Silnik napędzający Dark Souls 2 powstał z myślą o konsolach next-genowych
Dark Souls II trafi do sprzedaży już w marcu bieżącego roku. Produkcja przeznaczona jest dla komputerów PC oraz konsol poprzedniej generacji, ale jak twierdzi jeden z deweloperów, silnik graficzny, który ją napędza powstał z myślą o next-genach.
bigboy177 @ 27.02.2014, 13:09
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Dark Souls II trafi do sprzedaży już w marcu bieżącego roku. Produkcja przeznaczona jest dla komputerów PC oraz konsol poprzedniej generacji, ale jak twierdzi jeden z deweloperów, silnik graficzny, który ją napędza powstał z myślą o next-genach. Pełnię jego możliwości poznamy więc szarpiąc w przyszłe projekty From Software przeznaczone dla PlayStation 4 oraz Xboksa One.
Powyższa informacja dociera do nas od programisty wspomnianego przed momentem studia, niejakiego Takasuke Ando. Rozmawiał on bowiem z ekipą portalu IGN, zdradzając nieco szczegółów technologicznych na temat projektu.
"Zawsze myśleliśmy o następnej generacji, np. o DirectX 11 oraz następnym sprzęcie, kiedy tworzyliśmy naszą technologię. Chcieliśmy stawiać też sobie wyzwania, jako programistom, by jednocześnie budować dla kolejnej generacji" - powiedział Ando.
"Kiedy przepisywaliśmy silnik graficzny, naszym priorytetem było uzyskanie bardziej foto-realistycznej grafiki, a żeby to zrobić, zdecydowaliśmy się porzucić stary silnik i zbudować nowy".
Oczywiście decyzja o stworzeniu nowego silnika dla DS2 nie została podyktowana wyłącznie walorami estetycznymi. Nowe narzędzia, znacznie lepiej zoptymalizowane, zapewniają krótszy czas produkcji oraz niższe koszta, co w dzisiejszych czasach jest coraz ważniejsze. Mimo to, From Software podkreśla głównie nowe rozwiązania techniczne. Do Ando dołącza kolega, Yoshitaka Suzuki opowiadając m.in. o przebudowanym systemie animacji oraz lepszej fizyce.
"Zarówno Morpheme, jak i Havok Cloth są oprogramowaniem, które można wykorzystać w następnej generacji, implementując je teraz. One działają na PS3 i Xboksie 360, więc chcieliśmy je już teraz dodać i lepiej je poznać" - twierdzi Suzuki.
Co z tego wyjdzie? Czy nowy silnik graficzny rzeczywiście pokaże pazur za te kilka/kilkanaście miesięcy? Przekonamy się za jakiś czas. Natenczas Dark Souls II nie prezentuje oprawy, mogącej zdeklasować branżowych tuzów, ale kto wie. Może silnik gry zaprezentuje swój potencjał w przyszłości.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler