Xbox One vs. PS4: Sony wie czemu ich konsola wygrywa
Premiera nowej konsoli Sony poszła bardzo dobrze. Sprzęt sprzedaje się świetnie i póki co ma przewagę nad konkurencyjną platformą Microsoftu.
bigboy177 @ 04.02.2014, 16:04
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps4, xbox one
Premiera nowej konsoli Sony poszła bardzo dobrze. Sprzęt sprzedaje się świetnie i póki co ma przewagę nad konkurencyjną platformą Microsoftu. Różnica, wedle ostatnich doniesień, to mniej więcej milion egzemplarzy. A w czym tkwi sekret sukcesu PlayStation 4? Fergal Gara, dyrektor marketingu w brytyjskim oddziale Sony, uważa, że jest ich kilka.
Podczas rozmowy z ekipą Gamespotu, Gara stwierdził, że największym atutem konsoli jest to, że jej twórcy dokładnie słuchali graczy i deweloperów. Starali się przygotować taki produkt, jakiego oczekiwało społeczeństwo. Nie chcieli robić nic na siłę, wprowadzać niepotrzebnych rewolucji. Dzięki temu udało się osiągnąć przewagę nad konkurencyjnym Xboksem One.
"Spędziliśmy pięć lat słuchając deweloperów, słuchając tego, co chcą w urządzeniu następnej generacji." - powiedział Gara.
"To naprawdę proste. Łatwiej jest tworzyć, przygotowaliśmy opakowanie i moc, jakiej chcą deweloperzy. Mamy produkt, który posiada właściwą cenę dla właściwego odbiorcy, co zapewniło nam odpowiedni start. Wydaje nam się, że poradziliśmy sobie z tym bardzo dobrze."
Myślę, że cena rzeczywiście jest tutaj bardzo istotna. Wielu graczy nie chce płacić za Kinecta drugiej generacji, bo na dłuższą metę, osoby, którym nie zależy na fitnessach i innych podobnych tytułach, nie będą z niego korzystać. Bajery pokroju poleceń głosowych szybko wytracą atrakcyjność, prawda? Mimo to Gara nie zamierza nie doceniać przeciwnika. Aby zwyciężyć, Sony musi bezustannie walczyć o klientów.
"Na tym nie poprzestaniemy. Silny start jest bezcenny, ale to nie koniec dla nas. W tym momencie życia PlayStation 3, w stosunku do Xboksa 360, nawet nie byliśmy na rynku. Byliśmy 16 miesięcy do tyłu. Wiele można jednak osiągnąć, nawet w przypadku słabego startu - my taki przecież mieliśmy ostatnim razem."
Jak zauważył Gara, start jest ważny, ale nie najważniejszy. Xbox One może w każdej chwili zdobyć przewagę, musi tylko... no właśnie. Jak myślicie co musiałby zrobić Microsoft aby ich konsola znajdowała więcej nabywców, aniżeli konkurencyjne PlayStation 4? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler