Horizon: Zero Dawn - twórcy wyjaśniają dlaczego Aloy nie może kontrolować maszyn

Może nad nimi zapanować, ale mimo to nie jest w stanie nad nimi przejąć kontroli. Psułoby to ogólne założenia świata.

@ 09.03.2017, 18:59
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Horizon: Zero Dawn - twórcy wyjaśniają dlaczego Aloy nie może kontrolować maszyn

Horizon: Zero Dawn istotną rolę odgrywają maszyny. Główna bohaterka gry jest w stanie je zdominować, nie potrafi ich jednak kontrolować. Wielu graczy zastanawiało się dlaczego, deweloperzy w związku z tym postanowili na wszelkie wątpliwości odpowiedzieć.

Kwestia kontrolowania maszyn poruszona została w wywiadzie przez redakcję Kotaku. Udział w nim brał producent Horizon: Zero Dawn, Samrat Sharma. Powiedział on, że decyzja o tym, aby Aloy nie mogła przejąć władzy nad maszynami była istotna dla fabuły projektu.

"Jeśli spojrzysz na funkcję maszyn, każda z nich ma jakiś cel w grze. Hackowanie ich nie zmienia tego, dlaczego istnieją, zmienia tylko ich przynależność. Przestają traktować Cię jak wroga, natomiast nie patrzą przychylnie na tych, którzy chcą Cię zaatakować. To przejęcie. Nie zmieniasz ich zasadniczych funkcji: jeśli są czujką, nadal czuwają, jeśli są biegunem, nadal biegają szybko z Tobą na grzbiecie".

Poradnik:
Jeśli gracie, skorzystajcie z naszego poradnika dla Horizon: Zero Dawn. Bezustannie nad nim pracujemy.

Deweloperzy nigdy nie rozważali mocniejszego rozbudowywania przejęć. Sharma uważa, że możliwość kontrolowania maszyn wpłynęłaby negatywnie na całe uniwersum gry.

"Nie sądzę by był moment, kiedy zastanawialiśmy się nad rozwojem tego systemu, że np. mógłbyś coś wskazywać i wydawać rozkazy. Wszystko co uznaliśmy za odpowiednie, pasujące do stworzonego uniwersum, zachowaliśmy. Wszystko co psuło założenia, odłożyliśmy na bok... psułoby to opowieść, jaką chcieliśmy Ci sprezentować, nie dodawałoby do niej nic - wręcz by z niej ujmowało".

"Horizon: Zero Dawn oparte jest na odkrywaniu, Aloy odkrywa świat dookoła, szuka swojej historii. Chce pomagać ludziom, okazuje empatię, co mam nadzieję widać w opowieści; jest naprawdę ciekawa świata oraz tego skąd pochodzi. Jej interakcje ze światem zawarliśmy w fokusie. Ona nie jest agentem chaosu, przynajmniej nie w tej grze. Nie jest to po to, aby coś niszczyć, tworzyć chaos, a potem patrzeć co się dzieje i korzystać z tego. Ma znaleźć swoją drogę w świecie".

Na koniec mamy dla Was jeszcze krótki gameplay, na którym idealnie widać interakcję pomiędzy maszynami, a Aloy. Film stanowi element naszego poradnika, prezentuje fragment zadania pobocznego i nie zawiera żadnych spoilerów.


Sprawdź także:
Horizon: Zero Dawn

Horizon: Zero Dawn

Premiera: 28 lutego 2017
PS4, PC

Horizon: Zero Dawn to zupełnie nowa marka od studia Guerilla Games odpowiedzialnego za serię Killzone. Projekt został oficjalnie zapowiedziany podczas targów E3 2015, kie...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   22:55, 09.03.2017
Mnie tam nigdy nie zastanawiała kontrola nad maszynami w grze, ale po dłuższym graniu stwierdziłem, że przydała by się opcja wydawania prostych poleceń. Bo jednak da się przejąć kontrolę nad drapieżnikami choćby taki złomiarz, dosiadać go nie możemy, ale w walce sprawdza się dobrze szkoda tylko, że niezbyt ruszą się z miejsca gdzie go zdominowaliśmy.