Silnik napędzający Dark Souls 2 powstał z myślą o konsolach next-genowych

Dark Souls II trafi do sprzedaży już w marcu bieżącego roku. Produkcja przeznaczona jest dla komputerów PC oraz konsol poprzedniej generacji, ale jak twierdzi jeden z deweloperów, silnik graficzny, który ją napędza powstał z myślą o next-genach.

@ 27.02.2014, 13:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Silnik napędzający Dark Souls 2 powstał z myślą o konsolach next-genowych

Dark Souls II trafi do sprzedaży już w marcu bieżącego roku. Produkcja przeznaczona jest dla komputerów PC oraz konsol poprzedniej generacji, ale jak twierdzi jeden z deweloperów, silnik graficzny, który ją napędza powstał z myślą o next-genach. Pełnię jego możliwości poznamy więc szarpiąc w przyszłe projekty From Software przeznaczone dla PlayStation 4 oraz Xboksa One.

Powyższa informacja dociera do nas od programisty wspomnianego przed momentem studia, niejakiego Takasuke Ando. Rozmawiał on bowiem z ekipą portalu IGN, zdradzając nieco szczegółów technologicznych na temat projektu.

"Zawsze myśleliśmy o następnej generacji, np. o DirectX 11 oraz następnym sprzęcie, kiedy tworzyliśmy naszą technologię. Chcieliśmy stawiać też sobie wyzwania, jako programistom, by jednocześnie budować dla kolejnej generacji" - powiedział Ando.

"Kiedy przepisywaliśmy silnik graficzny, naszym priorytetem było uzyskanie bardziej foto-realistycznej grafiki, a żeby to zrobić, zdecydowaliśmy się porzucić stary silnik i zbudować nowy".

Silnik napędzający Dark Souls 2 powstał z myślą o konsolach next-genowych
Oczywiście decyzja o stworzeniu nowego silnika dla DS2 nie została podyktowana wyłącznie walorami estetycznymi. Nowe narzędzia, znacznie lepiej zoptymalizowane, zapewniają krótszy czas produkcji oraz niższe koszta, co w dzisiejszych czasach jest coraz ważniejsze. Mimo to, From Software podkreśla głównie nowe rozwiązania techniczne. Do Ando dołącza kolega, Yoshitaka Suzuki opowiadając m.in. o przebudowanym systemie animacji oraz lepszej fizyce.

"Zarówno Morpheme, jak i Havok Cloth są oprogramowaniem, które można wykorzystać w następnej generacji, implementując je teraz. One działają na PS3 i Xboksie 360, więc chcieliśmy je już teraz dodać i lepiej je poznać" - twierdzi Suzuki.

Co z tego wyjdzie? Czy nowy silnik graficzny rzeczywiście pokaże pazur za te kilka/kilkanaście miesięcy? Przekonamy się za jakiś czas. Natenczas Dark Souls II nie prezentuje oprawy, mogącej zdeklasować branżowych tuzów, ale kto wie. Może silnik gry zaprezentuje swój potencjał w przyszłości.

Sprawdź także:
Dark Souls II

Dark Souls II

Premiera: 25 kwietnia 2014
PC, PS3, XBOX 360

Dark Souls II to kontynuacja niezwykle ciepło przyjętej gry RPG, w której najważniejsze cechy to taktyczne podejście do pojedynków oraz wysoki poziom trudności. Za drugą ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:02, 27.02.2014
Ogólnie na PS3 i X360 jest lepiej nie ma jakiegoś przeskoku ale widać zmiany na lepsze. Jedynie co mi się nigdy nie podobało to jak szliśmy i ciągaliśmy za sobą te wszystkie ciała, podobnie było w Dead Space. To trochę tak dziwacznie wyglądało zombie leży a my zahaczaliśmy go nogą, a ten zaplątawszy się w nas tarzał się po ziemi a my go po ziemi ciągniemy jak zwykłą kukiełkę warzącą zaledwie 3-5kg
0 kudoszbychu5511   @   17:21, 27.02.2014
Moim zdaniem, ważne by dbali o dobrą optymalizacje jak i poprawianie błędów które wynikły przy poprzednich częściach.
0 kudossebogothic   @   17:26, 27.02.2014
Skoro silnik Dark Souls 2 powstał z myślą o konsolach next-genowych to dziwię się, że gra wygląda jakby miała na karku już co najmniej 5 lat.
0 kudosFox46   @   20:03, 27.02.2014
Cytat: sebogothic
Skoro silnik Dark Souls 2 powstał z myślą o konsolach next-genowych to dziwię się, że gra wygląda jakby miała na karku już co najmniej 5 lat.


Przecież dla ciebie grafika nie jest ważna ?? a nie widzisz różnicy miedzy 720p a 1080p i piszesz takie coś ??. Dziwne z twojej strony, bardzo dziwne powiem ci Szczęśliwy. Czyżby pewnego rodzaju Hipokryzja ??......

DOWN: No właśnie jedno z drugim ma ogromną różnice bo nowa generacja to przede wszystkim wyższa rozdzielczość i wyższa ilość klatek ale tez nowa oprawa graficzna. gdyby DS2 Miał 1080p i lepsze tekstury to nie było by już "Grafika wygląda jak z przed 5 lat"
A Przy porównaniach graficznych gdzie faktycznie X360 i PS3 wyglądało średnio w porównaniu do XO czy PS4 pisałeś że nie widzisz żadnych różnic Poirytowany między 720 a 1080p. Tak samo było przy MGSV Szczęśliwy
w tym oto właśnie wypadku dostrzegam hipokryzję na PS3 i X360 twierdzisz grafa z przed 5 lat, zaś na PS4 i Xo nie widzisz zmian ani różnic względem siudmej a ósmej generacji (bo widać miedzy 720p a 1080p różnice)
Ale może to dla tego że nie masz żadnej z konsol......
0 kudossebogothic   @   20:37, 27.02.2014
Nie wiem co ma wspólnego jedno z drugim Konsternacja To, że w jakiejś grze nie dostrzegam różnic między rozdzielczościami, ilością klatek czy różnymi platformami, tym bardziej jeśli są naprawdę minimalne nie znaczy, że nie potrafię ocenić ogólnego poziomu grafiki w grach. Pisząc recenzje też kilka zdań poświęcam oprawie graficznej. Oczywiście grafika ma dla mnie znaczenie drugorzędne a nawet trzeciorzędne, ale w tym przypadku dziwnym mi się wydaje fakt, że silnik tworzony specjalnie na next-geny nie wygląda na takowy. Poza tym nigdzie nie napisałem, że grafika jest tak paskudna, że gry nie tknę nawet 3-metrowym kijem. Nie rozumiem, więc gdzie dostrzegasz hipokryzję w moim rozumowaniu.
0 kudosKreTsky   @   00:49, 28.02.2014
Fakt, ze ciaganie trupow za soba byl dziwny, ale jakos strasznie to nie przeszkadzalo. Zobaczymy jak sie spisze silnik w grach na next-geny, bo DS2 jakiegos skoku nie ma.
Dodaj Odpowiedź