Premiery gier w październiku 2023 - od przybytku głowa (nie) boli
The Lord of the Rings: Return to Moria - 27 października
- PC, PlayStation 5
- Xbox Series X|S - 2024
The Lord of the Rings: Return to Moria to survivalowa gra przygodowa nastawiona na kooperację z innymi graczami, a stworzona przez amerykańskie studio Free Range Games. Produkcja jest oparta o popularną trylogię od J.R.R. Tolkiena opowiada historię krasnoludów, którzy wyruszają na nową przygodę, aby odzyskać legendarne krasnoludzkie miasto Moria w podziemiach Gór Mglistych.
Rozgrywka polega na eksploracji proceduralnie generowanych, rozległych podziemi kopalni. W międzyczasie wydobywamy cenne surowce, takie jak mithrill, żelazo czy złoto, które następnie przydadzą nam się podczas craftingu. System wytwarzania przedmiotów jest bardzo rozbudowany, a w jego ramach możemy tworzyć nowe narzędzia, bronie czy nawet rozmaite machiny. Nie brakuje także możliwości wznoszenia budynków - dzięki temu budujemy bazy wypadowe, ale też rewitalizować napotkane po drodze krasnoludzkie ruiny. W trakcie eksploracji jaskiń natrafiamy na licznych wrogów, których zwalczamy przy pomocy wykutego własnoręcznie oręża, ale część starć będzie można uniknąć - twórcy opracowali rozbudowany system skradania.
Jusant - 31 października
- PC, Xbox Series X|S, PlayStation 5
Jusant to gra zręcznościowa z elementami logicznymi i przygodowymi, która polega na wspinaczce górskiej, zawierając jednocześnie szereg łamigłówek. Za produkcję odpowiada studio Don't nod (znane też poprzednio jako Dontnod Entertainment). W Jusant wcielamy się w eksploratora podróżującego ze swoim nietypowym kompanem zamieszkującym jego plecak - zwierzakiem znanym jako balast. Naszym celem jest zdobycie enigmatycznej wieży sięgającej samych gwiazd, niczym typowa góra. Po drodze odkrywamy, o co w tym tak naprawdę chodzi.
Rozgrywka nowego dzieła twórców Life is Strange miesza ze sobą kilka rozwiązań znanych z takich gatunków jak zręcznościówka, przygodówka czy gra logiczna. Naszym podstawowym zadaniem jest wspinaczka - dokonujemy tego jednak w bardziej zaawansowany niż np. w serii Assassin's Creed sposób. Mamy kilka potrzebnych do tego narzędzi (m.in. czekanów), a także wskaźnik kondycji. Nie ma też jednej drogi na szczyt, a jedną z cech charakterystycznych tej gry jest nieliniowość i odkrywanie jej tajemnic we własnym tempie. Możemy iść prosto na górę, ale również zbaczać z obranej ścieżki i sprawdzać tajemnicze miejsca. W trakcie wspinaczki niejednokrotnie natykamy się na rozmaite zagadki środowiskowe, których rozwiązywanie przybliża nas do rozwikłania fabuły i odkrycia tajemniczych początków tej budowli.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler