Dark Souls II łatwiejsze od poprzednika?
Mówi się, że Dark Souls oraz jego pierwowzór - Demon's Souls - to gry bardzo trudne. Stworzone specjalnie w taki sposób, aby ich ukończenie przysparzało problemów i aby gracz nie był w stanie przelecieć przez scenariusz bez ginięcia na każdym kroku.
bigboy177 @ 05.02.2014, 12:52
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360
Mówi się, że Dark Souls oraz jego pierwowzór - Demon's Souls - to gry bardzo trudne. Stworzone specjalnie w taki sposób, aby ich ukończenie przysparzało problemów i aby gracz nie był w stanie przelecieć przez scenariusz bez ginięcia na każdym kroku. Jak się jednak okazuje, celem studia From Software nie jest przygotowanie gry trudnej. Chcą zachować charakter projektu oraz jego najważniejsze cechy, ale jednocześnie dotrzeć do możliwie jak najszerszego grona odbiorców. Według jednego z dyrektorów firmy, niejakiego Yui Tanimura, najważniejsze jest poczucie satysfakcji oraz odpowiedni balans rozgrywki.
"Dark Souls II skupi się na tym, aby uprościć nieco rozgrywkę i aby bezpośrednio ukazać esencję serii Dark Souls. Budują ją takie elementy jak mocne poczucie pokonywania wyzwań oraz 'luźne' połączenie graczy z innymi graczami, podczas gdy są w sieci. Naszym celem jest stworzenie świata, który pochłonie graczy, a Ci całkowicie wczują się w swoje role." - powiedział Tanimura w rozmowie z ekipą PC Gamer. Następnie rozwinął nieco temat poziomu trudności DS II.
"Naszym celem nie jest stworzenie trudnej gry. Naszym celem jest opracowanie takiego poziomu trudności, aby gracze byli w stanie zwyciężać i mieć poczucie, że coś osiągnęli. Z tego powodu odpowiednio dopasujemy SI tak, aby reagowała na działania graczy, ale jednocześnie chcemy też aby ruchy i sterowanie głównego bohatera również było bardziej naturalne i pasowało do tego, co się dzieje."
Z powyższej wypowiedzi wynika, że wiele się nie zmieni. Kolejne kilka zdań daje jednak do zrozumienia, że twórcy chcą wprowadzić pewne modyfikacje. W trakcie rozgrywki nie będzie bowiem już tak istotne wyliczanie wszystkich kroków, a następnie idealne i błyskawiczne egzekwowanie planu. Refleks, ani zdolność posługiwania się kontrolerem odejdą na dalszy plan, na pierwszy wysunie się zaś strategia i nauka na błędach - cokolwiek by to miało w tym przypadku znaczyć.
"Mam nadzieję, że gracze nadal będą uczyć się na swoich błędach i próbować podchodzić wielokrotnie do oczekujących na nich wyzwań, by ostatecznie je przezwyciężyć. Staramy się wszystko dostroić tak, aby poziom trudności gry nie był zależny od refleksu, ani od umiejętności korzystania z kontrolera. Zamiast tego chcemy abyś uczył się na błędach, stosował różne strategie i zwracał uwagę na to, co dzieje się dookoła."
Czy to wszystko oznacza, że gra będzie łatwiejsza, bardziej przystępna dla ludzi? Może na niższym poziomie trudności tak, ale na wyższym wciąż jest szansa, że doznania pozostały z grubsza niezmienione. Przekonamy się już w marcu, wtedy bowiem Dark Souls II trafi do sklepów. Początkowo na konsole PS3 i Xboksa 360, a później także na komputery PC, nie wiemy jednak kiedy dokładnie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler