Premiery gier w lutym 2024 - debiut wyczekiwanego powrotu Rocksteady
Sons of the Forest - 23 lutego
- PC
Sons of the Forest wychodzi z wczesnego dostępu Steam! Produkcja, która stanowi niejako kontynuację poprzedniej gry Endnight Games, The Forest, ponownie osadza gracza w niegościnnym środowisku odizolowanym od wszelkiej pomocy z zewnątrz. Jesteśmy jednym z członków akcji ratunkowej, mającej za zadanie odnalezienie i ściągnięcie zagubionego miliardera z bezludnej (na pierwszy rzut oka) wyspy. Okazuje się jednak, że lokacja pełna jest zmutowanych kanibali.
Gameplay tego dzieła nie różni się specjalnie od tego, co mogliśmy zobaczyć w poprzedniczce. Akcję obserwujemy z pierwszej osoby, zaś do dyspozycji mamy otwarty świat, który możemy do woli eksplorować. Jako iż mamy do czynienia z survivalem, naszym głównym zadaniem jest przetrwanie - czynimy to poprzez gromadzenie surowców, a następnie kreowanie z nich (crafting) przedmiotów użytkowych (jedzenia, picia, narzędzi do polowania). Wraz z własnym rozwojem możemy tworzyć coraz bardziej skomplikowane itemy, a te przybliżają nas do poznania zagadki o tym miejscu (i zrealizowania celu).
Nightingale - 22 lutego
- PC - wczesny dostęp
Nightingale to dzieło debiutanckiego studia z Kanady - Inflexion Games. To survival z elementami RPG pozbawiony walki z innymi graczami (cecha charakterystyczna dla innych gier z tego gatunku), którego akcja osadzona została w otwartym świecie nawiązującym do steampunku. Fabuła wrzuca gracza do baśniowego, lecz równie co pięknego, niebezpiecznego, świata należącego do Wróżek (Fae). Bohater utknął poza własnym światem, tytułowym Nightingale, gdy sieć portali zawaliła się. Naszym zadaniem jest odnaleźć drogę pomiędzy wymiarami eksplorowanymi dzięki działającym jeszcze przejściom, a także stać się wykwalifikowanym Wędrowcem (Reamwalker).
Rozgrywka reprezentuje gatunek survivali, gdzie akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Nie rywalizujemy tutaj z innymi graczami, a wyłącznie z otoczeniem (PvE). Gra wzbogacona jest o elementy RPG-owe, takie jak statystyki postaci czy rozbudowany system craftingu; wymaganego do tworzenia zaawansowanego uzbrojenia ze znalezionych surowców. Ważnym aspektem Nightingale jest ekonomia i zarządzanie osadą - stawiając kolejne budowle kreujemy wioskę, a następnie - wraz z nowymi instytucjami - całe miasta. Do pomocy przy ich utrzymywaniu możemy zatrudniać bohaterów niezależnych.
Final Fantasy VII Remake: Rebirth - 29 lutego
- PlayStation 5
Final Fantasy VII Remake: Rebirth to druga część trylogii remake'ów kultowej gry jRPG z 1997 roku. Podobnie jak w pierwszej części o podtytule Intergrade, zmiany objęły nie tylko oprawę graficzną, która została przerobiona na potrzeby nowych konsol, ale również gameplay i historię, która została uzupełniona o dodatkowe wątki. Fabuła Rebirth kontynuuje wydarzenia z poprzedniczki. Wcielamy się w rolę walecznego młodzieńca o imieniu Cloud. Stoi on po stronie rebeliantów i wraz z nimi stawia czoła okrutnym najeźdźcom walczącym w imię "Matki". Bohater wraz ze swoimi kompanami (Tifą, Barretem i Aerith) opuszczają Midgar i wyruszają w szerszy świat. Zespół rzuca się w pogoń za Sephirothem - mściwym szermierzem, od dawna uważanym za martwego.
Rozgrywka Final Fantasy VII Remake: Rebirth nie różni się od tego, do czego przyzwyczaiła nas “jedynka” - to nadal japońskie cRPG akcji. Gameplay składa się z trzech trybów: Overworld Map, Field Maps oraz Battle Screen. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a naszym zadaniem jest realizacja zlecanych przez postacie niezależne misji, eksploracja otwartego świata i walka. Podczas całej przygody tworzymy własną ekipę, która może maksymalnie składać się z dziewięciu członków. Każdy z członków cechuje się innymi atrybutami oraz przydatnymi umiejętnościami, a to, na które postawimy, zależy już wyłącznie od nas - kompanów kontrolujemy w trakcie starć, które są przeprowadzane w czasie rzeczywistym.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler