Tylko 13% graczy myśli o zakupie Project Scorpio, a 15% o PlayStation 4 Pro
Nowe platformy dwóch największych konkurentów nie przyciągają uwagi graczy.
Firma Nielsen postanowiła zbadać rynek gier w Ameryce, a z jej raportu dowiadujemy się wielu ciekawych rzeczy, m.in. tego, jak szerokie grono graczy zamierza zainwestować w PlayStation 4 Pro albo Project Scorpio. Okazuje się, że zainteresowanie obiema platformami nie jest szczególnie porywające.
Z danych opublikowanych przez korporację wynika, że 13% amerykańskich graczy w wieku powyżej 13 lat prawdopodobnie kupi Project Scorpio, 15% PlayStation 4 Pro, a 16% Nintendo Switch. Największe zainteresowanie wzbudza standardowe PlayStation 4, na które skusiłoby się 21% ankietowanych, a zaraz za nim jest zwykły Xbox One z wynikiem 17%.
Jeśli rozszerzymy grupę docelową i rozpatrzymy wszystkich Amerykanów, nie tylko graczy, wyniki procentowe są nieco niższe, a wyglądają w następujący sposób:
- 9% myśli o Scorpio;
- 11% zastanawia się nad PS4 Pro;
- 12% rozważa zakup Nintendo Switch;
- 15% to PlayStation 4;
- 12% chętnie nabędzie Xboksa One.
Co ciekawe, wielu graczy nie do końca świadomych jest istnienia platform dostępnych albo zmierzających na rynek. O Project Scorpio wie cokolwiek tylko 14% graczy. O PlayStation 4 słyszało 27% fanów wirtualnej rozrywki, a 29% ma jako takie pojęcie o Nintendo Switch.
Poniżej znajdziecie dwa wykresy ilustrujące rozpisane powyżej dane.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler