The Elder Scrolls V: Skyrim będzie bardziej jak Fallout 3, niż jak Oblivion

Fani gatunku RPG, mający do czynienia z The Elder Scrolls IV: Oblivion, pamiętają zapewne, że był to tytuł świetny, ale nie pozbawiony pewnych irytujących elementów.

@ 27.10.2011, 13:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360


Fani gatunku RPG, mający do czynienia z The Elder Scrolls IV: Oblivion, pamiętają zapewne, że był to tytuł świetny, ale nie pozbawiony pewnych irytujących elementów. Pierwszym z nich było na pewno levelowanie przeciwników. W miarę progresji w grze nie tylko nasz bohater stawał się mocniejszy, ale także wszyscy okoliczni oponenci. Co gorsze, mieli też najdroższy z możliwych ekwipunków, co sprawiało, że gracz nie czuł, iż cokolwiek osiągnął. Tym razem ma się to zmienić.

Todd Howard - dyrektor The Elder Scrolls V: Skyrim powiedział, że "Skyrim będzie bardziej jak Fallout 3, w którym podczas levelowania natrafisz na coraz trudniejszych przeciwników, ale jednocześnie ci łatwiejsi pozostaną tam gdzie byli. Jak wpadniesz na jednego z nich to po prostu go zgładzisz i tyle."

Dodał także kilka słów na temat konwersacji, które będą przebiegać w sposób także bardziej przypominający ostatnie wydania Fallouta.

"Jest naprawdę mało całkowicie przypadkowych rozmów. Poszliśmy w stronę systemu, który znacie z Fallout 3, gdzie można przeprowadzić konkretną konwersację, z konkretną osobą, na wiele różnych tematów."

To jak, jesteście zadowoleni? Czy może bardziej odpowiadało Wam to, jak oba elementy wyglądały w Oblivionie? Chętnie przeczytamy Wasze komentarze.

Na koniec przypomnę jeszcze, że The Elder Scrolls V: Skyrim do sklepów trafi już w listopadzie. Platformami docelowymi są komputery PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Sprawdź także:

The Elder Scrolls V: Skyrim

Premiera: 11 listopada 2011
PC, PS3, XBOX 360

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna, piąta już część słynnej serii gier Role Playing - The Elder Scrolls. Poprzednia edycja, nosząca podtytuł Oblivion, zdobyła miliony...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   18:06, 09.11.2011
Co za różnica, jaki pancerz noszę, skoro ten przykładowy wilk, który na początku gry był wyzwaniem, pod koniec też nim jest? Przecież to przeczy wszelkiej logice. Ja rozumiem, że niektórzy nie lubią, jak jest za łatwo, ale nie popadajmy w śmieszność.
0 kudosAlexGames   @   19:08, 09.11.2011
To był zły przykład... Ujmę to inaczej.
Wilk sam w sobie nie za bardzo się leveluje, zamienia się potem w swoją ulepszoną wersję nazwaną Timber Wolf. Leveluje się jego grupa określana jako dzikie zwierzęta.

Część potworów/postaci ma progi levelowe np. 1-4, 4-9, 9-13. W danych poziomach przyjmują pewną wartość. To nie jest tak, że są bardziej wymagający z każdym twoim poziomem. Są bardziej wymagający do pewnego poziomu, potem już nie levelują. Cały system jest skomplikowany, zawiera skrypty dla każdego zwierzątka i NPC.
0 kudosRavnarr   @   19:23, 09.11.2011
Cały ten skomplikowany system jest moim zdaniem po prostu zbędny. Sami jego twórcy chyba też tak stwierdzili, skoro nie wykorzystali go w Skyrim.
0 kudosAlexGames   @   19:40, 09.11.2011
Tego systemu już nie włożyli do Fallouta 3 i Fallouta New Vegas. Nie jest zbędny, jest skomplikowany. Zmienia grę.
0 kudosRavnarr   @   20:59, 09.11.2011
Tak - na gorsze. Człowiek zamiast cieszyć się grą, wkurza się, bo musi ciężko walczyć z istotami, które powinien powalać jednym ciosem.
0 kudosAlexGames   @   22:01, 09.11.2011
Geez... Jedni narzekają, że za łatwa, inni że za trudna. Zawsze możesz zmniejszyć poziom trudności. To nie problem przesunąć suwak w lewo. Na najłatwiejszym poziomie trudności nawet daedry padają pod kilkoma ciosami.
0 kudosRavnarr   @   22:50, 09.11.2011
Ale cały czas piszę, że tu nie chodzi o sam poziom trudności, tylko o absurd w dobieraniu siły przeciwników, którzy pod koniec gry są dalej tak samo silni jak my, choć na logikę nie powinni.
0 kudosAlexGames   @   23:50, 09.11.2011
No i nie są. Zapewne nie grałeś w grę i nie wiesz o czym piszesz ( albo nie grałeś na 25 poziomie ). Absurdu nie ma, gra staje się po prostu bardziej wymagająca. Wilka tak czy inaczej da się zabić jednym uderzeniem, co prawda nie zardzewiałym mieczem, ale Umbra, Gold Brand czy Macka Molag Baala już radzi sobie lepiej.
0 kudosRavnarr   @   09:26, 10.11.2011
Grałem, Alex, grałem. Jak nie wierzysz, w innym temacie jest zdjęcie mojej kolekcji gier, możesz tam Obliviona wypatrzeć.

Widzę, że dalej nie łapiesz o co chodzi.
Cytat: AlexGames
Wilka tak czy inaczej da się zabić jednym uderzeniem, co prawda nie zardzewiałym mieczem , ale Umbra, Gold Brand czy Macka Molag Baala już radzi sobie lepiej
Nie widzisz tu paranoi? To wilk, powinien dać się zabić zardzewiałym mieczem!
0 kudosRaion   @   11:31, 10.11.2011
@AlexGame Możliwe, że źle pamiętam. W Obliviona, bez modów usprawniających level scalling, grałem ze 3 lata temu. Ale jeśli nie szklany to ebonowy czy orkowy set - lub chociażby jego część, na pewno. W taki sposób z resztą zdobywałem sety do kolekcji, eksplorując po kilka razy te same jaskinie i twierdze bandytów. Natomiast co do ogólnego założenia systemu, to ma on oczywiście plusy i minusy. Bardziej jednak podoba mi się, gdy eksplorując świat gry, natkniemy się ,chociażby na początku, na jakąś bestię, której nijak nie mamy szans zabić. Zapamiętamy sobie to miejsce i wrócimy za kilka dni, wyszkoleni i w lepszym ekwipunku. Dla przykładu Gothic i Two Worlds.
0 kudosAlexGames   @   13:41, 10.11.2011
@Ravnarr
Zardzewiałym nie, ale kto na poziomie wyższym niż poziom 2 nosi zardzewiałą broń?

@Raion
Sprawdziłem, zwracam honor. Bandyta może mieć szklany, ale ma na to 5% szansy jeśli masz poziom o 4 wyższy niż jest wymagany do lootowania szklanych przedmiotów. Co do systemu... ten z Gothica i Two Worlds jest po prostu inny, prostszy, bo i obie gry są mniej skomplikowane w kodzie. W Oblivionie masz tyle czarów, tyle miksturek, tyle broni i w końcu tyle enchantów, że wystarczy wybrać dobry zestaw i sobie poradzisz z każdym. Tylko tutaj mamy inny problem. Trzeba go zdobyć. Ja znam Obliviona bardzo dobrze bo przesiedziałem w nim około 1000 godzin i muszę powiedzieć, że warto zbierać magiczny ekwipunek ponieważ nie tylko można za jego pomocą zabić potwory odporne na fizyczne ataki, ale zwykły miecz z obrażeniami od ognia może stać się bardzo przydatny w walce z żywiołakami mrozu, a badziewny sztylet z obrażeniami od zimna niewątpliwie pomoże w walce w Odchłani, nawet bardziej niż wyższej klasy Claymore.
0 kudosFox46   @   13:44, 10.11.2011
Wiecie ludziska że w dniu premiery wychodzi patch Poirytowany bo mają problemy z teksórami na każdej platformie tekstóry wyglądają słabo
Stąd patch który je poprawia. No jednak Skyirim będzie bardzo jak fallout 3 wielkie Patche są gotowe do boju by łatać grę .
An pierwszy odstrzał idą słabe tekstóry a raczej ich nie dopracowanie..
0 kudosmelman123   @   13:55, 10.11.2011
Cytat: Fox46
tekstóry

Na pierwszy odstrzał powinieneś iść ty i ta twoja ortografia Dumny
0 kudosAlexGames   @   14:04, 10.11.2011
@Fox46
Mogę wymienić więcej! Błąd w systemie levelingu chociażby. Ale co za różnica? Skoro wydają patcha tak szybko to nie widzę problemu aby go pobrać z sieci. Rozumiałbym gdyby go nie wydali, wtedy mielibyście powody ragować, ale dlaczego ludzie są zdenerwowani łatkami? Na naprawiają?
0 kudosRaion   @   14:59, 10.11.2011
Bardzo bym się zdziwił, gdyby tuż po premierze nie wyszedł jakiś patch. Teraz to standard i przyzwyczaiłem się już, że tuż po instalacji pobiera mi się potężny plik poprawek. Lepiej, że są, aniżeli twórcy mieliby pozostawić nam niedopracowaną grę.

@AlexGames Ja również spędziłem przy Oblivionie mnóstwo czasu, wszak to jedno z moich ulubionych RPG. Multum możliwości pod względem rozwoju postaci i dobraniu ekwipunku to ogromny plus, ale uważam, że gra bardzo dużo zyskała dzięki fanowskim modyfikacjom. Ciekawszy system walki, poprawki w skalingu... już o nowych misjach i lokacjach nie wspominając.
Dodaj Odpowiedź