Dark Souls II łatwiejsze od poprzednika?

Mówi się, że Dark Souls oraz jego pierwowzór - Demon's Souls - to gry bardzo trudne. Stworzone specjalnie w taki sposób, aby ich ukończenie przysparzało problemów i aby gracz nie był w stanie przelecieć przez scenariusz bez ginięcia na każdym kroku.

@ 05.02.2014, 12:52
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Dark Souls II łatwiejsze od poprzednika?

Mówi się, że Dark Souls oraz jego pierwowzór - Demon's Souls - to gry bardzo trudne. Stworzone specjalnie w taki sposób, aby ich ukończenie przysparzało problemów i aby gracz nie był w stanie przelecieć przez scenariusz bez ginięcia na każdym kroku. Jak się jednak okazuje, celem studia From Software nie jest przygotowanie gry trudnej. Chcą zachować charakter projektu oraz jego najważniejsze cechy, ale jednocześnie dotrzeć do możliwie jak najszerszego grona odbiorców. Według jednego z dyrektorów firmy, niejakiego Yui Tanimura, najważniejsze jest poczucie satysfakcji oraz odpowiedni balans rozgrywki.

"Dark Souls II skupi się na tym, aby uprościć nieco rozgrywkę i aby bezpośrednio ukazać esencję serii Dark Souls. Budują ją takie elementy jak mocne poczucie pokonywania wyzwań oraz 'luźne' połączenie graczy z innymi graczami, podczas gdy są w sieci. Naszym celem jest stworzenie świata, który pochłonie graczy, a Ci całkowicie wczują się w swoje role." - powiedział Tanimura w rozmowie z ekipą PC Gamer. Następnie rozwinął nieco temat poziomu trudności DS II.

"Naszym celem nie jest stworzenie trudnej gry. Naszym celem jest opracowanie takiego poziomu trudności, aby gracze byli w stanie zwyciężać i mieć poczucie, że coś osiągnęli. Z tego powodu odpowiednio dopasujemy SI tak, aby reagowała na działania graczy, ale jednocześnie chcemy też aby ruchy i sterowanie głównego bohatera również było bardziej naturalne i pasowało do tego, co się dzieje."

Dark Souls II łatwiejsze od poprzednika?
Z powyższej wypowiedzi wynika, że wiele się nie zmieni. Kolejne kilka zdań daje jednak do zrozumienia, że twórcy chcą wprowadzić pewne modyfikacje. W trakcie rozgrywki nie będzie bowiem już tak istotne wyliczanie wszystkich kroków, a następnie idealne i błyskawiczne egzekwowanie planu. Refleks, ani zdolność posługiwania się kontrolerem odejdą na dalszy plan, na pierwszy wysunie się zaś strategia i nauka na błędach - cokolwiek by to miało w tym przypadku znaczyć.

"Mam nadzieję, że gracze nadal będą uczyć się na swoich błędach i próbować podchodzić wielokrotnie do oczekujących na nich wyzwań, by ostatecznie je przezwyciężyć. Staramy się wszystko dostroić tak, aby poziom trudności gry nie był zależny od refleksu, ani od umiejętności korzystania z kontrolera. Zamiast tego chcemy abyś uczył się na błędach, stosował różne strategie i zwracał uwagę na to, co dzieje się dookoła."

Czy to wszystko oznacza, że gra będzie łatwiejsza, bardziej przystępna dla ludzi? Może na niższym poziomie trudności tak, ale na wyższym wciąż jest szansa, że doznania pozostały z grubsza niezmienione. Przekonamy się już w marcu, wtedy bowiem Dark Souls II trafi do sklepów. Początkowo na konsole PS3 i Xboksa 360, a później także na komputery PC, nie wiemy jednak kiedy dokładnie.

Sprawdź także:
Dark Souls II

Dark Souls II

Premiera: 25 kwietnia 2014
PC, PS3, XBOX 360

Dark Souls II to kontynuacja niezwykle ciepło przyjętej gry RPG, w której najważniejsze cechy to taktyczne podejście do pojedynków oraz wysoki poziom trudności. Za drugą ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:44, 05.02.2014
Wychodzi na to że Dark Souls II to będzie gra która proporcjonalnie zachowa wszystko z wcześniejszych odsłon a i nowi gracze znajdą coś dla siebie.
A nie jak w przypadku innych serii jak np: Splinter Cell gdzie widać gołym okiem że gra od początku jest bardziej stworzona pod nowych graczy(same lokacje jak zostało wszystko stworzone z myślą o rozwałce i efektownej akcji) a skradanie jest mocno opcjonalnie (Blacklist, Conviction)

Dark Souls 2 zachowa wszystko to co dobre z mocnym umiarkowaniem dla nowych graczy. I tak powinno właśnie się robić gry by młodziaki uczyły się grać, a nie naciskając jeden klawisz czy iść przed siebie po korytarzach i przejść całą grę.
Z drugiej strony Dark Souls 2 powinna mieć specjalną pieczątkę na opakowaniu na której by pisało "Nie dla idiotów" Szczęśliwy
0 kudosPokora   @   17:07, 05.02.2014
Kiepskie tłumaczenie (niekoniecznie ze strony MG) Ogólnie DS2 przedstawia się (w ogólnym zarysie) identycznie jak pierwsza odsłona. Grałem, widziałem może nie wiele, ale jestem przekonany, że reszta gry się nie różni od zaprezentowanego na becie poziomu ; ) Poza tym nie będzie 'łatwego' poziomu trudności. Będzie tylko jeden. I ten jeden będzie wymagał tego co wymagały wcześniejsze gry. Obserwacji i planowania. Nie zauważyłem nigdy , żeby DS wymagał jakichś specjalnych umiejętności manualnych ; ) A wracając do jakości tłumaczenia. Tanimura od początku powtarza o stworzeniu gry łatwiejszej DO ZROZUMIENIA. 99% redakcji po prostu źle to przekłada wprowadzając zamieszanie =/

EDIT: Właśnie przeczytałem wywiad na stronie PCG ;) I zgadnijcie... DS2 nie ma być po prostu trudne. Ma być tak trudne, żeby grę dało się przejść zarazem odczuwając możliwie największe ... zadowolenie (?) z pokonania przeciwnika. Czyli w teorii gra może być nawet trudniejsza od poprzednika biorąc pod uwagę ilość rekordów przejścia DS ^ ^
0 kudosKreTsky   @   19:25, 05.02.2014
Mam nadzieje, ze nie beda gry ulatwiac. Pierwsza czesc byla idealnie trudna i ta powinna byc na tym samym poziomie.
0 kudoszbychu5511   @   02:13, 06.02.2014
Byłbym wniebowzięty gdyby była zmiana poziomu trudności tylko i wyłącznie na wyższy. Pierwsza część nie była trudna, ale dopiero po paru godzinach grania. Własna pazerność mnie zjadała, zawsze trudność mi sprawiała walka z bossem " Czterech Króli ".
0 kudosPokora   @   17:02, 06.02.2014
@zbychu Jeśli grasz na PC to spróbuj Gravelord Mod ( /watch?v=EG1ELx2jTis - instrukcja i linki) Opcja podobna do bycia 'napadniętym' przez servanta na NG+ Jeśli z tym nadal uważasz, że za łatwo to zostaje jeszcze tylko Aggressive Mod ( w tym samym linku) ; ) Btw, nawet jeśli nie lubisz modów. Gravelord mod jest tym czym miał być prawdziwy NG+ Niestety ostatecznie trochę to nie wyszło.
0 kudoszbychu5511   @   23:36, 06.02.2014
Pokora, tak gram na PC i owszem lubię mody, od razu zabiorę się za " Aggressive" i dzięki za polecenie Uśmiech .
Dodaj Odpowiedź