Amnesia: The Bunker - nowa aktualizacja wersji PC poprawia sporo błędów

Deweloperzy Amnesia: The Bunker usunęli też exploit, który sprawiał, że na mapie pojawiały się dwie strzelby.

@ 04.07.2023, 13:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Amnesia: The Bunker - nowa aktualizacja wersji PC poprawia sporo błędów

Amnesia: The Bunker to całkiem udany survival horror, o czym przeczytać możecie w naszej recenzji. Projekt dostępny jest obecnie na komputerach osobistych oraz konsolach PS4, X1 i XS, a jeśli w niego gracie, to wiedzcie, że w sieci pojawił się właśnie kolejny patch. Zaaplikować możecie go na PC, a usuwa on całkiem sporo błędów i niedociągnięć.

Twórcy Amnesia: The Bunker w najnowszej aktualizacji usunęli m.in. zawieszanie się gry, a także błąd, który mógł występować w algorytmach odpowiedzialnych za poszukiwanie ścieżek sztucznej inteligencji. Zniknął też błąd wyłączający podwójne interakcje po tym, jak wyłączał się generator. Ogólnie poprawek jest sporo, więc koniecznie zaktualizujcie grę.

Jak wspomniałem, Amnesia: The Bunker dostępne jest obecnie na PC, PS4, X1 oraz XS, a jeśli zamierzacie grać na komputerze osobistym, koniecznie zerknijcie na wymagania sprzętowe gry. Poniżej znajdziecie też angielską wersję zmian w nowej aktualizacji, oznaczonej numerem 1.15.

Poprawki błędów:

  • Fixed a crash related to pathfinding.
  • Fixed an issue where the key to the communications room in Soldiers Quarters could not be found.
  • Resolved a problem where interactions were disabled after turning off the generator.
  • Fixed an issue where the combination lock interaction would break with certain keybindings.
  • Addressed an issue where players were unable to climb down the ladder hole in the Pillbox if a prop was thrown into it.
  • Fixed a bug where the rabbit item would be permanently lost if thrown into another map in a transfer area.
  • Fixed issue where corpses couldn’t be burned at low framerates, especially in Maintenance. This should hopefully fix the issue where some players had trouble triggering the “Roastmaster” achievement.
  • Fixed an issue where you could interact with the cell control buttons outside the Warden’s Office when climbing a prop.
  • Players can now interact with things while the shotgun outro animation is playing.
  • Fixed an issue where the pocket watch wouldn’t sync properly with the generator.
  • Addressed an issue where the save lamp in the Tunnels was sometimes not lit upon entering the map.
  • Fixed a bug where the Shotgunner would enter T-pose upon death.
  • Fixed an issue where the Shotgunner wouldn’t react to the player’s actions.
  • Resolved an exploit where players could acquire two shotguns by throwing a molotov at the Shotgunner’s corpse.
  • Made sure the Shotgunner death stinger sound effect plays correctly.
  • Ensured that the “Improviser” achievement does not trigger when the Shotgunner breaks a door.
  • Allowed the Stalker to spawn earlier on consecutive playthroughs.
  • Fixed spacing between item prompts in the inventory when combining items with a gamepad.
  • Addressed a camera rotation issue when leaning with the sway effect active.
  • Enabled the breakability of the wooden box blocking the door next to Administration.
  • Resolved an issue where the interaction hint would pop up prior to the wake up sequence in the Hub.
  • Fixed so the wooden stool has proper break effects.
  • Added highlight effect and icon indication in the bottom right corner when aiming at the rabbit item.
  • Reduced the noise made by sticks rolling around in the Tunnels.
  • Fixed issue where a rat could block the player from exiting a wardrobe.
  • Added sound effects to the pocket watch click animation.
  • Fixed sound occlusion issues in Soldiers Quarters.
  • Added sound effects to the torch ignite animation.
  • Made sure the gamepad preset input in main menu cannot be triggered by pointing at it with mouse and pressing a gamepad button, fixed not being able to start a modded map directly from the command line

Aktualizacja edytorów:

  • Fixed invisible rigged entities, which also made them impossible to select by clicking (LevelEditor)
  • Fixed crash when going up a directory in the texture browser (All editors)
  • Fixed texture decal and undergrowth area saving (LevelEditor)
  • Fixed sound browser not looking for banks in mod directories (LevelEditor / ModelEditor / ParticleEditor)
  • Fixed initial window size (MaterialEditor)

Sprawdź także:
Amnesia: The Bunker

Amnesia: The Bunker

Premiera: 06 czerwca 2023
PC, PS4, XBOX ONE, XBOX X/S

Amnesia: The Bunker to czwarta odsłona popularnej serii przygodowych gier akcji utrzymanych w konwencji horrorów. Za projekt odpowiada niezależne studio Frictional Games ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?