L.A. Noire na Switcha - Rockstar użyło tańszych kartridży?

Zamiast zmieścić całą grę na kartridżu, Rockstar wolał postawić na ekonomię.

@ 04.11.2017, 12:46
switch

Cyfrowe wydanie zremasterowanego L.A. Noire nie zmieści się na standardowym dysku konsoli Nintendo Switch. Utrudnienia czekają również fizyczną edycję projektu - instalacja gry z kartridża nie wystarczy, trzeba będzie dodatkowo pobrać 14 gigabajtów aktualizacji. Tylko z jakiego powodu?

Rockstar Games tłumaczy się nieodzownym updatem, eliminującą błędy i wprowadzającą usprawnienia. Przyczyna może być też inna. Skoro cyfrowa wersja produkcji zajmuje 29 gigabajtów, a posiadacze wydania pudełkowego muszą pobrać dodatkowe 14 gigabajtów, to po szybkiej matematyce wychodzi na jaw, że fizyczny L.A. Noire wykorzystuje kartridż o pojemności 16 gigabajtów. Dostępne są także nośniki 32 gigabajtowe, jednak wydawcy postanowili nieco zaoszczędzić. Kosztem graczy, którzy, po instalacji, będą musieli poświęcić jeszcze czas na zassanie plików.

Odświeżony tytuł zadebiutuje 14 listopada. Oprócz Switcha, gra trafi też na PlayStation 4 i Xbox One.


Sprawdź także:

L.A. Noire

Premiera: 17 maja 2011
PS3, XBOX 360, PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

L.A. Noire to gra przygodowa, wzorująca się na filmach Noir z lat '40 i '50. Podobnie jak pierwowzór ukazuje ona mroczne aspekty istoty ludzkiej. Akcję umieszczono w L...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   14:57, 04.11.2017
Cóź nie jest to miłe, ale nie jest też nielegalne. Po za tym nie takie pliki trzeba było już pobierać.
0 kudoslogan23   @   13:21, 05.11.2017
Zobaczymy jak będzie trzeba pobierać patch o wadze stu giga.
0 kudosdabi132   @   14:49, 05.11.2017
Cytat: logan23
Zobaczymy jak będzie trzeba pobierać patch o wadze stu giga.

Bez przesady. Gry na Switchu nie mają jakiejś powalającej grafiki więc i zajmują mniej miejsca niż wersje na PS 4 czy Xbox One.
0 kudosguy_fawkes   @   20:15, 05.11.2017
Dokładnie, choć mimo wszystko wizerunkowo jest to słabe. Ciekawe, jaka byłaby cena remastera z „pełnym” nośnikiem. Nie zapominajmy, że te karty są wielokrotnie droższym nośnikiem, niż płyta BD.
0 kudosLucas-AT   @   20:36, 05.11.2017
Kartridże 32 GB to ponoć koszt ponad 20 dolarów dla twórcy gry:

https://www.ninte(...)me_cards

Co ciekawe, Resident Evil: Revelations 1&2 na Switcha to dosłownie... tylko "jedynka" na karcie, a "dwójka" jest cała do ściągnięcia, 26 GB.

Ponoć wydanie gry na kartridżu 32 GB kosztuje 60% więcej, niż na Blurayu na PS4/X1 (nie koszt samego nośnika - ale cały koszt pobierany przez producenta platformy jest o tyle wyższy). Zmniejsza się odpowiednio liczba dolców, które wydawca widzi z każdej sztuki. Dlatego nawet starsze multiplatformy na Switcha na kartridżu nie moga być wydane w cenie np. 15 dolarow. Nie można sobie też ustalić ceny w eShopie poniżej fizycznej, ani wydawać dużej gry tylko cyfrowo - dobre układy z np. sieciami sklepów w USA są konieczne.
Dodaj Odpowiedź