Amnesia: The Bunker zaoferuje świat oparty na hubie

Rozgrywka w Amnesia: The Bunker będzie oparta na decyzjach i zachowaniu gracza. Twórcy odeszli od liniowej struktury poprzedników.

@ 16.03.2023, 11:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, xbox x/s

Amnesia: The Bunker zaoferuje świat oparty na hubie

Seria Amnesia jest z nami od dawna. Jest ona poniekąd odpowiedzialna za powrót horrorów do mainstreamu, a w związku z tym nie powinno nikogo dziwić, że nadal jest rozwijana. Niebawem na rynku pojawi się kolejna jej odsłona, czyli Amnesia: The Bunker.

Premiera Amnesia: The Bunker powinna się odbyć za mniej więcej dwa miesiące, a w związku z tym deweloperzy postanowili opowiedzieć co nieco na temat tego, czego możemy się spodziewać. Najważniejszą nowością ma być bardziej otwarty świat, oparty na centralnym hubie. Koncepcję wyjaśnił jeden z kreatywnych liderów gry, Fredrik Olsson.

Akcja Amnesia: The Bunker przenosi nas do tytułowego bunkra, który będzie dało się względnie swobodnie zwiedzać. Gracz będzie się poruszał po mapie, w której środku znajduje się jego baza wypadowa. To w niej będziemy mogli zapisać postępy, a także uzupełnić paliwo w generatorze odpowiedzialnym za oświetlenie całej instalacji. Polująca na nas istota uwielbia mrok, więc brak paliwa może nas drogo kosztować.

"Gra oferuje doświadczenie oparte na hubie", powiedział Olsson w rozmowie z GamingBolt. "W środku bunkra masz bezpieczny pokój - twoją bazę wypadową. To tam możesz zapisać postępy, zaplanować kolejny ruch, zachować surowce oraz paliwo dla generatora. Reszta bunkra jest praktycznie dostępna od razu, a gracz ma tylko niewielkie ograniczenia związane z tym, co może robić i gdzie iść".

"Niektóre czynności wymagane są do ukończenia gry, a gracz musi je zidentyfikować i ustalić priorytety, po czym znaleźć najlepszy sposób ich wykonania. Eksploracja musi być zbalansowana względem zagrożenia, które ciągle nawiedza grającego, musi mieć możliwość pojawienia się w dowolnym momencie na podstawie tego, co robimy. Z tego względu rozgrywka jest mocno oparta na graczu i odmienna od poprzednich gier, które były bardziej liniowe".

Olsson następnie przyznał, że mapa w Amnesia: The Bunker nie jest tak duża, rozbudowana i zróżnicowana, jak np. w Amnesia: Rebirth, ale mimo to zaoferuje ona wiele zaskakujących miejscówek, w tym obszaru, w których będziemy przebywać na zewnątrz bunkra.

Premierę Amnesia: The Bunker zaplanowano na 16 maja, a grać będziemy wówczas na PC, PS4, X1 oraz XS. Więcej informacji na temat projektu będziemy mieć dla Was niebawem.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?