Twórcy The Last of Us: Remastered skrócili czas wczytywania danych na PS4 - znacząco!

To niewiarygodne co udało się osiągnąć deweloperom na tak starym sprzęcie.

@ 26.10.2020, 10:19
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Twórcy The Last of Us: Remastered skrócili czas wczytywania danych na PS4 - znacząco!

Pierwsze The Last of Us zadebiutowało pierwotnie na konsoli PlayStation 3, a później trafiło także w ręce właścicieli PlayStation 4 - w formie remasteru. Mimo że od premiery projektu minęło sporo czasu, nadal jest on aktualizowany.

Jak się okazuje, ostatnia aktualizacja The Last of Us: Remastered dość znacząco skróciła czas wczytywania danych. Przed patchem 1.11 uruchomienie gry trwało nawet półtorej minuty, a po jego zaaplikowaniu wystarczy kilkanaście sekund.

Skąd ta różnica? Studio Naughty Dog nie przygotowało w temacie żadnego oświadczenia, ale spekuluje się, że deweloperzy zmienili system kompresji danych. Aktualizacja wprowadziła algorytmy Kraken, które opracowano z myślą o PlayStation 5 i zastąpiły one dotychczas stosowaną kompresję zlib.

PlayStation 5 będzie oczywiście jeszcze szybciej odpalało gry. Jego architektura została zaprojektowana tak, aby maksymalnie skrócić, a nawet wyeliminować ekrany wczytywania.


Sprawdź także:
The Last of Us: Remastered

The Last of Us: Remastered

Premiera: 29 lipca 2014
PS4

The Last of Us: Remastered to port gry The Last of Us z PlayStation 3, stworzony z myślą o PlayStation 4. Za produkcję odpowiada studio Naughty Dog. Oprócz podstawowego w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosthiefi   @   10:46, 26.10.2020
To tylko dowód na to, ile jeszcze można wyciągnąć z obecnej generacji o ile się komuś będzie chciało sięgnąć po optymalizację.
Nie można było tak od razu?