Meandry Serii: Geografia The Elder Scrolls!
Tamriel – główny i największy kontynent Nirn. Jego rozpiętość zawiera praktycznie wszystkie rodzaje klimatu, Tamriel jest miejscem akcji wszystkich dotychczasowych odsłon serii TES. Zróżnicowanie terenu, wysoko rozwinięta urbanistyka, postęp technologiczny i różnorodność biologiczno-geograficzna – to cechy charakteryzujące Tamriel. Ludność zamieszkująca te tereny odnajdzie tutaj wszystko. Wysokie góry, spalone słońcem pustynie, bagna, mroźne wyżyny, gęste lasy, wioski czy sporej wielkości miasta. Kontynent dzieli się na tak zwane prowincje, dokładniej osiem z nich.
Cyrodil położone jest w centrum kontynentu. To rodzime ziemie rasy Imperial, podporządkowane imperium, dumne ze swojego bytu. To właśnie imperialni od zarania dziejów przejawiali ambicje supremacji i rządów nad resztą prowincji. Panuje tutaj klimat umiarkowany, tereny są zalesione i wilgotne.
Morrowind to prowincja w północno-wschodniej części Tamriel. Tereny te są domem dla pradawnej rasy dunmerów, którzy stanowili podłoże fabularne dla The Elder Scrolls III: Morrowind. Agrokultura jest tutaj umiarkowanie zróżnicowana. Spotkamy piękne miasta, ale również podmokłe bagniste tereny, zwłaszcza wiele pradawnych krypt i opuszczonych kopalń. Morrowind jest też bogate w prastare ruiny dunmerskie. W sercu prowincji znajduje się Vvardenfell – wulkaniczna wyspa, oblana morską cieśniną.
Skyrim to północne ziemie kontynentu. Generalnie panuje tutaj klimat zimny, skute lodem góry, wysokie szczyty i zalesione niziny. Jest to dosłownie ojczyzna rasy Nordów. Północna prowincja jest wzbogacona wieloma pradawnymi, mrocznymi jaskiniami, które kryją nie jedną tajemnicę. Specyficznym aspektem mroźnego lądu są smoki, które przy okazji The Elder Scrolls V: Skyrim nawiedzają tę krainę.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler