Take-Two: 'Zbyt częsta eksploatacja Grand Theft Auto mogłaby zniszczyć tę serię'

W trakcie konferencji Wedbush Transformational Technologies ciekawymi przemyśleniami podzielił się Karl Slatoff, dyrektor naczelny Take Two.

@ 09.03.2013, 14:37
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
ps3, xbox 360

Take-Two: 'Zbyt częsta eksploatacja Grand Theft Auto mogłaby zniszczyć tę serię'

W trakcie konferencji Wedbush Transformational Technologies ciekawymi przemyśleniami podzielił się Karl Slatoff, dyrektor naczelny Take Two. Twierdzi on bowiem, że zbyt częsta eksploatacja marki Grand Theft Auto mogłaby zniszczyć tę serię.

"Często ludzie pytają nas, dlaczego kolejne części GTA nie pojawiają się co dwa lata. Dla nas nie ma to jednak sensu, ponieważ za każdym razem, gdy ukazuje się nowa odsłona, jest ona całkowicie nowym doświadczeniem. Nie jesteś w stanie dokonać tego przez 2 lata. Gdybyśmy wybrali taki cykl wydawniczy, mogłoby dojść do zmęczenia materiału, a wartość serii uległaby degradacji."

Take-Two: 'Zbyt częsta eksploatacja Grand Theft Auto mogłaby zniszczyć tę serię'
Cóż, na Grand Theft Auto V musimy czekać przeszło 5 lat, ale przez ten czas głód fanów dochodzi do poziomu krytycznego, a każda, nawet najmniejsza informacja powoduje szum medialny. Ma więc facet trochę racji. Co warte podkreślenia, "piątka" względem poprzedniej odsłony stanowi prawdziwy skok milowy - przynajmniej na papierze. Świat większy niźli w Red Dead Redemption, Grand Theft Auto: San Andreas i Grand Theft Auto IV razem wziętych, trzech grywalnych bohaterów, trzy pomniejsze historie łączące się w jedną całość, zwierzęta, zwiedzanie dna oceanu, dynamiczne misje poboczne - wyraźnego rozwoju serii odmówić nie można.

Take-Two: 'Zbyt częsta eksploatacja Grand Theft Auto mogłaby zniszczyć tę serię'
A jakie jest Wasze zdanie na tent temat? Chcielibyście by GTA obrało drogę Call of Duty, Assassin's Creed i Need for Speed, których nowe części goszczą na rynku każdego roku? Czy taki cykl wydawniczy i "dojenie" marki źle wpływają na jakość cyklu?


Więcej filmów z Grand Theft Auto V

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmikhail01   @   22:40, 10.03.2013
Zauważyłem, po prostu jak przeczytałem twojego posta, nabrałem ochoty na złośliwą odpowiedź. Puszcza oko Niemniej trudno mi uznać LCS i VCS za dodatki, choćby ze względu na odstęp czasu w jakim zostały wydane w stosunku do III i VC. Jeżeli chodzi o same miasta: załóżenie od początku serii jest takie, że Liberty City ma naśladować Nowy York a Vice City to Miami. Jeżeli robiąc GTA 3 skopiowaliby mapę z jedynki- nie, no to bez sensu. Po co to robić, skoro technologi poszło do przodu? Chodzi o idee, o to czym miały być te miasta, a miały być, jak już pisałem, wirtualnymi odpowiednikami NY i Miami. Dlatego też porównanie mapy z jedynki z trójka i czwórką jest bez sensu, bo zrobili co mogli w danym czasie, żeby osiągnąć zakładany cel.
0 kudosLOLLZ_ROYCE   @   22:47, 10.03.2013
Ja tam wole nowsze GTA bo ma bardziej rozbudowaną fabułę i "sejwy" .
GTA i GTA 2 w ogóle ma jakieś misje ?
0 kudosLucas-AT   @   22:49, 10.03.2013
Jak już wspomniałem wcześniej, GTA: Liberty City Stories i Vice City Stories powstały specjalnie z myślą o PSP (PS2 otrzymało później beznadziejną konwersję). Jako że ta platforma cierpiała na zbyt dużą ilość zwykłych portów z PS2, to Rockstar stworzyło coś innego, tak by właściciele PSP czuli, że kupili tę konsolę dla konkretnych, robionych pod ten sprzęt, gier. Twórcy mogli przecież iść na łatwiznę i dać zwykły port GTA III i Vice City, jak robiło wielu deweloperów. Taka jest przyczyna powstania tych gier.

Rockstar swego czasu reklamowało te produkcje sloganami "Liberty City/Vice City kryje w sobie wiele historii". Tak też reklamowało dodatki do GTA IV. Taka jest moja interpretacja.

Cytat: LOLLZ_ROYCE
GTA i GTA 2 w ogóle ma jakieś misje ?

Mają i to bardzo ciekawe. Nie chciałbyś wiedzieć, jakie wojny tam gangi ze sobą toczyły.
0 kudosmikhail01   @   22:54, 10.03.2013
Cytat: Lucas-AT
Jak już wspomniałem wcześniej, GTA: Liberty City Stories i Vice City Stories powstały specjalnie z myślą o PSP (PS2 otrzymało później beznadziejną konwersję). Jako że ta platforma cierpiała na zbyt dużą ilość zwykłych portów z PS2, to Rockstar stworzyło coś innego, tak by właściciele PSP czuli, że kupili tę konsolę dla konkretnych, robionych pod ten sprzęt, gier. Mogli przecież iść na łatwiznę i dać zwykły port GTA III i Vice City, jak robiło wielu deweloperów. Taka jest przyczyna powstania tych gier.

Rockstar swego czasu reklamowało te produkcje sloganami "Liberty City/Vice City kryje w sobie wiele historii". Tak też reklamowało dodatki do GTA IV. Taka jest moja interpretacja.

Cytat: LOLLZ_ROYCE
GTA i GTA 2 w ogóle ma jakieś misje ?

Mają i to bardzo ciekawe. Nie chciałbyś wiedzieć, jakie wojny tam gangi ze sobą toczyły.

W dwójce było sporo kombinowania.
A ja się uprę przy swoim, to że te gry wyszły na PSP nie powinno z nich robić tylko dodatków. Są to pełnoprawne gry, tylko że na innym sprzęcie.
0 kudosLOLLZ_ROYCE   @   23:23, 10.03.2013
W GTA 2 zauważyłem tylko 6 misji (po 2 dla każdego gangu ) to chyba w GTA1 będzie więcej
0 kudosmikhail01   @   23:28, 10.03.2013
Cytat: LOLLZ_ROYCE
W GTA 2 zauważyłem tylko 6 misji (po 2 dla każdego gangu ) to chyba w GTA1 będzie więcej

?
To chyba graliśmy w dwie różne gry.
0 kudosgregory16mix   @   00:24, 11.03.2013
Ja osobiście mam uraz do GTA po wyjściu SA. Zraziły mnie początkowe misje i z serią całkowicie zerwałem. Ale widząc, to co nam się szykuje być może zagram w GTA. Być może zainspiruje mi w ten sposób, że zagram w IV. Bo wątpię bym wracał do gry, która mnie rozczarowała.
0 kudosKreTsky   @   00:59, 11.03.2013
UPUPUP: Dla jednego to dodatek, dla drugiego pelnoprawny tytul - co za roznica? Gier jest tyle i po co sie rozdrabniac kto jak je nazywa?

Cytat: mikhail01
Przypuszczam, że technologia stanowi tu przeszkodę.


Mi sie wydaje ze oni po prostu czekali az wyjda nowe generacje. Przeciagna wypuszczenie gry o rok ale wypuszcze je na nowych konsolach.
0 kudosLucas-AT   @   04:49, 11.03.2013
Up: Jest to najmniej prawdopodobny scenariusz, jaki mogłeś tylko stworzyć. :-) Data premiery GTA V to wrzesień, a platformy to PS3 i X360. 5 lat gra powstaje na te konsole. Next-geny mogą otrzymać jedynie porty w przyszłości.
0 kudosMicMus123456789   @   08:51, 11.03.2013
Cytat: LOLLZ_ROYCE
W GTA 2 zauważyłem tylko 6 misji (po 2 dla każdego gangu ) to chyba w GTA1 będzie więcej

To widzę, że dużo nie grałeś tylko po mieście się rozbijałeś.
0 kudosLOLLZ_ROYCE   @   11:33, 11.03.2013
Cytat: MicMus123456789
Cytat: LOLLZ_ROYCE
W GTA 2 zauważyłem tylko 6 misji (po 2 dla każdego gangu ) to chyba w GTA1 będzie więcej

To widzę, że dużo nie grałeś tylko po mieście się rozbijałeś.


z pół godzinki grałem .. ileż można Szczęśliwy szkoda że nie można "saveować"
To powiecie mi ile tam misji jest i gdzie jest czołg ?bo zapomniałem Pokręcony
0 kudosdenilson   @   12:44, 11.03.2013
Cytat: mikhail01
A ja się uprę przy swoim, to że te gry wyszły na PSP nie powinno z nich robić tylko dodatków
Przeszedłem GTA LCS i dostarczył sporo rozrywki. Ja traktuje GTA na PSP jako właśnie pełnoprawne części bardzo dobrze powiązane fabularnie z resztą gier z tego cyklu (GTA III i VC).
0 kudosMicMus123456789   @   12:54, 11.03.2013
Cytat: LOLLZ_ROYCE
z pół godzinki grałem .. ileż można Szczęśliwy szkoda że nie można "saveować"
To powiecie mi ile tam misji jest i gdzie jest czołg ?bo zapomniałem Pokręcony

Zapisywać można tylko trzeba wiedzieć gdzie. A czołg jest/był w dokach.
0 kudosFox46   @   12:58, 11.03.2013
Co mnie najbardziej przeraża w GTA V to to że zaś będzie 1500 znajdziek, powymyślają jakieś zbędne pierdoły do maksymalnego wydłużenia zabawy. Gdyby chociaż jakoś umiejętnie to zrobili na zasadzie że w jakiś sposób masz je potem na mapie widoczne jak np: w Sleeping Dogs to było by fajnie.

Pamiętam głupi motyw w GTA IV ze skokami 50 skoków 49zaliczonych i szukaj teraz tego jednego skoku. W San Andreas jedyne co mi się nie podobało to te wojny gangów i tyle.
0 kudosFestus_   @   00:14, 12.03.2013
Każda kolejna część z serii GTA jest według mnie coraz dojrzalsza. Tak, jak w poprzednich częściach liczyła się głównie rozpierducha, tak w IV była naprawdę ciekawa fabuła, a Nico był pełen charyzmy. Uważam, że marce dobrze robi rzadsza eksploatacja kolejnych tytułów. Dzięki temu finalnie otrzymujemy zawsze świeży produkt z nowymi, ciekawymi pomysłami, który chce się odkrywać! Ja o losy przyszłej V się w ogóle nie boję, wiem czego się spodziewać. Pozostaje tylko czekać z niecierpliwością na premierę ; )
Dodaj Odpowiedź