Zero Point Software wymyśliło nowy sposób na produkcję gier?
Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że wyprodukowanie porządnej gry pochłania masę czasu i pieniędzy, więc co należy zrobić kiedy się tej kasiory nie ma? Albo znajdujemy wydawcę i "sprzedajemy duszę diabłu", albo wyskakujemy z ofertą do ludzi, którzy na tą szpile czekają.
zvarownik @ 18.04.2011, 16:41
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc
Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, że wyprodukowanie porządnej gry pochłania masę czasu i pieniędzy, więc co należy zrobić kiedy się tej kasiory nie ma? Albo znajdujemy wydawcę i "sprzedajemy duszę diabłu", albo wyskakujemy z ofertą do ludzi, którzy na tą szpile czekają.
Na taki właśnie pomysł wpadło niezależne studio Zero Point Software, które dłubie aktualnie nad pierwszą częścią Interstellar Marines. Docelowo gra ma zakończyć się na trzech odsłonach. Pomimo iż do końca produkcji została masa czasu (2 lata, 3, kto ich tam wie?), można już składać zamówienia przedpremierowe. Edycja "Spearhead" kosztuje 48,75$, a w jej skład wejdzie cała trylogia, natomiast "Frontline", to "jedynka" za 31,25$.
Dzięki takiemu posunięciu udało się już uzbierać 125 tys. zielonych papierków. Cała kasa oczywiście idzie w deweloping, a gdy on już się zakończy, to może wyjść też tak, że gra zbyt wiele nie zarobi, bo wszyscy chętni już sobie zamówili ją dawno temu.
Osobiście chyba bym się nie skusił na coś takiego, bo w międzyczasie może się okazać, że studio padnie, albo coś i pieniążki się ulotnią, jednak inicjatywa jest bardzo ciekawa. A oto, co na ten temat ma do powiedzenia Kenneth Andersen, producent i główny dźwiękowiec w firmie:
"Negocjacje z wydawcami skończyły się, gdy dano nam jasno do zrozumienia, że pozbędziemy się praw do IP, a gaża będzie niska. Wpadliśmy więc na ten szalony pomysł, by zaoferować pre-ordery naszej społeczności na długo przed premierą. Nie żałujemy tej decyzji."
Sama giera to FPS na PC robiony już od 2006 roku. Zawierać będzie kooperację, wciągającą historię w klimatach sci-fi i postawi na realizm rozgrywki. Twórcy zarzekają się, że jeżeli tytuł odniesie sukces, to zrobią konwersję także na konsole. Ciekawe tylko kiedy nastąpi premiera?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler