Wiemy w jakim zakresie Cyberpunk 2077 wykorzysta ray-tracing
Cyberpunk 2077 będzie stosowało też technologię DLSS 2.0.
Cyberpunk 2077 to jedna z najważniejszych premier końcówki bieżącego roku. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, projekt na PC korzystał będzie z ray-tracingu, a my wiemy w jakim zakresie.
Przy pomocy ray-tracingu generowane będą realistyczne odbicia oraz cienie, które pojawią się między innymi na przezroczystych powierzchniach oraz przedmiotach. Gra za pomocą ray-tracingu oblicza to w jaki sposób obiekty emitują światło.
Dla przykładu, światło z billboardów, będzie odbijać się w powierzchniach i rzeczach znajdujących się dookoła. Rozświetli też ciemniejsze obszary, nawet te, które są tylko lekko zacienione - w tym przypadku ray-tracingowi poddane zostanie ambient occlusion.
Firma NVIDIA potwierdziła ponadto, że w Cyberpunk 2077 wykorzystane zostanie DLSS 2.0, czyli technologię, dzięki której możliwe jest osiągnięcie wyższej wydajności gry przy praktycznie zerowym spadku jakości obrazu. Obliczenia w tym przypadku częściowo przerzucane są na algorytmy superkomputerów korporacji.
Premiera Cyberpunk 2077 zaplanowana została na 19 listopada bieżącego roku. Grać będziemy wówczas na PC, PS4 oraz Xboksie One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler