DICE wyjaśnia dlaczego Battlefield 3 na konsolach będzie wyświetlany w 30 FPS-ach
Biedne DICE. Chłopaki tworzą najprawdopodobniej jedną z najlepszych/najlepszą strzelankę w jaką będziemy mieli przyjemność zagrać, a co chwile muszą się tłumaczyć.
Dirian @ 27.07.2011, 13:16
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
ps3, xbox 360
Biedne DICE. Chłopaki tworzą najprawdopodobniej jedną z najlepszych/najlepszą strzelankę w jaką będziemy mieli przyjemność zagrać, a co chwile muszą się tłumaczyć. A to z mniejszej ilości graczy na konsolach, a to z "tylko" 30 FPS-ów, również na konsolach.
Już na samym początku Szwedzi głośno i wyraźnie tłumaczyli, że Battlefield 3 na PlayStation 3 i Xboksa 360 będzie śmigał nie w 60 klatkach na sekundę, a w 30, i to w rozdzielczości 720p. Od momentu wypowiedzi na ten temat minęło już trochę czasu, ale studio najwyraźniej ciągle zalewane jest falą pytań i zażaleń na ten temat. Pora zatem na odpowiedź. A brzmi ona tak:
"Konsolowi gracze nie powinni się o to martwić." - mówi Karl Magnus Troedsson. "Ten temat został szczegółowo omówiony. Osoby, które orientują się w sytuacji wiedzą, że to żadne zaskoczenie, gdy gra na konsoli nie działa w 1080p, ale w 720p."
"Świadomie podjęliśmy decyzję o zaoferowaniu 30 klatek na sekundę na konsolach. Technicznie nie ma problemu z uzyskaniem 60 FPS, ale zrobiliśmy to dla większej ilości graczy, większych map, ogromnej ilości pojazdów, pełnej destrukcji, itd." - kończy.
Nie trudno zauważyć, że DICE zawsze tłumaczy się w ten sam sposób - chcą zaoferować na technologicznie słabszych (od dzisiejszych pecetów) konsolach zabawę możliwie tak samo dobrą, jak na blaszakach. Nie ma co narzekać, poczekajmy aż studio ukończy Battlefield 3, a jestem pewien, że po premierze każdy będzie bawił się równie wybornie, niezależnie od platformy na jaką grę zakupi.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler