Wiemy w jakim zakresie Cyberpunk 2077 wykorzysta ray-tracing

Cyberpunk 2077 będzie stosowało też technologię DLSS 2.0.

@ 27.06.2020, 08:52
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Wiemy w jakim zakresie Cyberpunk 2077 wykorzysta ray-tracing

Cyberpunk 2077 to jedna z najważniejszych premier końcówki bieżącego roku. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, projekt na PC korzystał będzie z ray-tracingu, a my wiemy w jakim zakresie.

Przy pomocy ray-tracingu generowane będą realistyczne odbicia oraz cienie, które pojawią się między innymi na przezroczystych powierzchniach oraz przedmiotach. Gra za pomocą ray-tracingu oblicza to w jaki sposób obiekty emitują światło.

Dla przykładu, światło z billboardów, będzie odbijać się w powierzchniach i rzeczach znajdujących się dookoła. Rozświetli też ciemniejsze obszary, nawet te, które są tylko lekko zacienione - w tym przypadku ray-tracingowi poddane zostanie ambient occlusion.

Firma NVIDIA potwierdziła ponadto, że w Cyberpunk 2077 wykorzystane zostanie DLSS 2.0, czyli technologię, dzięki której możliwe jest osiągnięcie wyższej wydajności gry przy praktycznie zerowym spadku jakości obrazu. Obliczenia w tym przypadku częściowo przerzucane są na algorytmy superkomputerów korporacji.

Premiera Cyberpunk 2077 zaplanowana została na 19 listopada bieżącego roku. Grać będziemy wówczas na PC, PS4 oraz Xboksie One.


Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMar3cz3k   @   11:52, 27.06.2020
"Obliczenia w tym przypadku częściowo przerzucane są na algorytmy superkomputerów korporacji." - to przypadkiem nie oznacza że gra będzie wymagała stałego połączenia z siecią? Albo spadków wydajności przy grze offline?
0 kudosgajda1000   @   23:14, 27.06.2020
Cytat: Mar3cz3k
"Obliczenia w tym przypadku częściowo przerzucane są na algorytmy superkomputerów korporacji." - to przypadkiem nie oznacza że gra będzie wymagała stałego połączenia z siecią? Albo spadków wydajności przy grze offline?


Podpinam się do kolegi wyżej. No własnie... czy tak będzie? Jeśli tak, no to nie za fajnie to widzę.
0 kudosfrycek88   @   20:42, 28.06.2020
Cytat: gajda1000
Cytat: Mar3cz3k
"Obliczenia w tym przypadku częściowo przerzucane są na algorytmy superkomputerów korporacji." - to przypadkiem nie oznacza że gra będzie wymagała stałego połączenia z siecią? Albo spadków wydajności przy grze offline?


Podpinam się do kolegi wyżej. No własnie... czy tak będzie? Jeśli tak, no to nie za fajnie to widzę.


Mam nadzieję że nie. Jak dotąd CD project nie dręczyło graczy takimi rzeczami. Mam nadzieję że i tym razem nie będzie.
0 kudosTheCerbis   @   22:06, 28.06.2020
DLSS (najnowsza obecnie wersja to 2.0) jest technologią Nvidii, nie RED-ów, jest też opcjonalna. No i, z tego co kojarzę, chyba nie działa ona w opisany powyżej sposób... Czy się mylę?