DICE: Sandboxy są nudne i niepopularne
Studio DICE z dnia na dzień zaskakuje nas coraz śmielszymi stwierdzeniami. Ich ofiarą byli twórcy strzelanek, teraz zaś szwedzka ekipa krytykuje gry sandboxowe, uważając je za nudne, trudne, nieciekawe i.
Dirian @ 04.04.2011, 18:24
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360
Studio DICE z dnia na dzień zaskakuje nas coraz śmielszymi stwierdzeniami. Ich ofiarą byli twórcy strzelanek, teraz zaś szwedzka ekipa krytykuje gry sandboxowe, uważając je za nudne, trudne, nieciekawe i... mało popularne. Przyznacie, że oskarżenia tym razem są naprawdę poważne.
Swoje zdanie na temat sandboxów przedstawił dyrektor wykonawczy Battlefield 3, Patrick Bach, w rozmowie z magazynem EDGE, tłumacząc co mu się w tego typu szpilach nie podoba. Jego wypowiedź tyczyła się także wyjaśnienia dlaczego najnowszy Battlefield nie będzie grą z otwartym światem, lecz produkcją opartą w dużej mierze na skryptach.
"Nie uważam, żeby głównym celem przy tworzeniu gier było sprawienie, by były one sandboxem. Budowaliśmy kiedyś sandboxy i były całkiem dobre, ale nie sądzę by była to jedyna droga przy produkcji gier, ponieważ wtedy nie jesteśmy w stanie zbudować takiej kampanii, jaką byśmy chcieli." - mówi.
"W niektórych przypadkach tak nie jest, ale mimo wszystko, większość sandboxów to gry trudne, nudzące i niezbyt popularne. Sam fakt, że środowisko bardzo szybko się zmienia, stwarza przed nami ogromne wyzwanie, jeżeli chodzi o sprawne zaprogramowanie sztucznej inteligencji. To wymaga wielu zmian i rozwiązań w kodzie AI, sprawiających, że potrafi ona dobrze zachować się w każdej sytuacji." - dodaje.
Nie ukrywajmy, że rzeczywiście najbardziej porywającą i przykuwającą graczy do monitorów rozgrywkę zapewniają oskryptowane kampanie dla pojedynczego gracza, ale ostatnio ten wariant zaczął jakby nieco przynudzać odbiorców, więc przydałoby się zaoferować im coś świeżego w tym temacie.
Ciężko jest zgodzić się natomiast ze stwierdzeniem, że sandboxy są mało popularne. Wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży hitów od Rockstara, jak seria GTA czy Red Dead Redemption, by dojść do wniosku, że dobrze wykonany sandbox jest po prostu skazany na sukces.
Tak więc, Bach trochę się zapędził w swojej wypowiedzi, zapominając chyba, że przecież Battlefield to też poniekąd sandboxowa seria, oferująca bardzo otwarty tryb multiplayer. Osobiście mam nadzieję, że nic się w tym aspekcie trybu sieciowego w Battlefield 3 nie zmieni, bo inaczej otrzymalibyśmy multi bliźniaczo podobne, do tego, które oferuje Call of Duty.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler