejażdżce na dół pokonaj dwóch kolejnych szturmowców oraz Kwasowca. Rozejrzyj się następnie, a znajdziesz miejsce do zeskanowania, a w jaskini z której wybiegła bestia skrzynię (Spodnie - Łowca). Masz wszystko, więc wyjdź na zewnątrz i spójrz na skały na lewo. Będziesz mógł jedną z nich do siebie przyciągnąć, by iść dalej. Zrobisz to przyciągając kolejne skały, oczywiście, a finalnie biegnąc po ścianie i wskakując na pnącza. Kieruj się po nich na prawo i do góry. Znajdziesz w ten sposób niewielkie obozowisko. Będzie w nim Toa – porozmawiaj z nią i kontynuuj. Dostaniesz dzięki niej nową Pogłoskę (Zbadaj Komnatę Wielkiej Republiki w Lesie). Masz wszystko, więc idź dalej.

Po wyjściu z groty, zniszcz filar skalny, by otworzyć sobie skrót do punktu medytacji, a następnie kieruj się na lewo. Przed sobą zobaczysz pień drzewa oraz grupę przeciwników. Dostań się tam (wchodząc na pień i przyciągając mocą drugą jego połówkę). Następnie pokonaj wszystkich i otwórz skrzynię nieopodal (Fryzura – Krótkie), a także zeskanuj jakieś graty przy ścianie. Dopiero gdy to zrobisz, idź dalej, ścieżką w dół.

Uwaga: Jeśli przed pniem drzewa pójdziesz w lewo natrafisz na niebezpiecznego przeciwnika zwanego Mogu. Pokonaj go, po czym wejdź po pobliskich ścianach wyżej. Biegnij od lewej do prawej, a następnie po pnączach do góry. Obejdź dookoła, by zgarnąć dysk danych, a potem idź dalej. Trzymaj się prawej, a znajdziesz skrzynię z dodatkowym stymem. Trzymając się lewej znajdziesz wrota, a za nimi punkt medytacji oraz Skoovę (Ryba Faa) – pogadaj z nim. Wróć się następnie i kontynuuj zadanie, bo dalej na razie nic nie zrobisz.

Na niewielkiej polance dostrzeżesz Kwasowca. Warto przed walką z nim rozejrzeć się dookoła, albowiem w grocie pod przejściem, którym tu dotarłeś jest skrzynia (Głowica Staranność). Weź jej zawartość, wróć się i pokonaj Kwasowca. Gdy to zrobisz, wysuń skalne bloki, wystające ze ścian. Najpierw ten z prawej i biegnij po nim do góry, a potem ten z lewej. Potem przebieżka po ścianie i będziesz na górze. Biegnij wówczas do przodu, uważając na dziwne chmury.

Na końcu, gdy staniesz nad polaną pełną dziwnych chmur, zerknij na prawo. Zobaczysz sklepienie pokryte winoroślą. Wskocz na nią, do przodu i w prawo. W niewielkiej grocie znajdziesz dyski danych. Weź je, wróć na sklepienie i idź dalej, cały czas w bok. Na kolejnej półce skalnej zeskanuj dziwną substancję i podążaj na lewo. Wskocz na platformę, a potem przejdź na koniec wystającego elementu, wskocz na ścianę i biegnij do przodu. Wreszcie znajdziesz normalny fragment terenu, więc kontynuuj. Za moment znajdziesz Leśny węzeł.

Idź do przodu, zeskocz na dół i skorzystaj z punktu medytacji. Jako że jest tu też warsztat, możesz z niego skorzystać przed dalszą drogą.

Leśny węzeł

Po tym, jak się tu ogarniesz, podejdź do dziwnej bariery z przodu i ją zeskanuj. Następnie wróć się i skręć w prawo. Dostrzeżesz tam słup, który możesz pchnąć mocą. Zrób to, a słup się przechyli i będziesz mógł iść po platformach z przodu. Na końcu przejścia, przyciągnij mocą słupek, który jest uniesiony i kontynuuj. Wskocz na kratę budynku i przemieszczaj się w prawo.

Na końcu zobaczysz wielkiego ptaka. Jako że nie dasz rady mu pomóc, zostaw go w spokoju i idź na lewo. Odblokuj sobie skrót, wystrzeliwując linę i idź dalej po zrujnowanym budynku. Przy zamkniętych drzwiach, wskocz na kratę z prawej i do góry, a potem w prawo. Gdy zostaniesz zrzucony, szybko wejdź na kratę i znów przed siebie, skanując elementy wyposażenia.

Przebiegnij następnie po ścianie, otwórz sobie skrót i idź na prawo. W dużym okrągłym budynku, biegnij po ścianie z lewej, z znajdziesz skrzynkę (Broda – Krótkie Wąsy). Weź jej zawartość i kontynuuj. Gdy wejdziesz na szeroki pomost, pojawi się Mogu – dość niebezpieczny przeciwnik. Pokonaj go i idź dalej do przodu. Przy kolejnym budynku zeskanuj teleskop, po czym wespnij się po kracie do góry.

Uwaga, sekret: Naprzeciwko kraty, jeszcze zanim na nią wejdziesz, zerknij w przepaść, a zobaczysz wystający element muru. Możesz na niego wskoczyć, by zdobyć dodatkowy punkt umiejętności. Sposób jego pozyskania pokazuje powyższy film.

Wreszcie wejdź po kracie do góry, a następnie na dach budynku. Idź na lewo, a znajdziesz skrzynię (Aktywator - Staranność). Następnie zeskocz na dół i zeskanuj dziwny obiekt w środku. To wzmacniacz kul. Sama kula jest nieopodal. Chwyć ją i umieść we wzmacniaczu, dzięki czemu otworzysz sobie dalszą drogę, niszcząc dziwną barierę. Wrócisz w ten sposób w okolicę tutejszego punktu medytacji. Skorzystaj z niego, a potem idź do przodu.

Pokonaj grupę pokrak i wskocz na platformę w centrum kolejnego pomieszczenia. Potem skocz na drążek, a z niego na platformę powyżej i w lewo, aż znajdziesz uchwyt z liną. Przetnij ją, by zrobić skrót. Potem zeskocz, z boku by iść dalej. Kieruj się na prawo, pomiędzy skałami. Potem zakręć ostro w lewo i dalej między skałami. Finalnie wskocz do dziury i przejdź przez wąskie przejście.

Znajdziesz się w ten sposób w Jamie kwasowca. Przed sobą, nieco z prawej, dostrzeżesz świecący przedmiot – to Dezorientacja: Wielka Fauna (moc, która pozwala Ci przejmować kontrolę nad większymi stworami i wykorzystywać je do własnych celów). Mając ją, idź na lewo, skorzystaj z punktu medytacji i kontynuuj do góry. Za moment zobaczysz Kwasowca. Zrób użytek ze swojej nowej zdolności, by zaatakował on Szturmowców. Poczekaj aż ich wszystkich sprzątnie, po czym zlikwiduj pomocnika i rozejrzyj się dookoła. Za jednym z namiotów znajdziesz skrzynkę (Materiał Taktyczny). Weź go i śmigaj dalej.

Przy skałach trzymaj się prawej strony, a znajdziesz konar, który umożliwi Ci dalszą drogę. Na jego końcu wespnij się na konar i chwyć sklepienia jaskini, po czym znów do przodu, na lewo i do góry. Trafisz na niewielką polankę. Wejdź z niej na półkę skalną naprzeciwko, po czym obejrzysz krótką scenkę przerywnikową. Po niej musisz oswoić reltera, postępując wedle wskazówek na ekranie. Od tej pory będziesz w stanie szybować z pomocą tych dziwnie wyglądających stworów. Stań po d stworem, złap się go podskakując i szybuj do przodu.

Na końcu lotu wespnij się po kracie do góry i kontynuuj przed siebie. Otwórz drzwi z lewej, co odblokuje skrót i idź dookoła okrągłego budynku, uważając na przeciwników. Pokonaj szturmowców wewnątrz okrągłego budynku, a potem wejdź do góry i złap się kolejnego reltera. Tym razem musisz wylądować w centrum mapy. W miejscu, w którym zaczyna się dziwny promień. Pokonaj szturmowca i zeskanuj dziwny obiekt – to centralny mechanizm obrotowy, którym możesz nieco oczyścić okolicę. Zrób to korzystając z uchwytu obok. Przerzuć go na prawo, by otworzyć skrót do początku niniejszej miejscówki. Potem ponownie na prawo, by uwolnić wielkie ptaszysko.

Uwaga: Przy mechanizmie jest też skrzynia (Chwyt - Staranność). By się do niej dostać, musisz ustawić promień w kierunku tejże skrzyni.

Idź w kierunku, w którym było uwięzione ptaszysko. Wespnij się na kratę i śmigaj na prawo. Tym razem ptak Cię nie zrzuci. Na końcu zeskocz na dół i przeszukaj skrzynię (Materiał Łowca), po czym idź dalej. Po schodach do góry i do kolejnego reltera. Skorzystaj z jego pomocy, by przedostać się nad przepaścią. Zdezorientuj następnie Kwasowca i niech pomoże Ci ze szturmowcami. Ewentualnie sam ich sprzątnij, a potem zajmij się też stworem, jeśli chcesz. Na końcu pomostu jest dysk danych, więc weź go, otwórz też sobie skrót za okrągłymi wrotami i dopiero wtedy kontynuuj.

Za moment dojdziesz do dziwnej wielkiej struktury. Jest tam gniazdo na kulę, więc idź ją wyciągnij z gniazda przy obrotowym emiterze – okrągłe drzwi do niego prowadzą. Umieść kulę w nowym gnieździe, a otworzy się pomost. Skorzystaj z niego i przyciągnij  do siebie kulę, gdy będziesz po drugiej stronie. Następnie rzuć kulą do gniazda naprzeciwko, by otworzyć kolejny pomost. Idź nim do przodu. Wskocz na windę i wjedź do góry. Dotrzesz do Skrzydła Rehabilitacyjnego.

Skorzystaj tu z punktu medytacji i kontynuuj do przodu. Za wrotami zhakuj konsolę z lewej i idź na prawo. Wejdź do centralnej komnaty, by obejrzeć scenkę przerywnikową. Po niej, idź przed siebie, za wizjami Jedi. Wreszcie obejrzysz kolejną scenkę. Po niej czeka Cię walka z bossem zwanym Dagan Gera.

Dagan Gera – jak wygrać

Pojedynek nie jest przesadnie trudny. Gdy go zwyciężysz, obejrzysz jeszcze jedną scenkę przerywnikową. Następnie rozejrzyj się dookoła, by zgarnąć Esencję Zdrowia. Mając wszystko, wyjdź na balkon i zerknij na lewo. Zobaczysz wystający poza strukturę element, jakby belkę. Wskocz na nią, zawiśnij i do przodu. Wejdź z powrotem na belkę na końcu i wskocz na drugi fragment balkonu. Wyczuj tutejsze echo (Poza Otchłanią) i skorzystaj z linki, która jest skrótem. Następnie spożytkuj reltera i przeleć do kolejnego obszaru.

Po wylądowaniu skorzystaj z punktu medytacji, a potem wbiegnij do wąskiego tunelu, by zdobyć odłamek priorytu. Następnie kieruj się na mroczną grotę pomiędzy skałami. Musisz skakać z jednej ściany na drugą, by móc się tu przemieszczać. Na końcu skorzystaj z linki z hakiem i złap się pnączy, potem idź po nich w prawo.

Na kolejnej polance zeskanuj skały i wejdź do niskiej groty. Znajdziesz w niej stwora zwanego Nekko, którego możesz oswoić. Spryciarz potrafi biec po śliskich powierzchniach, więc wróć z nim do poprzedniej polanki i tym razem wespnij się po sporym, śliskim podejściu. Po drodze trzymaj się prawej strony, a znajdziesz niewielki zaułek. Będzie w nim odłamek priorytu. W pobliżu wrót, musisz skorzystać z podwójnego skoku swojego wierzchowca, by przedostać się na drugą stronę.

Uwaga: Z prawej strony muru jest grota, do której doskoczysz z pomocą nowego zwierzaka. Znajdziesz w niej skrzynię (Korpus - Śmigacz).

Masz wszystko, więc wracaj do bramy. Przeskocz nad nią i otwórz wrota. Wejdź na wierzchowca i znów przed siebie. Znajdziesz się w miejscu zwanym Osada Bygone.

Uwaga: W osadzie są dwie skrzynie, ale nie dostaniesz się do nich tak po prostu. Powyższy film pokazuje jednak sposób. Najpierw docieramy do jednej skrzyni, a potem do drugiej.

Po tym, jak znajdziesz wszystkie cenne rzeczy, idź dalej. Trzymaj się lewej, wskocz na półkę skalną w zaułku i zdobądź odłamek priorytu. Na półce skalnej jest też roślina (Nabooański Zielony). Idąc do przodu natrafisz wreszcie na punkt medytacji. Przy punkcie medytacji jest też ściana, po której możesz przebiec i krata, na którą możesz się wspiąć. Dotrzesz dzięki temu do górnych pomostów, a tam znajdziesz obiekt do zeskanowania (Pradawna Architektura), odłamek priorytu oraz skrzynię (Kurtka - Wędrowiec). Ta ostatnia jest na najwyższych pomostach. Dostaniesz się do nich po przesunięciu mocą ścianki do biegania.

Powinieneś mieć wszystko, więc skorzystaj finalnie z punktu do medytacji i kontynuuj. Za moment zobaczysz Modliszkę. Kieruj się zatem w jej stronę, czyli do lądowiska. Obok statku będzie Zee – porozmawiaj z nią, by zainicjować scenkę przerywnikową. Po niej możesz od razu wyruszyć do kolejnego miejsca, planety Jedha, albo jeszcze się tu rozejrzeć, np. zerkając do sklepów w placówce. Aby wyruszyć na Jedhę, udaj się do holostołu i wybierz cel. Podczas lotu skorzystaj raz jeszcze ze stołu, aby obejrzeć transmisję.

bigboy177
edytował(a): 4 razy   ●   zmienił(a): 13669 znaków

Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?