The Elder Scrolls III: Przepowiednia jest drugim, oficjalnym dodatkiem do The Elder Scrolls III: Morrowind - jednej z największych i najbardziej rozbudowanych gier RPG w historii. Podobnie, jak edycja podstawowa, projekt powstał w studio Bethesda Softworks. Podjęło się ono również jego wydania.
Akcja rozszerzenia przenosi nas na mroźną, niegościnną i pełną niebezpieczeństw wyspę Solstheim. To właśnie tam Cesarstwo Cyrodiiliańskie założyło nowe osiedle górnicze. Wszystko byłoby tak, jak należy, gdyby nie fakt, że mieszkańców nawiedzają dziwne i tajemnicze kreatury. Każdej nocy muszą uważać nie tylko na bandytów i rabusiów, ale także na wilkołaki i inne pokraki.
Gracz ma możliwość opowiedzenia się po stronie obrońców, walczących z zmiennokształtnymi, po to, by walczyć z siłą mroku, albo stanąć po barykadzie wilkołaków i dowiedzieć się dlaczego nie chcą zostawić ludzi w spokoju. Co ciekawe, sprawcą całego zamieszania jest tajemniczy i wyjątkowo potężny amulet.
Na potrzeby The Elder Scrolls III: Przepowiednia opracowano nie tylko nową historię i lokacje, ale również wcześniej niedostępnych przeciwników, uzbrojenie i umiejętności. Produkcja, ze względu na to, że działa na silniku pierwowzoru, oferuje rozbudowaną, pełną efektów oprawę wizualną oraz sugestywny, przenikający na wskroś dźwięk.
Co ważne, rozgrywkę w The Elder Scrolls III: Przepowiednia można zacząć w dowolnym momencie wątku fabularnego The Elder Scrolls III: Morrowind. Do odpalenia rozszerzenia konieczne jest posiadanie pierwowzoru.
Wkład w encyklopedię mieli: silverkin, gregory16mix,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler