Meandry Serii: Geografia The Elder Scrolls!


juve @ 10:55 25.11.2012
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.


Tamriel – główny i największy kontynent Nirn. Jego rozpiętość zawiera praktycznie wszystkie rodzaje klimatu, Tamriel jest miejscem akcji wszystkich dotychczasowych odsłon serii TES. Zróżnicowanie terenu, wysoko rozwinięta urbanistyka, postęp technologiczny i różnorodność biologiczno-geograficzna – to cechy charakteryzujące Tamriel. Ludność zamieszkująca te tereny odnajdzie tutaj wszystko. Wysokie góry, spalone słońcem pustynie, bagna, mroźne wyżyny, gęste lasy, wioski czy sporej wielkości miasta. Kontynent dzieli się na tak zwane prowincje, dokładniej osiem z nich.

Cyrodil położone jest w centrum kontynentu. To rodzime ziemie rasy Imperial, podporządkowane imperium, dumne ze swojego bytu. To właśnie imperialni od zarania dziejów przejawiali ambicje supremacji i rządów nad resztą prowincji. Panuje tutaj klimat umiarkowany, tereny są zalesione i wilgotne.



Morrowind to prowincja w północno-wschodniej części Tamriel. Tereny te są domem dla pradawnej rasy dunmerów, którzy stanowili podłoże fabularne dla The Elder Scrolls III: Morrowind. Agrokultura jest tutaj umiarkowanie zróżnicowana. Spotkamy piękne miasta, ale również podmokłe bagniste tereny, zwłaszcza wiele pradawnych krypt i opuszczonych kopalń. Morrowind jest też bogate w prastare ruiny dunmerskie. W sercu prowincji znajduje się Vvardenfell – wulkaniczna wyspa, oblana morską cieśniną.



Skyrim to północne ziemie kontynentu. Generalnie panuje tutaj klimat zimny, skute lodem góry, wysokie szczyty i zalesione niziny. Jest to dosłownie ojczyzna rasy Nordów. Północna prowincja jest wzbogacona wieloma pradawnymi, mrocznymi jaskiniami, które kryją nie jedną tajemnicę. Specyficznym aspektem mroźnego lądu są smoki, które przy okazji The Elder Scrolls V: Skyrim nawiedzają tę krainę.



Sprawdź także:

The Elder Scrolls III: Przepowiednia

Premiera: 03 czerwca 2003
PC

The Elder Scrolls III: Przepowiednia jest drugim, oficjalnym dodatkiem do The Elder Scrolls III: Morrowind - jednej z największych i najbardziej rozbudowanych gier RPG w ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   16:26, 25.11.2012
Hehe a w Cyrodil czasami nie było klimatu tropikalnego? O ile pamiętam to w książkach w Morrowindzie było tak napisane. Może twórców przerosło zadanie stworzenia tropikalnej krainy? W książkach w TES III wyczytałem też, że w krainie Leśnych Elfów lasy są gęste a drzewa są ogromne i się poruszają. Są to tzw. chodzące miasta. Chciałbym aby TES VI nas tam przeniósł.
Warto dodać, że w grze Morrowind mamy tylko wyspę Vvardenfell a nie całą prowincję.
0 kudosamdep50   @   02:59, 26.11.2012
Legendarny Morrowind... Czytałam o tej grze sporo, nie spotkałam negatywnego komentarza, same zachwyty. Próbowałam kupić, ale nie mogłam już trafić na grę, nigdzie, nawet w używanych.
A to, co oferuje Steam, jest po angielsku.. niestety.
0 kudosDirian   @   21:52, 26.11.2012
Przecież na Alledrogo pełno Morrowindów jest ;)
0 kudosdenilson   @   23:00, 26.11.2012
Muszę sobie w końcu sprawić Morrowind. Pytanie czy będzie grywalne na W7 64-bit?
0 kudosRaion   @   22:35, 29.11.2012
Cytat: denilson
Muszę sobie w końcu sprawić Morrowind. Pytanie czy będzie grywalne na W7 64-bit?
Będzie grywalne. Sam grałem na 7 64-bitowej i nie było najmniejszego problemu.
0 kudospscorpio   @   11:10, 03.12.2012
Dopiero przeczytałem artykuł i bardzo mi się podoba Uśmiech Poproszę więcej Uśmiech
0 kudosGuilder   @   15:23, 05.03.2013
Bardzo fajny artykuł, mnie najbardziej zaciekawiły Czarne Moczary (czy jak tam tłumaczyć "Black Marsh"), i właśnie tam najchętniej przeniósłbym się w TES VI (bo nie mam wątpliwości, że prędzej czy później takowy tytuł się pojawi, za duże zyski to generuje). Generalnie całe to uniwersum stworzone przez Bethesdę prezentuje się imponująco, i jestem pewien, że gdzie by nas następne części nie przenosiły, ja tam będę. ;-)
0 kudosFestus_   @   21:04, 26.03.2013
W kolejnej części najchętniej przeniósłbym się do krainy Wysokich Elfów - Summerset Isle. Niesamowicie klimatyczna kraina i ciekawa architektura. Bardzo ciekawy artykuł i informacje. Odkryłem go dopiero teraz, po opublikowaniu kolejnego artykułu z serii. Zabieram się więc i za niego! ; )
Dodaj Odpowiedź