E3 '13: W Forza 5 zabraknie zmiennych warunków pogodowych, nocnych wyścigów i Domu Aukcyjnego

Prezentacja Forza Motorsport 5 na konferencji Microsoftu przedstawiła grę w bardzo pozytywnym świetle, czas więc dla odmiany trochę ponarzekać.

@ 13.06.2013, 16:55
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
xbox one

E3 '13: W Forza 5 zabraknie zmiennych warunków pogodowych, nocnych wyścigów i Domu Aukcyjnego

Prezentacja Forza Motorsport 5 na konferencji Microsoftu przedstawiła grę w bardzo pozytywnym świetle, czas więc dla odmiany trochę ponarzekać. Dan Greenawalt, jeden z producentów w Turn 10 Studios, zdradził w jednym z wywiadów kilka nowych szczegółów na temat gry.

Dowiedzieliśmy się m.in., że wzorem poprzednich części, w Forza 5 zabraknie dwóch dość ważnych elementów - mowa tu o zmiennych warunkach pogodowych i nocnych wyścigach. Można by rzec, że fani cyklu zdążyli się do nieobecności tych składników przyzwyczaić, ale z drugiej strony, tytuł zmierza na konsolę nowej generacji, więc ograniczenia sprzętowe nie mogą być wymówką. Bardziej prawdopodobne wytłumaczenie to konieczność trzymania się terminu - najnowsza Forza to tytuł startowy dla Xboxa One, przez co Turn 10 może nie mieć wystarczającej ilości czasu na zaaplikowanie wspomnianych dodatków. Szkoda - ściganie przy świetle księżyca, o ile dobrze zrealizowane, potrafi być bardzo efektowne.

Kolejną kwestią związaną z Forza 5 jest usunięcie Domu Aukcyjnego. Przypomnijmy, że gracze mogli tam sprzedawać i kupować nowe samochody czy malować twory innych osób. Tymi ostatnimi nadal będzie można się wymieniać, ale na innych, bliżej niesprecyzowanych na ten moment zasadach. Wiemy za to, że gra sama ma sugerować, na podstawie naszych wcześniejszych wyborów, proponowane malowania.

Z innych, nieco bardziej pozytywnych wieści, studio obiecuje pełne wsparcie dla usługi Autovista, pozwalającej dokładnie obejrzeć dany samochód i zajrzeć do jego środka, co zostanie zastosowane przy każdym z pojazdów. Ma to jednak swoje minusy - podobno z uwagi na konieczność pieczołowitego odwzorowania wszystkich maszyn, ich ostateczna lista będzie krótsza, niż w Forza 4. Na koniec Dan Greenawalt potwierdził, że tytuł zadziała w 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 1080p. Powinno to zagwarantować bardzo płynny i przyjemny dla oka, za sprawą świetnej oprawy wizualnej, gameplay.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   17:30, 13.06.2013
to kaplica trochę bo właśnie zmienne warunki pogodowe to by była zupełna nowość w tej serii. W czwórce ich chyba nie było bo w dwójkę i trójkę grałem. Nocne wyścigi też by się przydały bo nadały by pewnego smaczku, zaś dom aukcyjny w ogóle mnie nie interesuję.
0 kudosdenilson   @   23:14, 16.06.2013
Właśnie te nocne wyścigi mogłyby być magnesem do kupna nowej konsoli.