DICE: Sandboxy są nudne i niepopularne

Studio DICE z dnia na dzień zaskakuje nas coraz śmielszymi stwierdzeniami. Ich ofiarą byli twórcy strzelanek, teraz zaś szwedzka ekipa krytykuje gry sandboxowe, uważając je za nudne, trudne, nieciekawe i.

@ 04.04.2011, 18:24
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360

DICE: Sandboxy są nudne i niepopularne

Studio DICE z dnia na dzień zaskakuje nas coraz śmielszymi stwierdzeniami. Ich ofiarą byli twórcy strzelanek, teraz zaś szwedzka ekipa krytykuje gry sandboxowe, uważając je za nudne, trudne, nieciekawe i... mało popularne. Przyznacie, że oskarżenia tym razem są naprawdę poważne.

Swoje zdanie na temat sandboxów przedstawił dyrektor wykonawczy Battlefield 3, Patrick Bach, w rozmowie z magazynem EDGE, tłumacząc co mu się w tego typu szpilach nie podoba. Jego wypowiedź tyczyła się także wyjaśnienia dlaczego najnowszy Battlefield nie będzie grą z otwartym światem, lecz produkcją opartą w dużej mierze na skryptach.

"Nie uważam, żeby głównym celem przy tworzeniu gier było sprawienie, by były one sandboxem. Budowaliśmy kiedyś sandboxy i były całkiem dobre, ale nie sądzę by była to jedyna droga przy produkcji gier, ponieważ wtedy nie jesteśmy w stanie zbudować takiej kampanii, jaką byśmy chcieli." - mówi.

"W niektórych przypadkach tak nie jest, ale mimo wszystko, większość sandboxów to gry trudne, nudzące i niezbyt popularne. Sam fakt, że środowisko bardzo szybko się zmienia, stwarza przed nami ogromne wyzwanie, jeżeli chodzi o sprawne zaprogramowanie sztucznej inteligencji. To wymaga wielu zmian i rozwiązań w kodzie AI, sprawiających, że potrafi ona dobrze zachować się w każdej sytuacji." - dodaje.

DICE: Sandboxy są nudne i niepopularne

Nie ukrywajmy, że rzeczywiście najbardziej porywającą i przykuwającą graczy do monitorów rozgrywkę zapewniają oskryptowane kampanie dla pojedynczego gracza, ale ostatnio ten wariant zaczął jakby nieco przynudzać odbiorców, więc przydałoby się zaoferować im coś świeżego w tym temacie.

Ciężko jest zgodzić się natomiast ze stwierdzeniem, że sandboxy są mało popularne. Wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży hitów od Rockstara, jak seria GTA czy Red Dead Redemption, by dojść do wniosku, że dobrze wykonany sandbox jest po prostu skazany na sukces.

Tak więc, Bach trochę się zapędził w swojej wypowiedzi, zapominając chyba, że przecież Battlefield to też poniekąd sandboxowa seria, oferująca bardzo otwarty tryb multiplayer. Osobiście mam nadzieję, że nic się w tym aspekcie trybu sieciowego w Battlefield 3 nie zmieni, bo inaczej otrzymalibyśmy multi bliźniaczo podobne, do tego, które oferuje Call of Duty.

Sprawdź także:
Battlefield 3

Battlefield 3

Premiera: 25 października 2011
PC, PS3, XBOX 360, WIIU

Battlefield 3 to kolejna odsłona jednego z najlepszych i najbardziej znanych cyklów FPS, dedykowanych przede wszystkim rozrywce wieloosobowej. Gra jest bezpośrednim seque...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   22:29, 04.04.2011
Ale CoD może na tym źle wyjść że robią gry z myślą o kasie i nic nie zmieniają w kwesti grafiki...
0 kudosLucas-AT   @   23:14, 04.04.2011
Cytat: Dirian
Cytat: Ravnarr
Faktycznie, nieprzemyślana wypowiedź. Wydawało mi się, ze to właśnie gry z otwartym światem cieszą się największą popularnością?


Teoretycznie tak, ale z drugiej strony GTA IV potrzebowało... ponad 2 lata by znaleźć 20 mln nabywców. A Black Ops? Nawet nie pół roku. Ale fakt, CoD to CoD, więc nawet jak wciąż niczym nas nie zaskoczy, to i tak rozejdzie się jak ciepłe bułeczki.

Tylko gdy wychodziło GTA IV na świecie było o wiele mniej konsol niż teraz. Do tego najwięcej kopii poszło krótko po premierze, a potem wraz z miesiącami sprzedaż spadała.
0 kudossilverkin   @   23:32, 04.04.2011
Zacznijmy od tego, że CoD jest dedykowane grze typu MULTIPLAYER, a nie tak jak GTA IV SINGLE. Dlatego wyniki sprzedaży aż tak się różnią.
0 kudosLucas-AT   @   23:35, 04.04.2011
Ale wyniki sprzedaży tych dwóch marek się nie różnią zbytnio właśnie. Po obie tłum leci do sklepu w dniu premiery, schodzą w kilku milionach w ciągu tygodnia, a nawet doby.
0 kudosRavnarr   @   23:38, 04.04.2011
Konsol jak konsol, pytanie, jak tam popularność gier sandboxowych na pecetach? Chyba większa, prawda?
0 kudosLucas-AT   @   23:40, 04.04.2011
GTA nie, ale MMO jak najbardziej.
0 kudosFox46   @   23:55, 04.04.2011
Cytat: Ravnarr
Konsol jak konsol, pytanie, jak tam popularność gier sandboxowych na pecetach? Chyba większa, prawda?


Samo GTA IV sprzedało się lepiej na Xboxa 360 bo to właśnie jemu była dedykowana ta gra.Pecety były na drugim planie taka dodatkowa gotówka
0 kudosRavnarr   @   00:02, 05.04.2011
Ale GTA IV lo nie jest jedyny sandbox na pecety, czy się mylę? Chodziło mi nie o jedną grę, tylko o popularność wszystkich gier tego typu.
0 kudosLucas-AT   @   00:05, 05.04.2011
To już zależy od samej gry. Trudno powiedzieć. Gry ala Driver, Saints Row czy Bournout Paradise lepiej radzą sobie na konsolach, ale na PC lepiej MMO i cRPG ala Gothic.
0 kudosPyRsHaL   @   08:00, 05.04.2011
Też mi gadanie ;) Tylko gdyby nie PC to nie powstawały by gry na inne platformy... Tak czy siak każda z platform ma swoje plusy i minusy... Ale faktem jest, że są gry, które na konsoli nigdy nie odniosą sukcesu ;)
0 kudososkarsom   @   10:03, 05.04.2011
Ja bardzo lubię Sandbox'y, ale tylko jeśli są dobrze zrobione. W takie GTA bardzo miło mi się jeździło i nic nie robiło. Natomiast moja przygoda z Mafią II skończyła się na kampanii. Bardzo mi się nie podobał.
0 kudosdabi132   @   10:18, 05.04.2011
A co w Mafii Ci się nie podobało? Ja tam elegancko Historię ukończyłem i dodatki też...
0 kudosDaerdin   @   10:19, 05.04.2011
Mafia II podobno nie była sandboxem, tylko "grą nastawioną na fabułę, z otwartym światem" Dumny
0 kudosdabi132   @   10:51, 05.04.2011
I akurat celem twórców było przedstawienie gry w taki sposób abyśmy czuli się jakbyśmy uczestniczyli w filmie... A kupić grę i jej nie ukończyć to jest prawdziwy grzech Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   12:46, 05.04.2011
Cytat: PyRsHaL
Też mi gadanie ;) Tylko gdyby nie PC to nie powstawały by gry na inne platformy...
No nie, tak akurat nie jest Dumny Pomijając już to, ze najpierw były konsole do gier, a potem dopiero gry na PC to teraz też gry tworzy się (przynajmniej na Zachodzie) docelowo najpierw na konsolę - bo na tych platformach lepiej zarabiają. Ale prawdą jest, ze wiele osób z różnych studiów pecetów nie docenia.
Dodaj Odpowiedź