Słów kilka o zróżnicowaniu rozgrywki w Dead Space 3
Gatunek survival-horror ostatnimi czasy wyraźnie stracił formę. Wystarczy wspomnieć chociażby serię Silent Hill, która znacząco obniżyła loty, a szkoda, bo to klasyka gatunku.
juve @ 18.12.2012, 12:59
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3, xbox 360
Gatunek survival-horror ostatnimi czasy wyraźnie stracił formę. Wystarczy wspomnieć chociażby serię Silent Hill, która znacząco obniżyła loty, a szkoda, bo to klasyka gatunku. W przyrodzie jednak nic nie ginie. Gdy najwięksi łapią zadyszkę, przychodzą inni, którzy skutecznie wypełniają lukę. Takim przykładem jest seria Dead Space, która zaczynała jako pełnoprawny horror. Dwójka była już niestety mniej klimatyczna. A co zatem z Dead Space 3? Producent twierdzi, że będzie wiele powodów do podskakiwania na krześle.
W sieci, na oficjalnym blogu gry, pojawił się wpis, omawiający zmienną rzeczywistość dla obu graczy. Bohaterowie, to jest, protagonista Isaac Clarke, oraz wspierający go John Carver, będą przeżywać historię na swój, odrębny i unikatowy sposób. Rdzeniem rozgrywki jest kooperacja, która cechować ma nowy produkt Visceral Games. Podczas prowadzenia misji gracze odbierać będą świat na dwa różne sposoby tak, jak bohaterowie.
"Zróżnicowanie rozgrywki, a raczej alternatywy jakie na nas czekają, dotyczą misji w kooperacji. Podczas gry, każdy doświadczy innych doznań, innego charakteru emocji. Grając jako Carver, doświadczysz okropnych, wręcz brutalnych, wspomnień z jego przeszłości. Wcielając się w postać Isaaka, przekonasz się co tak naprawdę w swojej przeszłości zrobił Carver i dlaczego."
Takie rozdwojenie jaźni, szczególnie w horrorach, jest świetnym i efektownym rozwiązaniem. W tym przypadku daje ono wiele korzyści dla gameplayu, jak i samej historii, która staje się elastyczna, niejasna i skomplikowana, a o to przecież w tego typu grach chodzi. Jeśli klimat będzie szedł w parze z fabułą, to może jest jeszcze nadzieja na survival horror, zamiast czystej gry akcji, jak myślicie?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler