Nasza relacja z imprezy Wargamingu!


Zidan @ 13:54 14.11.2013


Druga część prezentacji Wargaming.net dotyczyła World of Tanks, w wersji na konsolę Xbox 360. Premiera nie została wprawdzie jeszcze ogłoszona, ale mieliśmy już okazję pograć w pełni grywalny i zaawansowany produkt. Z kilku względów miałem początkowo dość mieszane uczucia wobec tejże wersji, ale koniec końców muszę przyznać, że producent bardzo sprawnie poradził sobie z przeniesieniem gry w konsolowe realia.



Jedną z najbardziej wartych uwagi kwestii jest to, że World of Tanks na Xboksa 360 powstaje w oparciu o zupełnie nowy silnik, zwany Despair. Ostatecznie nie ma on wielkiego wpływu na kształt gry, ale pewne różnice rzeczywiście są widoczne. Warto chociażby zwrócić uwagę, że mapy znane z PeCtowego oryginału zrealizowano inaczej od tych z Xboksa 360. Zmiany są kosmetyczne, ale musiano je poczynić, aby wszystko śmigało jak należy.



Najbardziej ciekawił mnie zaś sposób przeniesienia gry na konsolowego pada. I tu trzeba oddać Wargamingowi, że spisał się naprawdę dobrze. Sterowanie jest nadzwyczaj przyjemne i należycie oddaje charakter jazdy czołgiem (tzn. na tyle, na ile mogę sobie to wyobrazić). Wygląda to w sumie dość prosto. Jedną gałką zmieniamy kierunek jazdy, drugą zaś obracamy wieżą strzelniczą. Pozostałe przyciski służą oczywiście do strzelania i np. zoomowania obrazu (tu szkoda, że zabrakło kilku poziomów przybliżenia – w wersji PCtowej takowe istniały). Początkowo miałem trochę problemów w opanowaniu tego typu mechanizmu (żaden ze mnie konsolowiec), ale po kilkunastu minutach zupełnie się z tym oswoiłem. Myślę, że wszyscy użytkownicy machiny Microsoftu będą w pełni usatysfakcjonowani z rozgrywki, kiedy gra trafi do wirtualnych sklepów.



Sam model rozgrywki nie różni się już od swojego komputerowego odpowiednika. Jako że gry tworzone są odrębnie, z pewnością znajdą się drobne różnice (właśnie chociażby w kwestii wyglądu map). Wersja „iksboxowa” nie oferuje jednak innowacji względem oryginału, rzekłbym, że w znacznej mierze jest kopią pierwowzoru i o to chodziło producentom.

Sprawdź także:

World of Tanks

Premiera: 12 kwietnia 2011
PC, XBOX 360, XBOX ONE, PS4

World of Tanks jest przedstawicielem gier sieciowych, który udowadnia, iż MMO wcale nie musi być od razu bezpośrednią konkurencją dla WoW czy GW. Tutaj wcielamy się kiero...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?