Cyberpunk 2077 - scenarzyści nie mogli się dogadać z projektantami

Na szczęście udało się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące wszystkich.

@ 26.03.2018, 17:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Cyberpunk 2077 - scenarzyści nie mogli się dogadać z projektantami

Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier RPG. Pomimo tego że na temat przedsięwzięcia nie wiemy praktycznie nic, kolejne drobnostki pojawiają się regularnie. Tym razem pochodzą one od jednego z byłych pracowników studia, niejakiego Ryana Pergenta.

Pergent na łamach swojego bloga opublikował całkiem interesujący wpis, związany z jego pracą w studiu CD Projekt RED. Nie napisał on żadnych konkretów na temat Cyberpunk 2077, ale zdradził jak mniej więcej pracowało się w polskiej firmie. Okazało się, że ekipy dłubiące przy różnych elementach nie do końca się dogadywały.

Najwięcej problemów istniało pomiędzy projektantami, a scenarzystami. Niektóre fragmenty gry nie były ze sobą kompatybilne, co zmusiło deweloperów do wypracowywania kompromisów, dzięki którym możliwy był dalszy rozwój przedsięwzięcia.

"Drużyna, którą przejąłem składała się praktycznie ze wszystkich stanowisk, jakie można znaleźć w studiu. Są projektanci, artyści 3D, animatorzy scen przerywnikowych, animatorzy rozgrywki, scenarzyści oraz programiści. Robota jest ekscytująca", napisał Pergent.

"Największym wyzwaniem było to, że scenarzyści nienawidzą projektantów. Nie mogę zdradzić szczegółów, bo gra nie została wydana, ale scenarzyści jej nienawidzą. Najlepszym przykładem niechaj będzie spotkanie wszystkich liderów oraz dyrektorów, w tym także Adama".

"Główny scenarzysta otwarcie wymienił problemy z koncepcją gry, wypowiadając się w imieniu całej drużyny. Staram się zachować rozsądek i bronię założeń, przekonując ich, że wszystko zadziała. Niestety tak nie jest. Zmieniam projekt prawie całkowicie i dochodzę do wersji, która wszystkich satysfakcjonuje, także scenarzystów. Przed tym miałem koszmary z nimi. Naprawdę".

Z wpisu wynika, że większość problemów odeszło już w niepamięć, a w rezultacie założenia gry oraz jej scenariusz idealnie do siebie pasują. Pergent podkreślił też, że scenarzyści nie mieli zarzutów wobec całego Cyberpunk 2077, a jedynie niektórych elementów. Wszystko już jednak śmiga, jak należy.

Cyberpunk 2077 wciąż nie posiada daty premiery, ale jak tylko się to zmieni, nie omieszkamy Was powiadomić.


Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:03, 26.03.2018
A które studio nie ma tego typu problemów.
0 kudosurban1212   @   18:06, 26.03.2018
Ta gra ich przerośnie i tego zdania się trzymam w dalszym ciągu. A jak się pomylę to będę bardzo szczęśliwym graczem.
0 kudospetrucci109   @   18:07, 26.03.2018
Pewnie jedni podkładali świnię drugim, żeby zabłysnąć, jak to w korpo...
0 kudosshuwar   @   07:22, 27.03.2018
Próbuję coś mądrego wymyślić, ale chyba jeszcze śpię.... scenarzysta pisze scenariusz i ogólny zarys fabularny gry. A projektant? Projektuje co? Mechanikę? Mapy? Czy też może projektuje to, jak scenariusz zostanie poprowadzony?