Meandry Serii: Geografia The Elder Scrolls!


juve @ 10:55 25.11.2012
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.


Akavir – to drugi co do wielkości kontynent świata Nirn. Znajduje się w odległości 5.5 tysiąca kilometrów na wschód od Tamriel. Ziemie te niosą za sobą ciekawą historię, która sięga aż Pierwszej Ery. Akavir zamieszkiwany jest przez człowiekowi podobne istoty. Historia The Elder Scrolls okrzyknęła ich barbarzyńskim ludem. Ja jednak uważam, że mieli ogromny wpływ na Tamriel. Jak to w życiu bywa, pomiędzy dwoma kontynentami doszło do wojny. Akavirii – rdzenna rasa, pragnęła podboju Tamriel. Legendy głoszą, że ludzie byli w stanie uformować kolonie na tym odległym kontynencie, ale słuch o nich zaginął. W miejscu tym narodziła się również rasa Blades, która kojarzyć się może z klimatem starodawnej Japonii, wraz z katanami, smokami i całą kulturą. Smoki, które nawiedzają Skyrim wywodzą się właśnie z tych ziem.

!--10--!

Yokuda – kontynent położony na zachód od Tamriel. Dziewicza kraina Redguardów. Bardzo dawno temu, na tych ziemiach doszło do serii potężnych trzęsień ziemi. Miały one bezpośredni wpływ na zniszczenie regionu i emigrację ludności do Hammerfell. Z dzisiejszych zapisków nie jestem wstanie stwierdzić co dzieje się na Yokudzie.

Atmora – skuty lodem kontynent na biegunie północnym. Jego tereny przed tysiącami lat zamieszkiwali Atmoranowie. Mieli podobne ambicje supremacji co dzisiejsze imperium. Przekraczali Morze Duchów i najeżdżali Tamriel w celu wzbogacania się. Klimat stopniowo się pogarszał, a rasa Atmoran, nie była w stanie się do tego dostosować. Największym bohaterem okazał się Ysgramor, który w towarzystwie pięciuset kompanów przycumował na obrzeżach Skyrim. Atmora miała bezpośredni wpływ na rozwój Tamriel. Poprzez migrację i mieszanie się ras doszło do powstania nowych. Dzieci tamtych czasów, dziś nazywane są Bretonami, Imperialnymi i Nordami.

Pyrondonea – ciekawostka świata Nirn. W księgach i zapiskach jest bardzo mało na jej temat. Region położony jest daleko na południowy-zachód. Jest to najgorętsza część globu, bogata w bujną roślinność i dżunglę. Na temat ludności i urbanistyki wiemy niewiele.

Jak widać sama geografia tego świata jest przytłaczająca. Jeżeli Wam się podoba, dajcie znać w komentarzach, w przyszłości porozmawiamy na temat historii The Elder Scrolls. A przed nią warto znać geograficzny aspekt, wtedy każda napotkana księga, czy opowieść posiada większą głębię. Ten świat jest ogromny, jego historia żyje własnym życiem. Powoli i precyzyjnie polecam się w niego wgłębiać. Może przy okazji premiery niedawnego dodatku powróciliście do gry, polecamy wówczas poświęcić nieco więcej czasu na eksplorację.

Sprawdź także:

The Elder Scrolls III: Przepowiednia

Premiera: 03 czerwca 2003
PC

The Elder Scrolls III: Przepowiednia jest drugim, oficjalnym dodatkiem do The Elder Scrolls III: Morrowind - jednej z największych i najbardziej rozbudowanych gier RPG w ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   16:26, 25.11.2012
Hehe a w Cyrodil czasami nie było klimatu tropikalnego? O ile pamiętam to w książkach w Morrowindzie było tak napisane. Może twórców przerosło zadanie stworzenia tropikalnej krainy? W książkach w TES III wyczytałem też, że w krainie Leśnych Elfów lasy są gęste a drzewa są ogromne i się poruszają. Są to tzw. chodzące miasta. Chciałbym aby TES VI nas tam przeniósł.
Warto dodać, że w grze Morrowind mamy tylko wyspę Vvardenfell a nie całą prowincję.
0 kudosamdep50   @   02:59, 26.11.2012
Legendarny Morrowind... Czytałam o tej grze sporo, nie spotkałam negatywnego komentarza, same zachwyty. Próbowałam kupić, ale nie mogłam już trafić na grę, nigdzie, nawet w używanych.
A to, co oferuje Steam, jest po angielsku.. niestety.
0 kudosDirian   @   21:52, 26.11.2012
Przecież na Alledrogo pełno Morrowindów jest ;)
0 kudosdenilson   @   23:00, 26.11.2012
Muszę sobie w końcu sprawić Morrowind. Pytanie czy będzie grywalne na W7 64-bit?
0 kudosRaion   @   22:35, 29.11.2012
Cytat: denilson
Muszę sobie w końcu sprawić Morrowind. Pytanie czy będzie grywalne na W7 64-bit?
Będzie grywalne. Sam grałem na 7 64-bitowej i nie było najmniejszego problemu.
0 kudospscorpio   @   11:10, 03.12.2012
Dopiero przeczytałem artykuł i bardzo mi się podoba Uśmiech Poproszę więcej Uśmiech
0 kudosGuilder   @   15:23, 05.03.2013
Bardzo fajny artykuł, mnie najbardziej zaciekawiły Czarne Moczary (czy jak tam tłumaczyć "Black Marsh"), i właśnie tam najchętniej przeniósłbym się w TES VI (bo nie mam wątpliwości, że prędzej czy później takowy tytuł się pojawi, za duże zyski to generuje). Generalnie całe to uniwersum stworzone przez Bethesdę prezentuje się imponująco, i jestem pewien, że gdzie by nas następne części nie przenosiły, ja tam będę. ;-)
0 kudosFestus_   @   21:04, 26.03.2013
W kolejnej części najchętniej przeniósłbym się do krainy Wysokich Elfów - Summerset Isle. Niesamowicie klimatyczna kraina i ciekawa architektura. Bardzo ciekawy artykuł i informacje. Odkryłem go dopiero teraz, po opublikowaniu kolejnego artykułu z serii. Zabieram się więc i za niego! ; )
Dodaj Odpowiedź