id Software pokazuje gameplay z nigdy niewydanego DOOM 4

Z tego, co widać na materiale, DOOM 4 kładł większy nacisk na elementy horroru. DOOM z 2016 roku to więcej strzelanki.

@ 12.07.2022, 13:11
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

id Software pokazuje gameplay z nigdy niewydanego DOOM 4

id Software opublikowało w sieci całkiem interesujący materiał filmowy, dotyczący nigdy nie wydanej gry DOOM 4. Projekt, choć był prawdopodobnie w zaawansowanym stadium produkcyjnym, finalnie przerodził się w reboot serii DOOM, który otrzymaliśmy w 2016 roku.

Film, który znajdziecie poniżej, opracowany został we współpracy z redaktorem Noclip. Widzimy na nim różne kluczowe elementy anulowanego DOOM 4, a także komentarze z nimi związane. Można też dostrzec zarys tego, co później zostało przekształcone w DOOM z 2016 roku, a zatem m.in. dynamiczny system strzelania.

Jako że nie ma sensu się zbytnio rozwodzić nad tym, co możecie obejrzeć, koniecznie odpalcie poniższy odtwarzacz. Pamiętajcie też, że DOOM oraz jego kontynuacja, DOOM Eternal, dostępne są obecnie na PC, PS4, Xboksie One oraz Switchu. Jeśli lubicie shootery, koniecznie dajcie im szansę.


Sprawdź także:
DOOM 2016

DOOM 2016

Premiera: 13 maja 2016
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Czwarta odsłona pierwszoosobowej strzelanki osadzonej w dalekiej przyszłości, która podbiła serca graczy w 1993 roku i wielce przyczyniła się do dynamicznego rozwoju gatu...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   15:56, 12.07.2022
Dla mnie to jest 100 razy lepsze od finalnego produktu !

Szczególnie fragment w tunelach ma niezły klimat i grozę Uśmiech

Szkoda ...
2 kudosUxon   @   17:55, 12.07.2022
Trójka, mimo pewnej monotonii, miała świetny klimat, zahaczający o survival horror. Tutaj, jak widać, była koncepcja, która to rozwija. Rzeczywiście, szkoda że nic z tego nie wyszło. Dobrych, fabularnych strzelanin fpp z taką atmosferą nie ma zbyt wielu.
1 kudosKerberos   @   19:39, 12.07.2022
Ale ja to widziałem jakieś 2-3 lata temu, bez fragmentów z Mancubusem i z rocket launcherem. Ktoś tam nieźle odkopał xD

W każdym razie gameplayowo zamulony koncept, który miał ten "trójkowy" klimat.
0 kudosIgI123   @   22:15, 12.07.2022
Dobrze że powstało to co powstało, a potem jeszcze lepiej że ewoluowało w Eternala.
1 kudosBarbarella.   @   22:34, 12.07.2022
Od wersji finalnej się odbiłam. Nie jarało mnie to kompletnie .Doom 3 to jednak apogeum tej serii dla mnie.
0 kudosbalic87   @   10:05, 13.07.2022
Gdyby powstała kontynuacja w klimatach 3 części to byłaby dla mnie najlepsza gra generacji !!

Dla ciekawostki mój znajomy kupił sobie porządnego kompa za 6k (jak na tamte czasy tyle wystarczyło aby mieć porządny sprzęt) specjalnie po to aby móc w to zagrać Szczęśliwy

3 część to była jedna z nielicznych gier dla których warto było kupić sobie PC i dlatego tytuł nazywany jest mianem legendarnego Uśmiech
2 kudosshuwar   @   10:49, 13.07.2022
Kurcze, Doom z 2016 był genialny. To była dokładnie taka gra, jaką chciałem dostać po Doom i Doom II. W przypadku 2016 wyszło im to na dobre.

Jednak już kolejny, Eternal niestety już u mnie nie chwycił... powielany temat, do tego jakiś taki mocno udziwniony.

Taka korytarzowa szybka strzelanka byłaby dobrym kierunkiem dla kontynuacji serii.

BTW: Oryginalnego Doom'a co jakiś czas namiętnie nadal ogrywam, bo to klasyk, klasyków. To cały mój gaming w pigułce Uśmiech No może poza RPG'ami.
0 kudosdabi132   @   17:26, 13.07.2022
Ja bym chętnie zagrał w takiego Doom'a. Trzecia część potrafi przestraszyć nawet teraz ciemnymi lokacjami. A jednak finalna wersja z 2016 roku nie była taka straszna, ale przyjemnie się strzelało.
1 kudosbalic87   @   18:24, 13.07.2022
Cytat: dabi132
Ja bym chętnie zagrał w takiego Doom'a. Trzecia część potrafi przestraszyć nawet teraz ciemnymi lokacjami. A jednak finalna wersja z 2016 roku nie była taka straszna, ale przyjemnie się strzelało.
w wersji 2016 poza "przyjemnym" strzelaniem nic mnie nie chwyciło za serce Poirytowany ... Tak jak wspomniałeś wcześniej zaważyło na tym brak elementu horroru a poza tym brak klimatu, fabuła wyjęta diabłu spod ogona oraz przeciwnicy ulepieni z ciastoliny Konsternacja

No ale nic to tylko konstruktywna krytyka z mojej strony Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   08:21, 14.07.2022
Cytat: balic87
3 część to była jedna z nielicznych gier dla których warto było kupić sobie PC i dlatego tytuł nazywany jest mianem legendarnego Uśmiech

Doom 3 swego czasu był przełomem technologicznym, ale gra cierpiała przez straszną monotonię. Przemierzaliśmy ciągle te same ciemne korytarze i ciągle zabijaliśmy tych samych wrogów. I tak chyba 20h (tyle mi to chyba kiedyś zajęło) bez jakiejś różnorodności, przez co klimat horroru potem już zanikał. Pamiętam, że gra strasznie się dłużyła i potem mnie tylko męczyła. A że gunplay do odsłony z 2016 roku startu nie ma, to ta ślamazarność Dooma 3 tylko pogorszyła ogólny odbiór gry.
0 kudosshuwar   @   09:43, 14.07.2022
Cytat: Lucas-AT
Doom 3 swego czasu był przełomem technologicznym, ale gra cierpiała przez straszną monotonię.
W rzeczy samej. Miałem to samo z D3. Przeszedłem go z konieczności.
0 kudosbalic87   @   09:59, 14.07.2022
Cytat: Lucas-AT
Cytat: balic87
3 część to była jedna z nielicznych gier dla których warto było kupić sobie PC i dlatego tytuł nazywany jest mianem legendarnego Uśmiech

Doom 3 swego czasu był przełomem technologicznym, ale gra cierpiała przez straszną monotonię. Przemierzaliśmy ciągle te same ciemne korytarze i ciągle zabijaliśmy tych samych wrogów. I tak chyba 20h (tyle mi to chyba kiedyś zajęło) bez jakiejś różnorodności, przez co klimat horroru potem już zanikał. Pamiętam, że gra strasznie się dłużyła i potem mnie tylko męczyła. A że gunplay do odsłony z 2016 roku startu nie ma, to ta ślamazarność Dooma 3 tylko pogorszyła ogólny odbiór gry.
może i tak... Na pewno głównie chodziło tu o przełom technologiczny podobny do tego z gier Crysis oraz BF3. Same w sobie te tytuły nie były niczym wybitnym i główna rolę odegrał w nich nie widziany nigdzie wcześniej realizm i efekty.

W doom 3 chodziło raczej o niespotykany do tej pory mroczny i przerażający klimat (jak np. m.in. ale już w późniejszym czasie więc bez tak wielkiego rozgłosu w re 4 oraz dead space, co też nie dziwi mnie decyzja o tworzeniu remakow tych odsłon)
0 kudosBarbarella.   @   10:56, 14.07.2022
Cytat: shuwar
Miałem to samo z D3. Przeszedłem go z konieczności.

Straszne Poirytowany . Mnie nikt nie zmusza , gram dla przyjemności. Szczęśliwy
0 kudosguy_fawkes   @   16:32, 15.07.2022
Mnie się podobał zarówno Doom 3, jak i reboot - więcej elementów horroru to dla mnie wręcz zachęta. Fakt, ten zakapturzony przeciwnik za cholerę nie pasuje do klimatu, ale reszta nie jest zła. Niemniej taniec śmierci wyszedł na tyle świetnie, że nie ma czego żałować.
1 kudosKerberos   @   18:46, 16.07.2022
Cytat: balic87
w wersji 2016 poza "przyjemnym" strzelaniem nic mnie nie chwyciło za serce Poirytowany ... Tak jak wspomniałeś wcześniej zaważyło na tym brak elementu horroru a poza tym brak klimatu, fabuła wyjęta diabłu spod ogona oraz przeciwnicy ulepieni z ciastoliny Konsternacja

W reboocie liczył się szybki i skillowy gameplay, a i neo-okultystycznego klimatu nie można było mu odmówić. Fabularnie IMO wyszło genialnie - było niezbyt dużo treści, bo liczyła się akcja, ale całe nowe lore poznawało się przez szczątkowe informacje z dzienników, co rozpalało ciekawość.
Modele przeciwników, sposoby ich unicestwienia oraz to, co po nich zostawało (chodzi o stopniowe pozbawianie odrębnych części anatomii demonów podczas walki) były niesamowicie satysfakcjonujące.

Mimo to, rozumiem opinię, że nie każdemu siada taki klimat, bo jeden woli zombiaki, inny kosmos a trzeci fantasy i każdy wszędzie znajdzie coś dla siebie.
Dodaj Odpowiedź