Ken Levine opowiada o tym, jak powstawała historia serii BioShock


bigboy177 @ 23:53 20.11.2013
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!


Jeden z podstawowych punktów fabuły, o których mowa ponad wcześniejszym cytatem, to Rapture. Levine nie miał żadnych wątpliwości, co do tego, że Booker musi tam wrócić. Brakowało jedynie wymówki, aby to zrobić. Wtedy pojawiła się postać Songbirda – jednego z głównych antagonistów gry, obrońcy Elizabeth, który jest w stanie zrobić wszystko, aby uchronić ją przed krzywdą.



“Zawsze wiedziałem jak oba światy będą połączone. Zawsze wiedziałem, że wszystko rozgrywa się w multi-wersie. To postanowiłem bardzo wcześnie. Wiedzieliśmy, że wrócimy, ale konkretny sposób tego powrotu był sporym problemem, narastającym w miarę, jak ewoluowały zdolności Elizabeth. Wpadliśmy więc na pomysł aby Songbird był podatny na działanie wody, a następnie wykombinowaliśmy jak do niej dotrzeć. W ten sposób wyrosła cała koncepcja.”

„Otrzymaliśmy idealny sposób na zamknięcie opowieści Songbirda oraz na przejście. Jeśli Songbird – który była tak mocną postacią – miał odejść, Elizabeth musiała przejąć kontrolę, musiała zrobić to w Rapture. Dochodził fakt, że stwór był podatny na wodę, a gdzie jest wiele wody? Wszystko jakoś zaczęło się łączyć, a poszczególne kawałki układanki tworzyły jedną całość.”

„(…) Mogliśmy po prostu przejść do Rapture, a Songbird by tam się pojawił i nastąpiłaby walka, zdaliśmy sobie jednak sprawę, że możemy pozbyć się Songbirda, a uczyni to Elizabeth. Wybrała ten konkretny świat z jakiegoś powodu - ponieważ był związany z wodą. Wszystko do siebie pasowało i miało sens. Jako scenarzysta ciągle myślisz: ‘To właśnie chcę zrobić, ale jak to zrobić, jak załatwić kilka spraw za jednym zamachem?’”

Bardzo dobrze, że ostatecznie nie zmieniono Songbirda w jakiegoś bossa, z którym mielibyśmy walczyć. Bo czy nie byłoby to głupotą, jakby Booker po prostu zatłukł go jakąś bronią? Czy obrońca nie straciłby w ten sposób swojej unikatowości? Levine uważa, że tak właśnie by się stało.

„Nie mam pojęcia w jaki sposób mielibyśmy zrobić walkę z Songbirdem. Mieliby go pobić, a następnie zabić? Nie wydawało nam się to odpowiednio mocną sceną. Czy kiedykolwiek czytałeś Myszy i Ludzie? Chodzi o moment gdy George zabija Lennego? To najbardziej łamiąca serce scena z wszystkich książek jakie czytałem. George wie co się dzieje, a Lenny nie ma pojęcia. Mamy do czynienia z zabójstwem z litości. Do pewnego stopnia Elizabeth usypia swojego psa, swojego przyjaciela. Kiedy widzisz jak to robi i staje się tą osobą, zdajesz sobie sprawę, że Elizabeth się zmieniła, że przejmuje kontrolę nad swoim przeznaczeniem. Jednocześnie moment ten chwyta za serce, a nie widzę, aby podobne uczucia wyzwalała walka z bossem.”



Śmierć Songbirda i powrót do Rapture to nie tylko ważne fabularnie wydarzenie, ale również punkt, w którym zaczynamy otrzymywać odpowiedzi na wiele intrygujących pytań. Booker i Elizabeth wędrują pomiędzy wszechświatami i dyskutują na temat ich istnienia. Niektórzy gracze, aby ogarnąć wszystko, postanowili przygotować specjalne rozpiski najważniejszych wydarzeń. Tylko w ten sposób byli w stanie ułożyć historię w całość. Levine widział niektóre z tych opracowań.

„Jest mnóstwo różnych zestawień, ja też je robiłem. Osobiście jednak nie staram się potwierdzać żadnej teorii, albowiem jakakolwiek jest prawdziwa, czyż nie? Naprawdę doceniam ilość energii, jaką ludzie włożyli w śledzenie poszczególnych wydarzeń, ponieważ mogę powiedzieć, z pełnym przekonaniem, że my również włożyliśmy w grę mnóstwo energii. Mogę z tobą usiąść i wyjaśnić każdy fakt, albo jakoś go poprzeć, ale dla mnie to jest nieinteresujące.”

Sprawdź także:

BioShock

Premiera: 21 sierpnia 2007
PC, PS3, XBOX 360, MOB

BioShock to duchowy spadkobierca legendarnych System Shocków - kapitalnych miksów horroru, pierwszoosobowej strzelanki i RPG, które pod wieloma względami zrewolucjonizowa...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosnikalij   @   20:49, 21.11.2013
Wywiad faktycznie wprowadza w klimat pokręconego świata tej opowieści. Nawet nie przeszkadza fakt, że jak na standardy netowe jest dość długi. Z zainteresowaniem przeczytałem go do końca. Żałuję jedynie, iż na moim wiekowym sprzęcie obraz ten mi nie pójdzie. Jednakże w przyszłości będzie to moja lektura obowiązkowa.
0 kudosAtukan   @   23:28, 24.11.2013
Dokładnie historia z BS warta jest by się w niej zanurzyć;)