Microsoft dwukrotnie podchodził do zakupu studia Mojang

Inicjatorem obu podejść był Phil Spencer, obecny szef Xboksa.

@ 26.09.2017, 14:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox 360, xbox one

Microsoft dwukrotnie podchodził do zakupu studia Mojang

W sklepach pojawiła się niedawno najnowsza książka dotycząca obecnego prezesa Microsoftu, niejakiego Satya Nadelli. Dowiadujemy się z niej wielu interesujących faktów, w tym także jednego związanego z firmą Mojang oraz marką Minecraft.

Zgodnie z informacją zwartą w książce, Microsoft jeszcze przed 2014 rokiem miał szansę kupić studio Mojang. Pomysł taki zrodził się w głowie obecnego szefa Xboksa, Phila Spencera, który wówczas pełnił rolę korporacyjnego wiceprezydenta. Poszedł on z nim do swojego ówczesnego szefa, Dona Mattricka. Ten jednak nie był propozycją zainteresowany.

Jak czytamy w książce zatytułowanej Hit Refresh, pierwsza propozycja zakupu "pojawiła się we wczesnym stadium relacji pomiędzy Microsoftem, a Mojang". Ówcześnie zarządzający Xboksem, Don Mattrick, nie był zainteresowany. Potem zaś opuścił Microsoft w 2013 roku, by zostać szefem Zyngi.

Wtedy zmienił się szef giganta z Redmond, a na miejsce Steve'a Ballmera przyszedł Satya Nadella. Jak wspomina w swojej książce Nadella, "Dla niektórych tak widoczna i pochodząca z wysokiego szczebla odmowa byłaby druzgocząca, ale Phil się nie poddał".

Swój pomysł podrzucił raz jeszcze, tym razem Nadelli. Mimo że niektórzy członkowie zarządu Microsoftu (m.ni. Steve Ballmer oraz Bill Gates) nie rozumieli dlaczego Spencer tak mocno na zakup naciska, finalnie do transakcji doszło, a Microsoft wszedł w posiadanie studia Mojang za kwotę równą 2,5 mld dolarów. Reszta, jak to mówią, to historia...


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   14:58, 26.09.2017
No dobrze... a czym się to studio Mojang zajmuje, bo jakoś nie kojarzę. Co wyprodukowali do tej pory?
0 kudosguy_fawkes   @   15:15, 26.09.2017
Wcale mnie to nie dziwi, bo Don Mattrick zasłynął kilkoma głupimi pomysłami, które szybko zweryfikowali sami konsumenci - m.in. dzięki niemu Xbox One stracił wizerunkowo, jeszcze zanim na rynku się w ogóle pojawił. Zdaję sobie sprawę, że miał do tego tabun doradców, ale platformę firmy postrzegał chyba bardziej jako maszynkę do robienia pieniędzy samą z siebie, niż produkt, który robi pieniądze dzięki temu, że faktycznie gracze go chcą.
0 kudosMicMus123456789   @   16:45, 26.09.2017
Cytat: shuwar
No dobrze... a czym się to studio Mojang zajmuje, bo jakoś nie kojarzę. Co wyprodukowali do tej pory?


Jedną z najbardziej popularnych gier naszych czasów i dawnego króla youtuba, Minecrafta
0 kudosshuwar   @   17:06, 26.09.2017
Cytat: MicMus123456789
Minecrafta
A widzisz... czyli całkiem konkretny projekt.
0 kudosfrycek88   @   21:08, 26.09.2017
Cytat: shuwar
Cytat: MicMus123456789
Minecrafta
A widzisz... czyli całkiem konkretny projekt.


Szkoda że zrobili tylko ten jeden. Fajnie by było jak było jak by zrobili coś nowego.
0 kudosMicMus123456789   @   22:21, 26.09.2017
Lepiej dla nich dłubać przy produkcji, która do dziś przynosi zyski i rozeszła się w 20 milionach kopii czy więcej Dumny
0 kudosshuwar   @   08:48, 27.09.2017
Dokładnie. Choć sam nie rozumiem fenomenu Majnkrafta, to widzę, że jest to rozbudowany tytuł, który ma sporą rzeszę fanów.
Dodaj Odpowiedź