Red Dead Redemption 2 - statystyki postaci i szybkość upływu dnia na PC zależne od ilości fps?
Podobny błąd występował swego czasu w Dark Souls II.
Na forum reddit rozgorzała dyskusja na temat PeCetowej wersji Red Dead Redemption 2, po tym jak jeden z użytkowników wykonał w grze pewien test. Wynikło z niego, że długość dnia / nocy w produkcji Rockstar, w przypadku edycji na PC, zależy od ilości klatek, w jakich jest ona wyświetlana! Fps-y mają także wpływ na statystyki Arthura, głównego bohatera.
W Red Dead Redemption 2 główny protagonista posiada trzy główne atrybuty - zdrowie, wytrzymałość oraz Zabójczy instynkt. O pierwsze dwa atrybuty dbamy przy pomocy jedzenia i ćwiczeń. Gdy Arthur zje zbyt dużo, nie ruszając się, szybko przybierze na masie (to kolejny atrybut). Gdy z kolei nie będzie jadł, jego zdrowie będzie regenerować się wolniej.
Gracz jimmyoneshot z reddit zauważył, że szybkość zmiany wspomnianych atrybutów na PC zależy od ilości klatek, w jakich wyświetlana jest gra.
Jimmy przeprowadził nawet dwa testy, w których wykonywał te same czynności i jadł taką samą ilość jedzenia. W tym celu zablokował klatki na 30 fps - normalnie gra w 100-130 fps. W przypadku gry w 30 fps, Arthur przez określony czas wyraźnie szybciej tracił na wadze - łączenie pod koniec testu postać ważyła 0.75 początkowej wartości. Gdy jimmy odwzorował identyczny scenariusz przy odblokowanym limicie klatek, Arthur... przytył - waga wskazywała 1.5 początkowej wartości.
W innym teście jimmy zauważył, że dzień upływa w RDR2 na PC znacznie szybciej, niż na konsolach. Krócej przez to trwają zmienne warunki pogodowe, takie jak burza czy deszcz.
Zdaje się więc, że Rockstar ma problem, który wymaga interwencji. Podobny bug występował swego czasu w Dark Souls II na PC, choć tam tyczył się on głównie broni, której wytrzymałość spadała szybciej lub wolniej, zależnie od ilości pokazywanych na ekranie klatek.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler